2015-03-18, 11:54
Medlem
Gremlinman:

om du är orolig för dina avkommors framtid, om du får barn, eller din släktleds fortsatta levnad så hindra att det kommer för många muslimer.

Enligt andra oberoende undersökningar jag kollat upp så kommer alla fram till åtminstone en samma slutsats och det är att inrikes oroligheter utbryter då muslimer utgör ca. 20 % av befolkningen.

20 %!!!
Citera
2015-03-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrespondenten
Gremlinman:

om du är orolig för dina avkommors framtid, om du får barn, eller din släktleds fortsatta levnad så hindra att det kommer för många muslimer.

Enligt andra oberoende undersökningar jag kollat upp så kommer alla fram till åtminstone en samma slutsats och det är att inrikes oroligheter utbryter då muslimer utgör ca. 20 % av befolkningen.

20 %!!!

Har det verkligen testats i ett tidigare civiliserat land som plötsligt fått en 20% muslimsk befolkning?
Alla länder i MENA utesluts ju direkt, Turkiet och Indonesien har snarare gått åt andra hållet - bättre "trots" en stor muslimsk befolkning.
(Reservation för "bättre" - i vissa avseenden menar jag förstås, inte alla.)
Jag hoppas för övrigt att din 20%-siffra kommer från något mer ställe än en kristen evangelist, det är ju så att säga lite ensidigt. Därmed inte sagt att den är fel.
Citera
2015-03-18, 13:22
Medlem
Citat:
Nonsens?

Islamofob?

Vänta du bara...tills muslimer blir tillräckligt många. så ska du få svar på din s.k. "nonsens". Muslimer kan inte och vill inte leva ihop med ickemuslimer då dom blir tillräckligt många.

Islam är inte en fredlig religion sedan dess skapelse. Att påven förkunnade korståg var för att bemöta muslimers aggression och fortfarande idag mördar muslimer en massa oskyldiga, både ickemuslimer och muslimer......allt möjligt, i islams namn och detta kommer aldrig att upphöra så länge Islam existerar.

Försöker du medverka till islamisering genom att hävda islamofobi?

Jag tänker använda ordet "islamofobi" när folk argumenterar att "muslimernas mål är att invadera oss och omstörta samhället". Ja.
Islamkritik är en annan sak.
Citera
2015-03-18, 13:31
Medlem
Citat:
Gremlinman:

20 %!!!

De där "undersökningarna" är väl typ nån babblare på fox news som säger vad de känner för?

Men visst, ju fler man får in av en viss folkgrupp desto fler anspråk kommer de nog göra.
Majoriteten vill ändå bara leva sina liv i fred, jag tror vi kan samexistera.
Citera
2015-03-18, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
De där "undersökningarna" är väl typ nån babblare på fox news som säger vad de känner för?

Men visst, ju fler man får in av en viss folkgrupp desto fler anspråk kommer de nog göra.
Majoriteten vill ändå bara leva sina liv i fred, jag tror vi kan samexistera.

Ahh, bra att du erkänner...

"Anspråken" kommer i slutändan ske med våld, då det är enda sättet. Sverige ger ej autonomi till samer och då heller aldrig till ett främmande folkslag. Skillnaden är att muslimer ser våld som befogat enligt koranen.

Förbered er på krig mellan muslimer och resten i framtiden, då muslimerna blir tillräckligt många och kräver autonomi. Det är så inbördeskrigen i ex. Libanon och Balkan började...muslimerna ville bryta sig loss från resten. Många oskyldiga kommer att drabbas.
Citera
2015-03-18, 15:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saraash
Att försöka ha kvar min kultur och identitet är en viktig del för mig, och då tänker jag mig detsamma för mina barn. De ska känna till vart de ursprungligen kommer ifrån, vilka traditioner det är där, hur folk lever och är.

Varför det? Du stack ju själv från det.
Citera
2015-03-18, 15:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Äntligen klarspråk om krav-religionen islam.
Citera
2015-03-18, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkficka
Hur känner du om dina barnbarn skulle bli "svenska" i den meningen att de skulle välja bort ditt hemlands kultur, språk och relion. Kanske rent av känna sig besvärade av att ha ett utländskt utseende, precis som många adopterade asiater vittnar om. Skulle inte det vara besvärande?
(Obs jag har inget emot invandrare)

Om jag tänker mig att min lillebror som har bott här nästan hela sitt liv (förutom de första två åren) och som fortfarande gillar att ha kvar det som nämndes ovan, besöka hemlandet och hålla kontakten med släktingarna där så ser jag ingen orsak till att mina barnbarn ska hata eller "välja bort" kulturen, språket och religionen. Väljer de ändå att göra det så är det deras val och liv, även om jag inte tror det kommer hända då vi har en väldigt stark relation till varandra och det som nämndes innan.

Att känna sig besvärad av att se ut på ett vist sätt borde ingen klok person tänka på Man ska acceptera hur olika vi är och ser ut, därför ska ingen behöva känna så som du nämnde. Om det nu finns adopterade asiater som tänker på det viset så kan det bero på att adoptivfamiljen inte uppfostrat de som en "vanlig" asiatisk familj skulle ha gjort och då medfördes heller inte kärleken till kulturen och annat som tillhörde det landet han ursprungligen kommit ifrån och därmed anser den personen ingen nytta till att "se ut" så som hen gör då hen inte har något med det utseendet att göra.
Citera
2015-03-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Du kanske ska läsa det jag skrev från början?
Citera
2015-03-18, 16:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag tänker använda ordet "islamofobi" när folk argumenterar att "muslimernas mål är att invadera oss och omstörta samhället". Ja.
Islamkritik är en annan sak.

Där ser man; du avvikar från din tidigare klyscha-terminologi.

Är detta generellt och permanent ... och i så fall: Varför denna 180 graders kursändring?
Citera
2015-03-18, 16:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saraash
Du kanske ska läsa det jag skrev från början?

Det menar jag att jag gjorde, men om det är något essentiellt du tror jag missade så profilera gärna detta.
Citera
2015-03-18, 16:39
Medlem

Jag "stack" därifrån pga. säkerhetssjäl. För att få ett säkrare och tryggare liv. Inte pga. kulturen, människorna eller annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in