Citat:
Ursprungligen postat av
KonungHonung
De borde engagera sig för basinkomst snarare än att degradera sig till tiggeri, som borde förbjudas. Går man ihop i försörjningsstödskollektiv kan man säkert överleva komfortabelt utan att hamna på gatan hur illa samhället än utvecklar sig innan den oundvikliga renässansen.
Sätter man tillräcklig press på dem, som i UK, är en folkomröstning oundviklig. Glöm inte att all makt officiellt utgår från folket, och att politikernas situation blir ohållbar om de alltför öppet motverkar folkviljan.
EU är ändå omöjligt som konstruktion, ungefär som Reinfeldt sa om den svenska välfärdsstaten. Unionen kommer implodera under sin egen tyngd, frågan är bara efter hur många bailouts och kvantitativa lättnader. Ju tidigare man lämnar, desto bättre.
Man kan inte jamfora UK med Sverige. I UK sa har man en tradition av att rosta med fotterna. Om man inte far ut vad man vill ha sa lagger man sin rost pa nagon annan. Man vet att politiker ljuger och aer korrupta sa varfor ska man vara lojal mot tjuvar och lognare? Politikerna aer ju vaerre aen kriminella.
UK har varit med om manga krig och ekonomiska motgangar. De naiva, korkade och laettlurade brukar duka under under svarigheter.
I Sverige sa har man inte haft ett krig pa flera hundra ar och hade man haft det hade de 87% reducerats dramatiskt. Folk anvander inte hjaernan utan rostar per slentrian eller vad alla andra rostar pa. Nar man fragar varfor nagon inom de 87% gjorde eller sa nagot specifikt sa kan de inte svara for att de foljer bara strommen. Da slipper man anvanda hjaernan eller sta for det man tror pa. Den nuvarande diktaturen med Stefan L bygger pa att folk inte protesterar och hade folk varit mer vakna hade nuvarande losningen med sjukloevern inte ens kommit upp som ett forslag. Naer man fragar en utlaenning som har hjaerna och foljt Stefan Lofvens avtryck sa fragar de alltid hur det kommer sig att svenska folket accepterat en "demokratisk diktatur". Nagon annanstans ivaerlden skulle det aldrig accepteras.
Jag aer inte SD sympatisoer men om SD hade haft ett ledarskap som hade varit mer analytiskt och strategiskt (och det aer enkelt att vara det med tanke pa vilka "eminenta" politiker (ironi) man har i Sverige sa skulle man kunna ta mycket fler roester. Manga fler. Nu aer man noejd med organisk orkning och om jag hade suttit i SDs ledarskap hade jag sett till och tagit alla roster jag hade kunnat ta och staendigt och hela tiden jobbat pa att plocka roester. Det ar sa man blir en maktfaktor i Sverige och naer man haller vad man lovar sa kommer man att locka vaeljare och man kommer att locka aennu fler vaeljare naer folk upptaecker att deras pensioner har blivit plundrade. Att man inte far den hjaelp man behover och maste staendigt halla guarden uppe pa grund av massiv kriminelitet och att patrask far haerja fritt.