2015-03-23, 16:58
Medlem
Ja det var trevligt. Paradoxalt nog tittade jag mer på film också när man inte kunde få allt inom fem minuter på Internet. Stängde mer sällan av skitfilmer också.

Detta är inte utveckling, det är bara förändring och kanske till det sämre.
Citera
2015-03-23, 17:07
Medlem
healthyasfucks avatar
Du har faktiskt en riktigt bra poäng! Samma sak med spel.
Citera
2015-03-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av healthyasfuck
Du har faktiskt en riktigt bra poäng! Samma sak med spel.

Verkligen, man ger inte spel eller filmer en chans. Visst, att man inte vill se skitfilmer men jag tycker att man ska våga chansa lite och testa nya saker inom film. Så fort man ska se film nu så slänger polarna upp telefonen och söker på filmen, har filmen inte fått 4+/getingar i AB/Expressen eller över 7, helst 7.5 på IMDB får det vara. Det kan ju omöjligt vara bra då.
Citera
2015-03-23, 17:28
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Barlow
Verkligen, man ger inte spel eller filmer en chans. Visst, att man inte vill se skitfilmer men jag tycker att man ska våga chansa lite och testa nya saker inom film. Så fort man ska se film nu så slänger polarna upp telefonen och söker på filmen, har filmen inte fått 4+/getingar i AB/Expressen eller över 7, helst 7.5 på IMDB får det vara. Det kan ju omöjligt vara bra då.

Min smak följer index.
Jag tittar sällan på filmer under 7+ på IMDB.
Dom gånger jag gjort det har jag bara blivit besviken.

Har även granskat många filmer jag tittat på som yngre och kollat upp deras imdb poäng i efterhand.
I många fall har relationen stämt på pricken.

Sedan finns det såklart undantag.
Jag är personligen villigt att gå långt under 7 så länge en bra skådis medverkar i filmen.
Citera
2015-03-23, 17:33
Medlem
Axells avatar
Som flera redan har nämnt så får man lita nostalgivibbar av att hyra film i den lokala videobutiken men i och med att vi människor är en lat varelse så är det klart att man väljer det bekväma framför det obekväma.
Citera
2015-03-23, 17:42
Medlem
BallsMans avatar
Yup, I do.

Minns när man kunde HYRA spelkonsoler typ Nintendo 8 bit plus spel hos den lokala ICA-butiken.

Riktig "lyx" att få hyra det senaste, om så bara för ett dygn haha

Samma sak med VHS-filmer, DVD osv...

Nu sitter man ju och skakar av frustration om Blu-ray filmen man pirattankar tar längre än 20 minuter att få hem, gratis och utan att lyfta ett finger
Citera
2015-03-23, 17:51
Medlem
Videobutikerna hade ju helt klart en viss charm. Som liten grabb var det spännande att bara gå runt och kolla vad som fanns.
Citera
2015-03-23, 18:06
Medlem
JnDs avatar
Faktiskt, fanns alltid någon film som man aldrig skulle se annars när man gick där och kollade bland alla b-filmer... Och det blev ju en chipspåse och lite smått och gått också... Känns inte samma med netflix och vad de nu heter...
Citera
2015-03-23, 19:03
Medlem
Usch vilken hemsk tråd.
Jag är en person som tycker det var bättre förr, om det bara handlar om nostalgi eller om så faktiskt är fallet låter jag vara osagt. Det här med att hyra film har jag faktiskt inte reflekterat över så mycket men nu sitter jag här och känner mig nedstämd och gammal
Citera
2015-03-23, 19:12
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Den staden jag bodde i när jag var ung hade ett grymt hyrfilmsställe. 10 kr per film förutom nyheter och SF-släppen. Så sjukt jävla najs, hyrde galet mycket b-film under den tiden. Kunde ju hyra 6-7 filmer utan att det kosta skjortan..
Citera
2015-03-23, 19:31
Medlem
XtraXs avatar
Haha minns när man hyrde vhs filmer, fick ofta betala 5 kr i "böter" då jag glömt att spola tillbaka =). Det var tider det.
Citera
2015-03-23, 19:53
Medlem
HarmonicAces avatar
Hm, håller med TS. Minnen från en svunnen tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in