Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-14, 08:21
Medlem
Efter senaste Windows-uppdateringen är ljudet helt förstört på min laptop - ljudet hänger sig hela tiden och det är alltid nåt skrapande/klickande ljud i bakgrunden. Jag har testat med olika hörlurar. Hela datorn är mycket långsammare än förut. Muspekaren fastnar hela tiden. Vet någon hur man fixar detta? Jag har Windows 8.1.
Citera
2015-03-14, 08:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter aning märkligt att Windows Update/uppdateringarna skulle orsaka detta. Men om du tittar under historiken under Windows Update så bör du kunna se mer information om vilken uppdatering som kan ha orsakat detta.

Gör annars en systemåterställning och därefter skippa du denna uppdatering som då eventuellt orsakar ditt ljudproblem. Eller ominstallerar drivrutinen som avser datorns ljudkort.
Citera
2015-03-16, 12:59
Medlem
Jag gjorde en återställning för några dagar sen men nu har jag samma problem igen, utan att ha installerat uppdateringarna. Det står att ljudkortet har de senaste drivrutinerna, ominstallerar vet jag inte hur man gör. Detta är på en några månader gammal dator.
Citera
2015-03-16, 14:16
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nytt-konto-
Jag gjorde en återställning för några dagar sen men nu har jag samma problem igen, utan att ha installerat uppdateringarna. Det står att ljudkortet har de senaste drivrutinerna, ominstallerar vet jag inte hur man gör. Detta är på en några månader gammal dator.

När började det hela ?

Låter ju mera som något glapp men , har du skannat efter malware ?

Märke och modell på datorn ?

Om du har ett medföljande uppdaterings program på datorn för dess mjukvara från tillverkaren så kan du avinstallera drivrutinen för ljud och sedan åter/ominstallera den på så sätt .
Citera
2015-03-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
När började det hela ?

Låter ju mera som något glapp men , har du skannat efter malware ?

Märke och modell på datorn ?

Om du har ett medföljande uppdaterings program på datorn för dess mjukvara från tillverkaren så kan du avinstallera drivrutinen för ljud och sedan åter/ominstallera den på så sätt .

Acer Aspire V3-772G.
Citera
2015-03-16, 16:11
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nytt-konto-
Acer Aspire V3-772G.

Eh , är ovan hela ditt svar på mitt inlägg ! ?

Här kan du hitta drivrutinen - http://www.acer.se/ac/sv/SE/content/drivers - så nu kan du göra en ominstallation .
Citera
2015-03-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Eh , är ovan hela ditt svar på mitt inlägg ! ?

Här kan du hitta drivrutinen - http://www.acer.se/ac/sv/SE/content/drivers - så nu kan du göra en ominstallation .

Nu har jag installerat om drivrutinen, det har inte hjälpt... volymen på ljudet ändras hela tiden också... Malwarebytes hittar inget. Det började när jag startade datorn efter att den uppdaterats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in