Citat:
Ursprungligen postat av
Nurjenf
Systemet är "komplext" i med att det är globalt och splittrat. Rasism har (som ni vet) förbjudits av sionisterna, som själva vill ha patent på identitet.
Va? Jag tror inte du förstod vad jag menade. Här, det är väldigt intressant
http://en.wikipedia.org/wiki/Chaos_theory
Lätt sammanfattat handlar det om att "systemet" dvs världshistorian i detta fallet, är extremt känslig för initialvillkoren. Ändrar du en sak, som t.ex. "ta bort judarna vid en viss specifik tidpunkt", så ändrar du en parameter i systemet vilket kan få enorma konsekvenser som inte går att förutspå. Därför är ditt spekulerande om en alternativ värld utan "sionisternas inflytande" eller vad du nu svamlade om, helt meningslöst. Världen kunde ha varit bättre, den kunde även ha varit mycket sämre. Antalet möjliga scenarion är oändliga, det går inte säga att världen skulle sett ut si eller så.
Citat:
Hade vi inte haft religion så hade vi inte haft massvis av krig.
Igen, spekulation. Dessutom lätt att motbevisa då inte alla, knappast ens de flesta krigen har varit religiöst motiverade.
Citat:
Så varför tillåter då folken att det fortlöper????????????????????? Religion har varit ett verktyg för att kunna kontrollera bakom skymda dörrar utan att det verkar konstigt hos dumma människor dom dig.
Så du är ateist eller agnostiker? Jag också, för övrigt är jag rent statistiskt väldigt smart och uppmanar dig att undvika ad hominem attacker av detta slaget.
Citat:
Smarta människor har i alla tider ifrågasatt makten och har fått sätta livet till. Medans folken sitter och käkar chips samtidigt som deras bröder som ifrågasatt makten eldas upp på torget.
Smarta människor vet också att chips är en relativt modern uppfinning.
Citat:
Problemet med sionismen är att den föredrar att påverka samhället innifrån istället för att med fysiska tillhyggen få tillgång till makt. - - Hade Sverige varit ett homogent fribestämande land, med biologisk sunda roller i familjer, så HADE vi tryckt på ALARM-klockan när svenska kvinnor endast föder 1 barn i genomsnitt.
Så vad är ditt förslag, barnfödarfarmer där vi spärrar in kvinnor och inseminerar dem?
Citat:
Detta talar man knappt om idag. Istället tar man in somalier som föder 7 ungar, för att fina till statistiken.
Knappast därför man "tar in " somalier. Så du är agnostiker och rasist?
Citat:
Och fortsätter med samma snedvridna roller i samhället i stort och matar ut medicin som ett recept mot ohälsa. -- Ett hälsosamt samhälle hade gått till roten med dom organiska problemen...
Snedvrida roller? Vad är det du förespråkar egentligen? Hemmafruar utan rösträtt, endast vita svenskar, förbjud religion och en fascistisk stat?
Citat:
Ursprungligen postat av
TAXIDRIVER020
Jag menade inte bara den konflikten utan generellt-hur många muslimska länder har stoppat ett annat icke-muslimsk lands utveckling genom att bomba tillbaka dom till stenåldern med jämna mellanrum och vice versa. Där har du svaret på dina fråga.
Jag tror inte att något muslimskt land direkt har makten att bomba tillbaka något icke-muslimskt land tillbaka till stenåldern. Det närmsta vi kommer där är väl turkarnas folkmord på armenerna och assyrierna på 1920-talet. De mäktiga muslimska länderna är omgivna av andra muslimska länder generellt (bortsett från turkiet som är med i NATO och Pakistan som är i konflikt med det ännu mäktigare Indien). Annars bedriver muslimer krig och förföljelse mot andra folkgrupper, t.ex. kristna och andra i Afrika (al shaaba i somalia, boko haram m.fl.). Dessutom har vi inbördeskrigen i Libyen, syrien och irak, som drabbar dels andra muslimer och dels andra religiösa minoriteter.
Citat:
Haha nästan alla länder ser sig själva som en demokrati.
Du verka någorlunda vettig förstår inte hur du kan svälja sions propaganda okritiskt.
http://www.breakingthesilence.org.il/
Tack för smickret, och du har rätt i att många länder som inte är demokratier ser sig själva som det. Men vi kan givetvis "objektivt" bedöma sanningshalten i detta. Israel är en demokrati, Turkiet är en demokrati, Indien är en demokrati. Iran har högre grad av demokrati än t.ex. Saudi arabien, men kan knappast klassificeras som en demokrati. Ryssland, ja vad säger man om det?
Ja det är en viktig organisation. Givetvis är jag medveten om en del av de brotten som sker mot det Palestinska folket och detta är givetvis fruktansvärt. Det där verkar vid första anblicken också vara en seriöst organisation, tack för länken.
Men i ett större perspektiv så är Israel-Palestina långt ifrån den hemskaste konflikten, och med tanke på det så får den oproportionellt mycket uppmärksamhet. Att Israel går över gränsen är allmänt känt och givetvis vedervärdigt. Att sionisterna skulle styra världen är en vanlig konspirationsteori utan något större sanningsvärde, givetvis har Israel och sionisterna oproportionerligt stort inflytande än vad deras population på 14 miljoner skulle ge dem, men det är inte på långa vägar så att de styr världen som en del pojkar med foliehatt vill påskina.