Citat:
Ursprungligen postat av
Vossevangen
Nyligen??
Jeg er blant de som gjerne ville finne svaret på hvem hun var og hva som skjedde.
Men tråden taper etter min mening kvalitet med "Lebensborn-spekulasjon" og reposting av 4-5 måneder gamle linker.
Jeg klipper inn fra min post # 134:
"Tar med føljetongen fra 1 desember:
https://www.nrk.no/dokumentar/gaten-i-isdalen-1.13182053
Kort sagt: man lyktes ikke få ut en DNA profil fra Isdalkvinnens tenner."
Jag far be om ursäkt, men jag hade faktiskt glömt länken du postat för flera mander sedan - men antagligen av den enkla anledningen, att den inte innehöll nagon större substans. Mer än att man inte lyckades ta fram DNA-profil.
"Lebensborn-spekulationen" tror jag själv inte är kopplad till Isdalskvinnan. Dock tycker jag det är fel att avfärda den som varande av lag kvalité. Andra länder, bl. a. DDR, skickade folk till Norge i spionerisyfte - och jag tror att Isdalskvinnan arbetade för nagot främmande lands underrättelsetjänst. Artiklarna är intressanta, da de belyser faktumet att okända personer övertog andras identiteter.
Tillägg: Vad har du själv bidragit med till denna trad, 2017? För att "höja kvalitén"?

Jo, du har länkat till det tyska diskussionsforum jag nämnt nagra inlägg tidigare. Det är allt...