Citat:
Ursprungligen postat av
asdasd12
Hej, ibland när jag ska ringa samtal speciellt i när samtalet kopplas till mottagaren så kan jag höra ett ljud som liknas med en futuristisk pistol typ. I samtalen som påbörjats med detta ljud som tappar telefonerna kontaken men är fortfarande kvar på linjen och hoppar av och på, Är min telefon trasig eller nätet?
Telefonen behöver nödvändigtvis inte vara trasig men den kan vara det.
Mobilen, simkortet och nätet har sina årgångar och egenheter och det kan ställa till det med krypteringen eller snarare kodningen av samtalet (ljudet du beskriver är målande och kan mycket väl vara just på grund av det).
Storsäljande modeller brukar inte drabbas lika ofta som mer udda varianter (just på grund av att en större användarbas brukar betyda att operatörerna faktiskt hittar och orkar rätta felen på nätsidan, även om själva rotorsaken till "felet" kan ligga i själva telefonmodellen).
Sen kan det vara geografiskt betingat. Om det bara inträffar vid en eller ett fåtal platser så kan det fortfarande vara ett telefonberoende problem men chansen att det rättas av operatören är minimalt eftersom det då troligen drabbar ett försvinnande litet antal abonnenter under en mycket liten del av den totala tiden.