Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Kommunikation och samtycke ses alltså som "ett skämt", "avtändande", osv ...
Det är inte filmen det är fel på - det är småpojkar som inte förstår att sex bygger på samtycke och kommunikation som det är något vridet med.
håller med dig där, även om det kanske kan kännas lite fånigt att hela tiden "is it okay if i put my hand there?"... jag menar, har man lite social kompetens kan man ställa en sådan fråga genom att tyst fråga... varje gång jag vill eskalera lite hångel till sex så börjar jag visa det i mitt beteende. om hon svarar på det, samtycke. om hon ligger som en död fisk och fryser upp så blir man ju inte direkt sugen på att ta fram kuken. om man sedan, som vissa här på FB, vill pröva på något lite mer avancerat (tex analsex) så är det nog en bra idé att inte förlita sig på några underförstådda signaler utan att bara tala om vad man vill göra rakt ut. måste ju inte fråga som en liten pojke "får jag lov", man kan formulera det lite mer manligt som t.ex. "när jag ser dig vill jag bara göra xyz med dig...". funkar ju inte om man i ett försök att nå samtycke jagar bort tjejen med en drös osäkerhet och annat omanligt. (ja, feministerna vill också ligga med män, inte halvflickor med kuk)
men du slår huvudet på spiken, det är fan bara småpojkar som inte fattar att det bygger på kommunikation och samtycke.