2015-03-22, 14:51
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Det är lätt för henne utifrån en priviligierad position. Hon räknar själv inte med att behöva flytta sig, ser säkert till att hon hamnar på en "position" där hon får "övervaka" kvoteringen, t ex genom att i inlägg heja på den ytterligare.

Men tänk om nån vill kvotera in sig på hennes position? Mja, hon tillhör ju de "goda" representanterna för de "etniska svenskarna" och kommer då att "kvotera" in sig som sådan. För visst måste det ju processen drivas av svenskar, för annars handlar det ju om ett övertagande... Och dessutom är det ju bara svenskar som ser klart på nödvändigheten av kvotering, sånt fattar ju inte dumma invandrare, eller åtminstone inte vet de inte hur det ska skötas.

Kolonisatörstankar 2.0. Hon förstår inte hur rasistisk hon egentligen är - och då menar jag inte "svenskfientlig".
Citera
2015-03-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Det ligger en hund begraven någonstans. Det kan inte vara möjligt att 87 % vill ha en oförändrad invandring till Sverige, eller?

Vi har tagit för givet att röstsystemet fungerar i en av världens äldsta demokratier. Men kan vi verkligen vara säkra på den saken? Är insynen så total som vi tror att den är?

Glöm inte bort att Sverige är landet där IB åsiktsregistrerade hundratusentals människor på 1960- och 1970-talet.

Svenskarna och Sverige har den politik och dom politiker dom förtjänar.

Fortsätter man att rösta på något av partierna i D.Ö eller vänsterut kan man ha att allt går åt helvete.
Citera
2015-03-22, 14:55
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Lever hon som hon lär? Vart bor hon? Bor hon i en etnisk svensk enklav?

Vad tror du? Som vanligt hamnar vi i ett burget område befriat från mångfald.
Citera
2015-03-22, 14:56
Medlem
Mullrets avatar
Kanske inkvotering till landets fängelser oxå ? Så det blir samma % fördelat mellan araber, blattar och vanliga svenskar. Idag är det 72% smuts - det måste in mer svenskar så det jämnar ut sig.

Sverige - landet som styrs av dårar
Citera
2015-03-22, 14:58
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag anser att de som tycker så ska sluta snacka och börja agera. Flytta till ett mångkulturellt område, sätt ungarna i en mångkulturell skola och se glad ut när ditt jobb går till någon med svart hår!

Tills dess: Håll käften.
Citera
2015-03-22, 14:58
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Det är lätt för henne utifrån en priviligierad position. Hon räknar själv inte med att behöva flytta sig

Orkar inte läsa artikeln men har hon verkligen argumenterat för tvångsförflyttning?
Citera
2015-03-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kanske inkvotering till landets fängelser oxå ? Så det blir samma % fördelat mellan araber, blattar och vanliga svenskar. Idag är det 72% smuts - det måste in mer svenskar så det jämnar ut sig.

Sverige - landet som styrs av dårar

Även kvinnor är underrepsesenterade.......varför inte kvotera in litet svenska kvinnor på våra fängelser? Kanske skulle passa lilla Jenny rentav...
Citera
2015-03-22, 15:00
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Vad tror du? Som vanligt hamnar vi i ett burget område befriat från mångfald.

Ja jag är inte förvånad, de är det man måste belysa. Ska man proppa på folk något som tydligen ska var så nödvändigt, förträffligt och häftigt ska man väl i alla fall själv ha kännedom och erfarenhet av det?

Annars är det fan som att jag som man ska börja påtala att vissa tamponger är skönare att föra in i fittan, baserat att jag tror de. JAg har ingen om det. Jag har ingen erfarenhet att föra in tamponger i min egen fitta. Men jag ska pracka på andra min övertygelse.
Citera
2015-03-22, 15:09
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Ja jag är inte förvånad, de är det man måste belysa. Ska man proppa på folk något som tydligen ska var så nödvändigt, förträffligt och häftigt ska man väl i alla fall själv ha kännedom och erfarenhet av det?

Man kan ju tycka det. Det blir ju lite märkligt att kräva tvångskvotering av invandrare om man t.ex. bor på säg Övre Östermalm, Långedrag eller Stocksund. Eller också är det fullt logiskt med tanke på att det lär vara en av få metoder att få närkontakt med den åtrådda mångfalden?

Men det är bra märkligt att det ständigt verkar vara andra som ska smaka av mångkulturell Kool-Aid?
Senast redigerad av NSO 2015-03-22 kl. 15:20.
Citera
2015-03-22, 15:10
Medlem
envackerblommas avatar
Jenny skriver
Citat:
Antagligen är det nödvändigt med något så drastiskt som kvotering, på i princip alla plan. Inom arbetslivet, på bostadsmarknaden, i skolorna, inom politiken, i televisionens underhållningsprogram.

Radikalt? Kanske.

Kommer det drabba infödda svenskar? Kanske.

Ok, kvotera överallt? Dags för somalier o araber i hockeylaget Tre Kronor då! Kämpa!
Några ska kvoteras in som kirurger ,ajaj.. några som drifttekniker på kärnkraftveren...

Varje skola några med TBC- bakterier... kul o rättvist.

Citat:
Gör vi inte något genomgripande åt segregationen snart kommer priset att vara så oändligt mycket högre. Vi har alla ett personligt ansvar för att bryta segregationen.

Jag tar mitt ansvar o lämnar landet ... så länge det nu kommer vara tillåtet - snart byggs muren.
Citera
2015-03-22, 15:12
Medlem
Den här tjejens rasistiska tankar når inga gränser... Hon i princip reducerar alla utan svenskt ursprung till människor som inte kan göra någonting själva. Om invandrarna vill bo i ett vitt område, ha sitt barn i en vit skola och ha ett välbetalt arbete. Då får de helt enkelt förflytta sitt barn till en annan skola, köpa en bostadsrätt och utbilda sig / arbeta upp sig. Det handlar sällan om hudfärg på en person utom mer i linje med kompetens och beteende mönster.

Om man inte kan prata svenska, då får man satsa på det(alt. engelska). Har man tankemönster ifrån medeltiden, ja då får man modernisera sig själv. De flesta arbetande invandrarna är som vilken annan människa som helst. Däremot är arbetslösa invandrare inte som alla andra och inkvotering på en arbetsplats skulle knappast förändra det, man skulle enbart få fel person på fel plats.
Citera
2015-03-22, 15:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Jag tar mitt ansvar o lämnar landet ... så länge det nu kommer vara tillåtet - snart byggs muren.
Det finns nog tyvärr anledning att tro att du har rätt i att det kommer någon slags ”antifascistisk skyddsvall”. Vars syfte är att hindra svenskar från att emigrera & så att säga smita från sitt ansvar att bidragsförsörja alla "rasifierade.

Jag vet att man under Palmes tid dryftade att det skulle vara förbjudet att emigrera om man inte hade betalt av sina studieskulder först. Det förslaget lär nog dammas av snart & bli det första steget för att hålla kvar dom som skall betala för det mångkulturella kalaset.

Kanske får vi läsa om detta förslag i en framtida krönika av Jenny Åkervall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in