2015-03-17, 12:01
Medlem
På senare tid har jag börjat få så jävla ont i vänster fot vid dom 3 sista tårna när jag går. Har vanliga converse som jag alltid haft i mitt liv. Det gör bara ont när jag har skor på mig.

Jag tror det är mortons sjukdom men är ej säker. Orkar fan inte gå till vårdcentralen igen har vart där 3 gånger nu pga skador i andra ställen i kroppen under 1månads tid.

Någon som vet vad man kan göra själv??
Citera
2015-03-17, 13:43
Medlem
Framtårna ??? jag har ont i baktårna, skämt åsido, har haft ont i v stortå till o från i år - detta beror på att mina fötter har olika bredd så norrmalskor får dålig passform och då trycker ihop v fot. Om ditt problem håller i sig så kolla upp det, jag får köra med stark "painkiller" när det värker för mycket!
Citera
2015-03-18, 19:18
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
En mer praktisk, konkret och tråkig förklaring skulle kunna vara att du behöver mer fotriktiga skor, vilket kan bero på lågt fotvalv, för små skor, e t c.

Den mer övergripande förklaringen är att det är ett steg i utvecklingen, som baseras på att från den dag man föds börjar man långsamt dö, vilket skall göra det enklare att acceptera livets förgänglighet.
Citera
2015-03-19, 11:41
Medlem
Slints avatar
Converse är typ de sämsta skorna för fötter. Raka sulor är ingen höjdare. Får alltid ont i fotvalvet när jag går i Converse. Jag skulle föreslå att du köper andra skor i korrekt storlek och kanske en ergonomisk sula till skon.
Citera
2015-03-19, 18:59
Bannlyst
Platta skor behöver inte vara dåligt, det beror på hur man går. Jag själv går bäst i riktigt platta och tunna skor med minsta möjliga dämpning, får ont i både rygg, höfter och fötter av bara en liten lutning från hälen till tån.

Har du börjat gå annorlunda? Har du snört skorna på ett nytt sätt, hårdare/lösare? Får dina tår utrymme nog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in