2015-03-16, 12:25
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Men ändock är det svårt att säga nej till en 500ing skattefritt
Det är ju trots allt min pappas firmas pengar i grund och botten
Jag jobbar åt min pappa och hjälper således till att dra in pengar till firman

En annan bekant som jag hjälpte en gång sa typ "dig behöver jag väl inte ge något , din pappas firma betalar ju ändå"

Ge din farsan hälften av pengarna (förutsatt att hans firma inte går back) och använd resten av pengarna till att köpa käk eller nåt (typ till er båda) på vägen.
Citera
2015-03-16, 14:24
Medlem
Ta inga pengar, det är alltid bra att någon är skyldig dig en tjänst.
Citera
2015-03-16, 15:33
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aronanton

Problemet är att samma person alltid vill ha hjälp och det kanske är bra att ta pengar för diesel? Annars kanske personen ifråga vill ha ännu mer hjälp

Han hittar ofta saker han vill köpa via blocket
Tycker dock det är ganska Okej utflykter, lite tjöt i bilen , luncha och se lite annat
Och rätt billigt för min del också
Citera
2015-03-16, 20:52
Medlem
Citat:

Vilket är själva orsaken till att man alltid betalar för sig i stället för att ta emot en tjänst. Bättre att veta priset från början ön att vara skyldig nån sorts obestämd gentjänst.
Citera
2015-03-16, 21:03
Medlem
Citat:
Jag gillar också denna. Alltid bra att ha hållhakar på folk.

Skulle inte köra med detta om det var en nära vän dock. Då blir det något symboliskt i stället. Typ han får bjuda på kröka vid något bra tillfälle.
Citera
2015-03-16, 21:47
Medlem
Nu landar ju tydligen kostnaden "på sidan om", men de som vill ha hjälp och kanske inte har bil själva bör också lära sig att en bil klarar sig inte med enbart bensin/diesel, det är åtskilliga andra kostnader som bilen för med sig också, vissa milberoende, andra inte.
Citera
2015-03-16, 22:08
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ska hjälpa en Bekant att hämta en sak
Har gratis diesel till min bil , ska åka 40 mil , kompisen står för kostnaderna
Tycker ni att jag ska ta emot pengarna ? Min kompis vet att jag får gratis diesel
Men det är ju inte hans diesel hur man än vänder och vrider på det

Hade ni tagit emot pengar ?

Kostnaderna ligger på ca 2000kr för bilen, lite lunch på det eftersom du ställer upp och kör.
Typ 2100kr blir dom rätta kostnaderna.

Vad underbart det skulle vara om folk förstod dom rätta kostnaderna, oftast samma folk som påstår att dom klarar sig utan bil.

Men jag hade inte tagit betalt.
Citera
2015-03-17, 00:26
Medlem
Varför ska din pappas firma betala din polares kostnader för att hämta grejer. Låt han tanka upp bilen när ni kommer tillbaka. Det är ju varken du, din far, företaget eller någon av de anställda som vill hämta något. 2000kr blir några pizzor på jobbet eller fikabröd till kaffet.
Citera
2015-03-18, 00:19
Medlem
håller med ovan! Din tid kanske kan kompenseras med lunch eller något sådant. sen vet jag inte hur ni kommit överens med allt vad bilen innebär. vad har du och din far kommit överens om?

Jag gjorde iallefall så när jag gjorde utflykter med en släktingsbil. Att den jag hjälpte fick pröjsa all soppa om inget annat var sagt.

Vad är det som ska hämtas föresten? är den förstor för att skickas?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in