2015-03-15, 15:03
Medlem
Leatherys avatar
här sitter jag och har ont i magen och ångest. har inte kunnat äta något sen jag vaknade, åt 2 pannkakor och inget mer. har diarré som inte är något stort problem för mig. problemet är att jag hela tiden tror att jag ska spy försöker bara äta sånt som knappt smakar nåt för att om jag spyr så kommer jag aldrig glömma den förvridna spysmaken startar magsjuka med diarre?? vill verkligen inte spy
Citera
2015-03-15, 15:08
Medlem
bubblisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leathery
här sitter jag och har ont i magen och ångest. har inte kunnat äta något sen jag vaknade, åt 2 pannkakor och inget mer. har diarré som inte är något stort problem för mig. problemet är att jag hela tiden tror att jag ska spy försöker bara äta sånt som knappt smakar nåt för att om jag spyr så kommer jag aldrig glömma den förvridna spysmaken startar magsjuka med diarre?? vill verkligen inte spy

Du kanske ska ta och prata med en psykolog om din rädsla för att spy?
Citera
2015-03-16, 22:18
Medlem
wääuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leathery
Min emetofobi har i princip försvunnit sedan jag började med SSRI mot depression.

Har haft depressiva perioder under vintrarna sen jag var liten, och med vintern och depressionen kommer ju också säsongen för vinterkräksjuka. Detta olyckliga sammanträffande har gett mig mycket ångest genom åren, men nu är det som sagt mycket bättre.

Hursomhelst, om du inte har spytt än så lär det inte vara kräksjuka och du kan vara lugn ett tag till. Incidensen av vinterkräksjuka är på väg ner nu och om ca. en månad är risken minimal att bli smittad.

Schysst profilbild btw. riktigt bra skiva!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in