2015-03-16, 06:10
Medlem
geographicalnorways avatar
Har som rubriken lyder ett konstant lock för örat. Endast vänster öra. Detta har hållt i sig ca 6 månader. I början så tyckte jag att det var konstigt och att det nog skulle gå över av sig själv.

Problemet var endast att det var jäkligt irriterande och att hörseln försämrades något.

Nu senaste månaden har det dock utvecklat sig till att jag ofta får som korta "hörselbortfall" som följs av ett pipande som går över på 5-10 sekunder. Dessa kommer någon gång per dag. Ofta när det är tyst på natten.

Tror det förvärrades i samband med en influensa jag hade för en månad sen då jag också i samma öra på natten kunde höra pulsen.

Vad kan detta bero på? Har varit hos önh doktor som bara kikade in i örat snabbt och sa att "jag såg frisk ut". Men är orolig för hur detta utvecklar sig. Och att det hållt i sig ett halvår utan förbättring. Nån som vart eller är i samma sitts?
Citera
2015-03-16, 06:38
Medlem
Drumedarens avatar
Tjata på läkarna, ligg i som en bäver efter stock. Funkar ju inte att gå runt med lock i örat.
Citera
2015-03-16, 07:25
Medlem
Maymons avatar
Du har väl blivit hörselskadad kanske?
Citera
2015-03-16, 07:27
Medlem
AlfaQhards avatar
Det kan sitta på andra sidan av trumhinnan.
Citera
2015-03-16, 07:43
Medlem
Brb-Toas avatar
Boka spolning. Sen efter det går du till en professionell läkare om det inte är fixat. Simple as that!

Hade samma som dig, men det gick bort efter en spolning på vårat lokala HC. Annars kan det ju vara nån hörselnedsättning.
Senast redigerad av Brb-Toa 2015-03-16 kl. 07:45.
Citera
2015-03-16, 12:59
Medlem
link71s avatar
Min far hade öroninflammation väldigt ofta när han var liten, och det ledde till att hans båda trumhinnor blev smått förstörda, han hör fortfarande man han har haft tinnitus o flera år, går inte o bota tyvärr men forskarna håller på att forska om det just nu. Sen när det skedde en olycka på jobbet så har tinnitusen ökat i hans öron.
Usch asså, skulle aldrig kunna sova om jag hade det .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in