Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-16, 13:34
Medlem
Hej! Jag har blivit beroende av en hemsida(låter sjukt jag vet), så jag undrar om man typ kan blocka en hemsida från sin datorn? Så man absolut inte kan gå in där mer via sin IP/dator...

Tacksam för svar
Citera
2015-03-16, 13:54
Medlem
qdis avatar
Här har du lite program:
http://parental-software-review.toptenreviews.com/

Har du en relativt ny router kan du säkert ställa in det där.

Använder du windows kan du i din hosts-fil(C:\Windows\System32\drivers\etc) ställa in så att du inte kommer åt hemsidan genom att lägga till följande rad:
Kod:
127.0.0.1 hemsidan.se
Citera
2015-03-16, 14:28
Medlem
Rocco420s avatar
problemet är ju att du alltid kan ta bort spärren.
Citera
2015-03-16, 15:52
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocco420
problemet är ju att du alltid kan ta bort spärren.
Skit också, nu pajjade du hans nya setup där ju!
Citera
2015-03-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdi
Här har du lite program:
http://parental-software-review.toptenreviews.com/

Har du en relativt ny router kan du säkert ställa in det där.

Använder du windows kan du i din hosts-fil(C:\Windows\System32\drivers\etc) ställa in så att du inte kommer åt hemsidan genom att lägga till följande rad:
Kod:
127.0.0.1 hemsidan.se

Kan inte skriva in något när jag ska skriva in koden och hemsidans namn. Jag får upp sidan men kan bara klicka på texterna som står där, men inte så att man kan skriva någon ny rad längst ner.
Citera
2015-03-16, 21:04
Moderator
rotadents avatar
Hårdvara - PC --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2015-03-16, 21:21
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonsa
Kan inte skriva in något när jag ska skriva in koden och hemsidans namn. Jag får upp sidan men kan bara klicka på texterna som står där, men inte så att man kan skriva någon ny rad längst ner.
Hostsfilen måste du ändra i som administratör. Enklaste sättet att göra det på är att starta anteckningar som administratör (leta rätt på anteckningar i startmenyn, högerklicka och välj kör som administratör typ), sedan kan du öppna hosts-filen i denna antecknings-session och göra ändringar så. Du måste dock ställa om filjväljaren att visa alla filer, annars syns inte din hosts-fil.
Citera
2015-03-17, 11:20
Medlem
qdis avatar
Ändrar du hosts-filen så får du lite jobbigare att gå ut på hemsidorna men vill du verkligen gå ut på hemsidorna så är det bara att ta bort den därifrån. Jag är tveksam till att det är en teknisk lösning som kommer lösa dina problem.
Citera
2015-03-19, 11:08
Medlem
Mr.Kroezas avatar
Dubbelkolla också så att inte host-filen är skrivskyddad.

Sedan kan du ju alltid installera valfritt brandvägg/virusprogram (t ex F-secure) slå på parental control och be en bekant att sätta lösenordet. Alternativt ta upp en hemsida med mycket text på, dubbelklicka någonstans i texten utan att titta och kopiera detta (ctrl+c), sedan ALT+F4, upp med parental control och kör ctrl+v, du kommer endast se asterisker.
Citera
2015-03-20, 09:52
Medlem
nonentityno1s avatar
Det enklaste vore ju att skita i sidan.. Oavsett lösning så går det ju att ändra tillbaks..

Alt göra dig ipbannad pga massa spam/ otrevliga inlägg men det går ju oxå att ta sig förbi.
Senast redigerad av nonentityno1 2015-03-20 kl. 09:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in