2015-03-24, 18:39
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 68911986
Vet att man inte ska lägga sig i föräldrars uppfostring och omhändertagande av sina barn men.... jag reagerade på att ett av barnen, Alvin (minns ej vad föräldrarna hette) både fick glass och pannkakor med sylt. Bebisen är inte ens ett år? Tveksamt om det är "bra" att lära barnet gilla socker så pass tidigt. Men det kanske inte är så vanligt som det såg ut.

Jag reagerade med på det, barnet verkade ju inte speciellt intresserad ens, men föräldrarna nästan trugade. Och att föräldrarna valde att visa det i "tv"... Men så är föräldrarna överviktiga också, och mamman rejält korkad..
Senast redigerad av Incendio 2015-03-24 kl. 19:01.
Citera
2015-03-26, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Gaddningen är väl det illa problemet. Tycker synd om ungen som fått namn efter djävulen
Lucifer betyder ljusbringare och är enbart i kristendomen som det betyder/associeras med djävulen.

Alltså Tomas verkar vara riktigt präktig... visar upp sina lammullströjor och annat trams och hur har dom råd att bo så fint egentligen? Han är pappaledig och hon studerar
Citera
2015-03-26, 23:43
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Tomas har även en blogg på vi med barn portalen. Kollade in bloggen lite då och då långt innan detta program. Han är verkligen lillgammal, vilket inte är en negativ pick Jäkligt ovanligt med såna killar idag. Hur gammal var han när han fick sin dotter? Jag tror han är uppvuxen i en förmögen familj.

http://tomas.vimedbarn.se/

Den tatuerade killen levde som jag förstått det ett stökigt liv innan han lugnade ner sig. Ungdomar gör dumma val. Min bror har även han tatuerat både hals och armar. Även händerna Därför jag har lite förståelse. Kniv Micke verkar rätt reko. Han kommer få bättre odds när tatueringarna är borta. Borde ändå söka jobb under tiden. Besöka möjliga arbetsplatser och bli tjenis. Visa att han inte är farlig utan en bra arbetare. Kolla om det finns praktik.
Senast redigerad av FlabbeMcFloppy 2015-03-26 kl. 23:51.
Citera
2015-03-27, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Lucifer betyder ljusbringare och är enbart i kristendomen som det betyder/associeras med djävulen.

Alltså Tomas verkar vara riktigt präktig... visar upp sina lammullströjor och annat trams och hur har dom råd att bo så fint egentligen? Han är pappaledig och hon studerar

Lucifer - ljusbringaren, var en av Guds änglar, men av någon anledning gick han över till Djävulen och blev en fallen ängel.
Citera
2015-03-27, 09:29
Medlem
Incendios avatar
Jag har läst Tomas olika bloggar i flera år. Han var 16 år när dottern föddes. Jag gillar honom. Han verkar väldigt jordnära, varm och ansvarsfull. Både Amanda och Tomas(och även dotterns mamma) verkar ha växt upp i familjer som har det väldigt bra. Det gör dem ovanliga i "unga föräldrar"-sammanhang".
Citera
2015-03-27, 14:23
Bannlyst
Citat:
Lucifer - ljusbringaren, var en av Guds änglar, men av någon anledning gick han över till Djävulen och blev en fallen ängel.
Lucifer*är*latin*och betyder*ljusbringare*ellerljusbärare*(Lucem ferre*'att bringa ljus'). Inom större delen av kristen mytologi har Lucifer identifierats med*Satan.
Citera
2015-03-27, 15:07
Medlem
Citat:
Lucifer*är*latin*och betyder*ljusbringare*ellerljusbärare*(Lucem ferre*'att bringa ljus'). Inom större delen av kristen mytologi har Lucifer identifierats med*Satan.

Visst Lucifer valde ju sida, och Satan vann så då blev han en "fallen ängel" ljusbärare eller ej
Citera
2015-03-27, 15:16
Bannlyst
Citat:
Visst Lucifer valde ju sida, och Satan vann så då blev han en "fallen ängel" ljusbärare eller ej
Fast om du hade kollat på programmet så säger hon själv att hon valde namnet Lucifer enbart pga betydelse ljusbringare. Inte för det har något med satan att göra.
Citera
2015-03-27, 15:47
Medlem
DennisOlofs avatar
FlabbeMcFloppy, jo det kan jag förstå och jag brukar inte reagera, nästan på inget faktiskt.

Men just det här med folk som tatuerar sig i ansiktet, jag kan inte förstår att DOM inte förstår hur knäppt det är. Sedan finns det ju dom som är tatuerade över hela kroppen. Det reagerar jag inte på eftersom jag förstår att dom är "konstiga". Och visst finns det folk som är stökiga osv, men oavsett borde man ju förstå (sunt förnuft) att det aldrig kan vara bra att vara tatuerad i ansiktet.
Citera
2015-03-27, 18:33
Medlem
Citat:
Fast om du hade kollat på programmet så säger hon själv att hon valde namnet Lucifer enbart pga betydelse ljusbringare. Inte för det har något med satan att göra.
Jag tror hon tog det för att hon tyckte det var fint...
Citera
2015-03-28, 19:15
Medlem
whaks avatar
Blir spyfärdig när jag ser den där "överklass" Thomas.
Visste jag inte bättre hade jag trott att han var homo.
Det bara skriker överklass om honom.

Jag såg ett klipp på tv4play där Tobbe och Vanessa hade filmat...

"Tobbe jobbar extra för tillfället men letar efter annat så han kan få fast anställning så vi kan få en stabil ekonomi"

För ett par veckor sedan nobbade han ett erbjudande om fast anställning för ett 4mån sommarjobb på ett ställe som nyligen varslat.
Citera
2015-04-02, 11:40
Medlem
Det är ju uppenbart att det ställs betydligt högre krav på unga föräldrar. Många som har en massa åsikter och som försöker hitta fel på allt. Är det så svårt att förstå att det inte är åldern som avgör hur man är som förälder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in