2015-03-28, 17:32
Medlem
Okej, men huruvida åldern stämmer eller inte har jag inte brytt mig något särskilt. Jag pekar bara på indicierna kring mordet nu nyligen och händelseförloppet sen bråket i somras. Jag bor i området så även om jag inte har 100% koll på om någon var 13 eller 17 år gammal så vet jag iallafall med stor säkerhet vad som har skett här dom senaste 2-3 åren.
Och som det sades efter drive-by'n så fanns där ingen egentlig hotbild mot den här tonåringen sen innan, utan det lät mer som att skytten helt enkelt sköt besinningslöst mot just butiken. Två personer befann sig där inne och kulorna passerade förbi dom med inte mer än en knapp meters marginal. Men de två personerna var dels butiksinnehavaren och sedan en vän till denne. Dessa ska inte heller ha någon egentlig hotbild kring sig.
Känslan säger mig att de hela bottnar i om skyttarna försökte komma åt "grannarna", vilket jag tror är det mest logiska motivet dessutom och förklarar isåfall allt från det att Lilja öppet uttalar hot mot "grannarna" till mordet i tisdags!
Citera
2015-03-28, 17:36
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieudonne
Okej, men huruvida åldern stämmer eller inte har jag inte brytt mig något särskilt. Jag pekar bara på indicierna kring mordet nu nyligen och händelseförloppet sen bråket i somras. Jag bor i området så även om jag inte har 100% koll på om någon var 13 eller 17 år gammal så vet jag iallafall med stor säkerhet vad som har skett här dom senaste 2-3 åren.
Och som det sades efter drive-by'n så fanns där ingen egentlig hotbild mot den här tonåringen sen innan, utan det lät mer som att skytten helt enkelt sköt besinningslöst mot just butiken. Två personer befann sig där inne och kulorna passerade förbi dom med inte mer än en knapp meters marginal. Men de två personerna var dels butiksinnehavaren och sedan en vän till denne. Dessa ska inte heller ha någon egentlig hotbild kring sig.
Känslan säger mig att de hela bottnar i om skyttarna försökte komma åt "grannarna", vilket jag tror är det mest logiska motivet dessutom och förklarar isåfall allt från det att Lilja öppet uttalar hot mot "grannarna" till mordet i tisdags!

Då är frågan om det finns så mycket öppen information o fakta på att Lilja(o hans kompanjon) står bakom detta dådet, varför blev de släppta idag? :/
Citera
2015-03-28, 19:29
Medlem
För egen del kan jag inte påstå att just denna informationen är öppen utan det mesta är enbart iakttagelser jag själv har gjort, men bemötandet jag fått av poliser när jag försökt prata med dom är vedervärdig och jag tänker inte riskera mitt liv genom att träda fram för polisen är inte pålitliga för fem öre.
Dessutom så om nu uppgifter så lätt kommer fram gällande Lilja som jag inte alls kände till innan detta, hur lätt är det inte då att jag blir avslöjad? Jag har inget samröre med någon här i området och det håller jag hårt vid!
Citera
2015-03-28, 23:42
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Var på plats idag och där vart ff en hyfsad ansamling människor.
Mycket gravljus och blommor, även många foton på BO.
Det har ju gått 4 dagar.
Men det är svårt att sätta sig in i familj, vänner och bekantas sorg.
Det var ju mörkt så de grannar som hörde skotten/såg eldsflammorna kunde inte se GMs.
1a mannen på plats såg dom ej heller men han dog inte på plats utan först på Sjukan.
Bra virke i den killen.
Vila i frid Danilo !

Glöm ej att bollen äro rund! (tolkas fritt)
Citera
2015-03-28, 23:54
Medlem
Jag larmade SOS nästintill direkt från det att skotten brann av, men första patrullen anländer ju först 10 minuter senare. Så om killen överlevde hela vägen till sjukhuset, så kan man ju knappast sluta undra om inte 5 minuter mindre hade räckt för att han skulle överleva. Hur som helst så är det just det jag menar, polisen är inte pålitlig alls idag. Ringer man och larmar om skottlossning, så är det uppenbar fara för folks liv och då är inte 10 minuter alls särskilt bra!
Citera
2015-03-29, 13:56
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InDrogoVeritas
Var på plats idag och där vart ff en hyfsad ansamling människor.
Mycket gravljus och blommor, även många foton på BO.
Det har ju gått 4 dagar.
Men det är svårt att sätta sig in i familj, vänner och bekantas sorg.
Det var ju mörkt så de grannar som hörde skotten/såg eldsflammorna kunde inte se GMs.
1a mannen på plats såg dom ej heller men han dog inte på plats utan först på Sjukan.
Bra virke i den killen.
Vila i frid Danilo !

Glöm ej att bollen äro rund! (tolkas fritt)

Minnesstunden var idag också, var där en liten stund. Uppskattningsvis dök ungefär 300 personer upp, vilket bara bevisar vilken kärlek han fick tillbaka
Citera
2015-08-16, 08:44
Medlem
Citat:
Mammans vädjan: Vem mördade min son?

Citat:
Hela Sveriges blickar riktas återigen mot Malmö efter sista tidens handgranater och skjutningar.
Det sägs att det är billigare att köpa en handgranat än en falafel.
Vad har gjort att staden förknippas med våld?
En familj vet mer än de flesta andra här. De förlorade sin son och bror, Danilo Törner, 21, när han sköts ihjäl i mars.
– Jag har en månad kvar att leva. Jag vill ha svar på varför han mördades innan jag dör, säger mamma Ana Törner, 60.

http://www.expressen.se/kvallsposten/mammans-vadjan-vem-mordade-min-son/
Citera
2015-08-16, 18:48
Moderator
Chantres avatar
Lustigt att alla som mördas i Malmö är små söta änglar. Inte ett knyst i den där artikeln om tidigare åtal/domar eller vad killen sysslade med för att tjäna sitt uppehälle. Bara en massa oskyldiga små änglar som mördas hux flux.
Citera
2016-02-15, 17:01
Medlem
Citat:
Övervakningsfilm kan fälla Danilos mördare

Citat:
Men mördaren kan ha fångats på film och bilderna därifrån utgör just nu polisens hetaste spår i mördarjakten.
Enligt polisen sprang den misstänkte mördaren längs Bellevueallén mot Bellevue centrums norra entré. Där vände han och sprang sedan längs centrat söderut på Lorenborgsgatan och passerade baksidan av en Ica-butik.

http://www.expressen.se/kvallsposten/overvakningsfilm-kan-falla-danilos-mordare/
Citera
2019-01-06, 02:31
Medlem
Jävlar att detta brottet fortfarande inte har blivit löst... det är sorligt!
Citera
2019-12-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadunterR
Jävlar att detta brottet fortfarande inte har blivit löst... det är sorligt!

Japp man ska fan inte gå runt och tjuva platta från någons springpojke.
Motiv - Danil* tjuvar en platta hasch från Nawra* Had*s springpojke.
Som sagt Nawra* blir lack lurar ut honom(D),Men problemet var att danil* ska ha sagt något som gjort N jättearg och då väljer han att klippa honom .
Citera
2019-12-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamalmo
Japp man ska fan inte gå runt och tjuva platta från någons springpojke.
Motiv - Danil* tjuvar en platta hasch från Nawra* Had*s springpojke.
Som sagt Nawra* blir lack lurar ut honom(D),Men problemet var att danil* ska ha sagt något som gjort N jättearg och då väljer han att klippa honom .

Det snackades om att det handlade om nån moped fylld med knark. Minns inte dock så mycket, har inte hört någon snacka om detta mord på mer än 3 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in