2015-03-23, 18:21
Medlem
15APRILs avatar
Har en hel del sparat hos nordnet.

Hade förvaltare 2005-2011 sen övergick det till godmanskap 2012 och upphörde helt för ca 6 månader sedan..

Nu idag ville jag sätta ett större belopp på kontot, Men kan varken göra uttag eller sätta in pengar och kontot står helt i mitt namn är öppnat av mig dessutom..

Ringde till Nordnet och frågade eftersom jag skickat in kopior på tingsrättsbeslut o allt.. Men Nordnet påstår att ett tingsrättsbeslut inte tar bort fullmakten på min förvaltare utan detta måste förvaltaren göra själv och har försökt att få kontakt med honom men det verkar lönlöst..

Så jag undrar hur fan kan inte tingsrättens beslut om att förvaltar/godmansskap är borta.. när det funkar galant på 3 av mina andra banker?

Och hur ska jag isåfall gåvidare med detta vi alla som är lite insatta vet att Överförmyndarnämnden inte hoppar högt när det gäller till att hjälpa till.

Vet inte om tråden passar bättre i Juridik än här isåfall får Mod flytta.
Citera
2015-03-23, 19:53
Medlem
?

Skrev du under en fullmakt för din förvaltare?

om det skedde så är det som du skrev. dvs han måste ta bort den. och han har ju fullmakt att i dagsläget använda/ta ut dina pengar!!!

Om Nordnet lagt in honom som FV via registerutdraget ifrån Överförmyndaren/tingsrätt så ska det upphöra iom att GM ska upphör.

Överförmyndaren har nog inget att gör med detta längre..

Du är ju "fri" och ska således klara dig utan hjälp.

Om du behöver hjälp för ett sådant här "skitärende" så skulle du kanske haft kvar God Man
Senast redigerad av --GG 2015-03-23 kl. 19:56.
Citera
2025-01-23, 04:56
Avstängd
ts trollar eller är förståndshandikappad
en förvaltare behöver ingen fullmakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in