2015-07-31, 15:23
Medlem
Tror ni det finns några röstinspelningar på somalierna som hade vapnen i vårvärdersmassakern?

Någon som vet när den rättegången börjar?
Citera
2015-07-31, 15:36
Medlem
Haha tror du att dem spelat in somalierna å vadå låtit dem bara gå rätt in på krogen å slakta folk? Somalierna valde rätt tid samt hade rätt horunge som gick å spana åt dem just den kvällen...
Citera
2015-07-31, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Haha tror du att dem spelat in somalierna å vadå låtit dem bara gå rätt in på krogen å slakta folk? Somalierna valde rätt tid samt hade rätt horunge som gick å spana åt dem just den kvällen...

Lissna, lissna.. Kan ju ha lagt mick i bilen som dom stannade med vapnen, dom hade ju uppenbarligen span på deras lägenhet.

Mickarna lade man i berats bil efter massakern med.
Citera
2015-07-31, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
De åkte inte heller runt i en hyrbil efter vad jag förstått.
Citera
2015-08-10, 15:24
Medlem
Kan inte ladda ner -----> https://minfil.org/F7bdj5b7bf/B_15888-14_FUP.pdf
Någon vänlig själ som kan ladda upp den på nytt ?
Citera
2015-08-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho7256
Kan inte ladda ner -----> https://minfil.org/F7bdj5b7bf/B_15888-14_FUP.pdf
Någon vänlig själ som kan ladda upp den på nytt ?

Vilken FUP är det? För vissa fungerar inte just nu men dem funkade imorse så kanske är något fel på minfil server eller nått liknande?
Citera
2015-08-10, 17:12
Medlem
Du har rätt nu funkade den länken, det var FUP Mot be*at Kastrat* och en yngre man

Grovt vapenbrott samt förberedelse till mord --- som jag försökte ladda ner tidigare idag..
Citera
2015-08-18, 20:06
Medlem
http://www.expressen.se/gt/mordmisstankt-man-kopplas-till-nytt-dad/

GÖTEBORG. En av de män som tros ligga bakom den spektakulära skjutningen inne på Vår krog och bar på Hisingen i våras misstänks nu också för ytterligare ett brutalt dåd i Göteborgs undre värld.
I dag begär kammaråklagare Johan Udén mannen häktad för att ha skjutit och svårt skadat två unga män i en bil på Jaegerdorffsplatsen i Majorna.
Offren sköts med flera skott och var bara en hårsmån från döden.
Citera
2015-08-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aligam
Ett av offren ska alltså vara Husse*n Ch*t, vars flickvän finns på Facebook. Flickvännen verkar vara vän med Ol*ver Ch*d*acs mor och nämnde OC är ett av offren för attentatet på Jaeggerdorffsplatsen nyligen. Tillfällighet? Dessa anhöriga till BO är naturligtvis framför allt sörjande/ledsna och ska respekteras - absolut - men vänskapsband mellan gängfraktioner och liknande är inte ointressanta. I HC:s fall är ju gängtillhörigheten uppenbar, i OC:s fall är kanske den äldre brodern och det andra BO i det attentatet intressantare som gängkriminella. Min fråga är - har Vårvädersattentatet något med Jaegerdorffs-dito att göra?

Citerar mig själv från i mars ovan. Kanske låg det alltså något i denna långsökta spaning. Misstankar finns ju om att båda dåden ska ha utförts av flera skyttar, men nu kommer det fram att åtminstone en av dessa ska ha varit på både Vårväderstorget och Jaegerdorffsplatsen. Naturligtvis är det omständigheten att MGM innehaft vissa vapen, egenskaperna hos de beslagtagna vapnen och den ammunition som använts, som kan styrka ett sådant samband. Möjligen har någon av de häktade somalierna eller de överlevande från Jaegerdorffsplatsen börjat prata också. Kan någon av de två BO från Jaegerdorffsplatsen ha haft samröre med "Södra Biskop"?
Citera
2015-08-19, 17:32
Medlem
Nån snäll som kan sammanfatta tråden - det är så många namn och flera brott som är kopplade till varandra så det är svårt att få grepp om allt, tråden är lite väl lång att läsa igenom. Tack.
Citera
2015-08-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
Nån snäll som kan sammanfatta tråden - det är så många namn och flera brott som är kopplade till varandra så det är svårt att få grepp om allt, tråden är lite väl lång att läsa igenom. Tack.

Oliver och hans polare blev skjutna i huvudet vid Jaegerdorffsplatsen i Majorna, de satt i bilen vid tillfället, ungefär vid spårvagnshållplatsen, Oliver, har vad jag förstått inte varit känd av polisen sedan tidigare, inget brottsregister och inga gängkopplingar om jag har förstått det rätt, hans polare var dock känd av polis sedans tidigare har jag för mig, tror han var inblandad i en misshandel av en HA medlem bland annat.

Attentatet mot krogen i Biskopsgården skede väl ca 1 månad efter det, 2 GM, 3 personer grips dagen efter i en bil på Såggatan i Majorna, där flera vapen beslagtas, tror dom även hittade fler vapen i en av MGMs lägenhet, den 27-årige mannens, vapnen har väl genom tekniskundersökning bundits till både krogattentatet och mordförsöken på Jaegerdorffsplatsen. En MGM är häktad för båda dåden, en 27-årig dansk medborgare.

Måltavlan på krogen var högst troligen en ledande individ för gänggrupperingen från Södra Biskopsgården, han var en av de avlidna, den andra mannen som dog, Petar, var ostraffad och hade antagligen inget med saken att göra, helt enkelt "collateral damage", tillsammans med alla de andra som skadades.

Förhoppningsvis går det att få fällande domar, då bör det rimligen bli livstid.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-08-19 kl. 18:06.
Citera
2015-08-19, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Oliver och hans polare blev skjutna i huvudet vid Jaegerdorffsplatsen i Majorna, de satt i bilen vid tillfället, ungefär vid spårvagnshållplatsen, Oliver, har vad jag förstått inte varit känd av polisen sedan tidigare, inget brottsregister och inga gängkopplingar om jag har förstått det rätt, hans polare var dock känd av polis sedans tidigare har jag för mig, tror han var inblandad i en misshandel av en HA medlem bland annat.

Attentatet mot krogen i Biskopsgården skede väl ca 1 månad efter det, 2 MGM, 3 personer grips dagen efter i en bil på Såggatan i Majorna, där flera vapen beslagtas, tror dom även hittade fler vapen i en av MGMs lägenhet, den 27-årige mannens, vapnen har väl genom tekniskundersökning bundits till både krogattentatet och mordförsöken på Jaegerdorffsplatsen. En MGM är häktad för båda dåden, en 27-årig dansk medborgare.

Måltavlan på krogen var högst troligen en ledande individ för gänggrupperingen från Södra Biskopsgården, han var en av de avlidna, den andra mannen som dog, Petar, var ostraffad och hade antagligen inget med saken att göra, helt enkelt "collateral damage", tillsammans med alla de andra som skadades.

Förhoppningsvis går det att få fällande domar, då bör det rimligen bli livstid.

Ok tack, men skulle vilja veta namn på resp person i resp brott. T.ex, attentatet mot krogen i Biskopsgården, vilka 2 MGM är det?

Vilka 3 personer grips dagen efter i en bil på Såggatan i Majorna?

Vem är den 27-årige mannen?

Tack...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in