2015-03-20, 13:16
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Rätt konstigt att religiösa muslimer flyttar hit. Det är ju väldigt komplicerat att utöva islam i Sverige. Visst går det fortfarande könsstympa sina barn och därefter gifta bort dom, men det blir ju ett besvärligt projekt.
Nix det är inte alls komplicerat då könsstympning eller barnäktenskap är kulturellt betingat, har inget med religion att göra.
Citera
2015-03-20, 13:24
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
hade folken fått ha fri självbestämmande utan judens eviga inflytande. Så hade vi aldrig haft ett problem med muslimerna från början. -- Vi hade också haft ett glatt samhälle med sunda roller.

Eller så hade inte WW2 inträffat som det gjorde och krig hade brutit ut mellan Europeiska stormakter och den muslimska världen. Eller så hade vi levd i frid och fröjd, tills någon storkalif utlyst jihad mot ett fattigt och splittrat europa, eller så hade Sovjetunionen vunnit kalla kriget och kärnvapenbombat Afghanistan, Pakistan, Iran, Kaukasus etc. Eller så hade Kina varit den dominerande makten och bedrivit krig i Afghanistan bla bla bla. Spekulationer, detta är vad som kallas för ett kaotiskt system, du kanske har hört talas om the butterfly effect? Ändra en liten parameter i ett komplext system och konsekvenserna går inte att förutse.

Citat:
Religion är ett fint sätt att sammanfoga ett etnisk folk genom andra länder. -
Nej, det stämmer inte http://www.dn.se/debatt/religionen-bidrar-inte-till-ett-battre-samhalle/
Citat:
Religion är ett påhitt av makten.
Eller ett påhitt av någon fattig snickare som fick några andra att lyssna på hen och så spreds skiten vidare, givetvis kan det även vara påhitt av makten.
Citat:
-- Detta förstod skaparna bakom kristendom och islam.
Belägg?
Citat:
-- Judendomen är den första styggelsen, och ska därför försvinna först.

Judarna är i högre grad än muslimer och kristna agnostiker/ateister, rent generellt de som tar sin religion på minst allvar. De har kvar seder likt vår julafton, och den sjuka seden med att skära av förhuden, men det är i huvudsak det. Hur ska judendomen försvinna först hade du tänkt? En ny "endlösnung"?

Citat:
Detta kan endast dom fria folken göra med fri vilja.

Har du några belägg för att fri vilja existerar?
Citat:
Vi ska inte gå deras ärenden. Vi följer endast vår egna folkliga vilja mot självbestämmande och frihet.

Det gör vi inte, du tycks inte göra det heller.

Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Vänta nu...vem invadera vem?
Det är inte judarna, muslimer eller kristna som är problemet utan sionister.

Israel-Palestina är mer komplicerat än så, det var inte någon direkt invasion till att börja med. Jag försvarar inte Israels alla ageranden, utan säger att situationen är mer komplicerad än vad folk tror. Israel är för övrigt en demokrati, totalt övermäktig och opererar på en av världens mest tättbebyggda områden (gaza), med tanke på detta så är civila dödsoffer nästintill oundvikligt, och de siktar inte på civila, vilket terroristerna i Hamas aktivt gör. Detta betyder inte alls att jag försvarar Israels mord på civila och deras behandling av det Palestinska folket, jag tycker det är på många sätt vedervärdigt, men det är ett komplext problem och inte så svart och vitt som många vill påskina.
Citera
2015-03-20, 13:29
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Nix det är inte alls komplicerat då könsstympning eller barnäktenskap är kulturellt betingat, har inget med religion att göra.

Givetvis har det med religion att göra. Just könsstympning är jag osäker på i muslimernas fall, i judarnas fall har det i allra högsta grad med religiös tradition att göra.

Enligt alla muslimer är muhammed idealmannen, han gifte sig enligt en del muslimer med en 6 åring och knullade henne då hon var 9 år. Även om det i många fall är så att det är kultur/fattigdom som får dem att gifta bort sina barn med äckliga gubbar, så rationaliserar och motiverar de detta med hjälp av islams berättelse om muhammed som tog sig friheter med ett barn.

Edit. Just därför är det så svårt att ändra på detta i länder som Saudi arabien och Jemen, de har ingen undre gräns för barngiftemål, även om en del försök har gjorts att ändra på detta. Religionen sätter käppar i hjulet helt enkelt.
Citera
2015-03-20, 13:42
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Israel-Palestina är mer komplicerat än så, det var inte någon direkt invasion till att börja med. Jag försvarar inte Israels alla ageranden, utan säger att situationen är mer komplicerad än vad folk tror. Israel är för övrigt en demokrati, totalt övermäktig och opererar på en av världens mest tättbebyggda områden (gaza), med tanke på detta så är civila dödsoffer nästintill oundvikligt, och de siktar inte på civila, vilket terroristerna i Hamas aktivt gör. Detta betyder inte alls att jag försvarar Israels mord på civila och deras behandling av det Palestinska folket, jag tycker det är på många sätt vedervärdigt, men det är ett komplext problem och inte så svart och vitt som många vill påskina.

Jag menade inte bara den konflikten utan generellt-hur många muslimska länder har stoppat ett annat icke-muslimsk lands utveckling genom att bomba tillbaka dom till stenåldern med jämna mellanrum och vice versa. Där har du svaret på dina fråga.

Haha nästan alla länder ser sig själva som en demokrati.
Du verka någorlunda vettig förstår inte hur du kan svälja sions propaganda okritiskt.

http://www.breakingthesilence.org.il/
Citera
2015-03-20, 13:51
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Givetvis har det med religion att göra. Just könsstympning är jag osäker på i muslimernas fall, i judarnas fall har det i allra högsta grad med religiös tradition att göra.

Enligt alla muslimer är muhammed idealmannen, han gifte sig enligt en del muslimer med en 6 åring och knullade henne då hon var 9 år. Även om det i många fall är så att det är kultur/fattigdom som får dem att gifta bort sina barn med äckliga gubbar, så rationaliserar och motiverar de detta med hjälp av islams berättelse om muhammed som tog sig friheter med ett barn.

Edit. Just därför är det så svårt att ändra på detta i länder som Saudi arabien och Jemen, de har ingen undre gräns för barngiftemål, även om en del försök har gjorts att ändra på detta. Religionen sätter käppar i hjulet helt enkelt.
Manlig omskärelse ja, könsstympa kvinnor nej.

Gäsp. Tänk efter själv, om vad du skriver om Muhammed stämmer så hade väl barnäktenskap bland muslimer förekommit i mycket högre utsträckning, med tanke på att han är idealmannen.
Citera
2015-03-20, 13:56
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
[...]
Hade vi inte haft religion så hade vi inte haft massvis av krig.[...]
..
Jaså, vad basera du det på?
Citera
2015-03-20, 14:16
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Systemet är "komplext" i med att det är globalt och splittrat. Rasism har (som ni vet) förbjudits av sionisterna, som själva vill ha patent på identitet.

Va? Jag tror inte du förstod vad jag menade. Här, det är väldigt intressant http://en.wikipedia.org/wiki/Chaos_theory

Lätt sammanfattat handlar det om att "systemet" dvs världshistorian i detta fallet, är extremt känslig för initialvillkoren. Ändrar du en sak, som t.ex. "ta bort judarna vid en viss specifik tidpunkt", så ändrar du en parameter i systemet vilket kan få enorma konsekvenser som inte går att förutspå. Därför är ditt spekulerande om en alternativ värld utan "sionisternas inflytande" eller vad du nu svamlade om, helt meningslöst. Världen kunde ha varit bättre, den kunde även ha varit mycket sämre. Antalet möjliga scenarion är oändliga, det går inte säga att världen skulle sett ut si eller så.

Citat:
Hade vi inte haft religion så hade vi inte haft massvis av krig.

Igen, spekulation. Dessutom lätt att motbevisa då inte alla, knappast ens de flesta krigen har varit religiöst motiverade.
Citat:
Så varför tillåter då folken att det fortlöper????????????????????? Religion har varit ett verktyg för att kunna kontrollera bakom skymda dörrar utan att det verkar konstigt hos dumma människor dom dig.

Så du är ateist eller agnostiker? Jag också, för övrigt är jag rent statistiskt väldigt smart och uppmanar dig att undvika ad hominem attacker av detta slaget.
Citat:
Smarta människor har i alla tider ifrågasatt makten och har fått sätta livet till. Medans folken sitter och käkar chips samtidigt som deras bröder som ifrågasatt makten eldas upp på torget.

Smarta människor vet också att chips är en relativt modern uppfinning.
Citat:
Problemet med sionismen är att den föredrar att påverka samhället innifrån istället för att med fysiska tillhyggen få tillgång till makt. - - Hade Sverige varit ett homogent fribestämande land, med biologisk sunda roller i familjer, så HADE vi tryckt på ALARM-klockan när svenska kvinnor endast föder 1 barn i genomsnitt.

Så vad är ditt förslag, barnfödarfarmer där vi spärrar in kvinnor och inseminerar dem?

Citat:
Detta talar man knappt om idag. Istället tar man in somalier som föder 7 ungar, för att fina till statistiken.
Knappast därför man "tar in " somalier. Så du är agnostiker och rasist?

Citat:
Och fortsätter med samma snedvridna roller i samhället i stort och matar ut medicin som ett recept mot ohälsa. -- Ett hälsosamt samhälle hade gått till roten med dom organiska problemen...

Snedvrida roller? Vad är det du förespråkar egentligen? Hemmafruar utan rösträtt, endast vita svenskar, förbjud religion och en fascistisk stat?

Citat:
Jag menade inte bara den konflikten utan generellt-hur många muslimska länder har stoppat ett annat icke-muslimsk lands utveckling genom att bomba tillbaka dom till stenåldern med jämna mellanrum och vice versa. Där har du svaret på dina fråga.

Jag tror inte att något muslimskt land direkt har makten att bomba tillbaka något icke-muslimskt land tillbaka till stenåldern. Det närmsta vi kommer där är väl turkarnas folkmord på armenerna och assyrierna på 1920-talet. De mäktiga muslimska länderna är omgivna av andra muslimska länder generellt (bortsett från turkiet som är med i NATO och Pakistan som är i konflikt med det ännu mäktigare Indien). Annars bedriver muslimer krig och förföljelse mot andra folkgrupper, t.ex. kristna och andra i Afrika (al shaaba i somalia, boko haram m.fl.). Dessutom har vi inbördeskrigen i Libyen, syrien och irak, som drabbar dels andra muslimer och dels andra religiösa minoriteter.

Citat:
Haha nästan alla länder ser sig själva som en demokrati.
Du verka någorlunda vettig förstår inte hur du kan svälja sions propaganda okritiskt.

http://www.breakingthesilence.org.il/

Tack för smickret, och du har rätt i att många länder som inte är demokratier ser sig själva som det. Men vi kan givetvis "objektivt" bedöma sanningshalten i detta. Israel är en demokrati, Turkiet är en demokrati, Indien är en demokrati. Iran har högre grad av demokrati än t.ex. Saudi arabien, men kan knappast klassificeras som en demokrati. Ryssland, ja vad säger man om det?

Ja det är en viktig organisation. Givetvis är jag medveten om en del av de brotten som sker mot det Palestinska folket och detta är givetvis fruktansvärt. Det där verkar vid första anblicken också vara en seriöst organisation, tack för länken.

Men i ett större perspektiv så är Israel-Palestina långt ifrån den hemskaste konflikten, och med tanke på det så får den oproportionellt mycket uppmärksamhet. Att Israel går över gränsen är allmänt känt och givetvis vedervärdigt. Att sionisterna skulle styra världen är en vanlig konspirationsteori utan något större sanningsvärde, givetvis har Israel och sionisterna oproportionerligt stort inflytande än vad deras population på 14 miljoner skulle ge dem, men det är inte på långa vägar så att de styr världen som en del pojkar med foliehatt vill påskina.
Citera
2015-03-20, 14:22
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:

Citat:
Manlig omskärelse ja, könsstympa kvinnor nej.

Gäsp. Tänk efter själv, om vad du skriver om Muhammed stämmer så hade väl barnäktenskap bland muslimer förekommit i mycket högre utsträckning, med tanke på att han är idealmannen.

Jag har tänkt efter. 12 % av flickebarnen i jemen är gifta innan 15 års ålder. Givetvis stämmer det jag säger och det finns gott om källor som backar upp det. En gäspning är däremot ingen vidare bra källa

Citat:
Yemen government's Sharia Legislative Committee has blocked attempts to raise marriage age to either 15 or 18, on grounds that any law setting minimum age for girls is un-Islamic. Yemeni Muslim activists argue that some girls are ready for marriage at age 9.

Hur menar du att detta inte har med religion att göra??

http://en.wikipedia.org/wiki/Child_marriage#Middle_East

Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=c6U2nrRJ4HU
http://www.amazon.com/Am-Nujood-Age-10-Divorced/dp/0307589676
Citera
2015-03-20, 14:29
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Jaså, vad basera du det på?
därför att religion har varit ett verktyg för den minoritets makt att forma folken efter egen egoistisk vilja och agenda.

Jag har svårt att se, hur dom vetenskapsmän som ifrågasatte kyrkans uppfattande att allt kretsa runt jorden --, jag har svårt å se hur ett fritt tänkande folk skulle välja att tysta ner och slakta dessa människor på öppen gata - i avskärmande syfte bara för att det skulle förlöjliga maktens trovärdighet.

Jag har svårt att se hur alla såna här incidenter skulle kunna inträffa hos fria homogena folkslag. Ingen religiös är riktig med i matchen; kolla på vikingarna, sprang runt i land och rike för att slakta och hoppades på å dö så att dom kunde komma till Valhall., Samma retorik som i dom flesta religioner.

Och så länge vi följer dagens kapitalistiska system, så är folken sårbara för precis dessa religiösa makter som förslavar människan och folken.

I grunden är man inte nationalist för att man känner sån enorm identitets-förankring med Gunnar som bor i ett Län man aldrig varit i. -- Nej; man är nationalist därför att i sammhörighet säkerställa självständighet och ett hälsosamt arv.

Därför är man nationalist. -- Alltså, således inte för att sitta och hetsa mot andra folkslag, vilket sionistmedia vill få det till.
Senast redigerad av Nurjenf 2015-03-20 kl. 14:46.
Citera
2015-03-20, 16:39
Bannlyst
Citat:
Inom vissa grupper har det direkt med religion att göra medans i vissa är det kulturellt betingat. Hursomhelst så är det något som de flesta muslimer sysslar med och anser viktigt.
Citera
2015-03-20, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Rätt konstigt att religiösa muslimer flyttar hit. Det är ju väldigt komplicerat att utöva islam i Sverige. Visst går det fortfarande könsstympa sina barn och därefter gifta bort dom, men det blir ju ett besvärligt projekt.

Varför är det komplicerat att utöva islam i Sverige? Könsstympa, tror inte jag jag känner någon muslim som är det än (en tjejkompis med kristna föräldrar är den enda som är könsstympad jag känner), hur många känner du som är könsstympade ? Som tur är så har ingen gift bort mig
Citera
2015-03-21, 08:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det beror på kulturen och religionen ifråga.

Tydligen det vanliga "no true scotsman".
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in