2015-03-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Förstår inte riktigt vad du svarar på. Anser du att det klippet demonstrerar är rimligt?
Nej jag märker att du inte förstår filmen är ett trix för att uppmärksamma viktiga frågor det var bra att du gjorde en tråd om det
Citera
2015-03-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Nej jag märker att du inte förstår filmen är ett trix för att uppmärksamma viktiga frågor det var bra att du gjorde en tråd om det

Det är möjligt att det är medvetet grepp från deras sida, dock ser jag inget som tyder på det. Vad grundar du det antagandet på?
Citera
2015-03-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Det är möjligt att det är medvetet grepp från deras sida, dock ser jag inget som tyder på det. Vad grundar du det antagandet på?
Man brukar ofta överdriva för att verkligen visa hur absurd det är med könsmaktsordningen tänker jag
Citera
2015-03-13, 00:19
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Man brukar ofta överdriva för att verkligen visa hur absurd det är med könsmaktsordningen tänker jag
Bägge parter kan nog göra sina tavlor i sängen, och det har inget med din könsmaktsordning att göra, utan det finns många förklaringar till det, bl a individens egenskaper.
Är du en robot som matar ur dig klyschor? Du måste ha ett tråkigt själsliv, är det inte dags att låta dig avprogrammeras och se världen med friska ögon? Livet kan aldrig förklaras med en teoretisk modell, oavsett vilken teori man stödjer sig på.
Peace sister och lev väl!
Citera
2015-03-13, 00:23
Medlem
Polyklorfenols avatar
Sjukt samhälle. Det är väl allmänt folkvett att inte tvinga sig på folk?
Citera
2015-03-13, 02:42
Medlem
Först vill jag säga att filmen är helt okey eftersom den visar två vita människor och är därför inte uppmuntrar till rasblandning.

Problemet är att kvinnor gillar att en man tar för sig sexuellt och då kan männen de vita tyckas vara tråkiga i sängen och då söker sig kvinnor till blattarna för lite mer spänning i sänghalmen och rasblandningen är ett faktum.

Genom att stärka männen med ett medlemskap i Vita Västerländska Muslimer (bara arbetsnamnet än så länge) så kan vi stärka männen att ta för sig sexuellt, bli mer spännande och attraktiva för kvinnor eftersom vi odlar en primitiv kvinnosyn som enligt Koranen där mannen har sin fulla rätt att för sig av kvinnans kropp så mycket han orkar.
Citera
2015-03-13, 03:35
Medlem
FJLGs avatar
Blev avtänd av detta
Citera
2015-03-13, 04:52
Medlem
Citat:

Könsmaktsordning? Du menar givetvis att kvinnor har fördel i den ordningen sålänge MANNEN inte är muslim?

Om inte, vad tramsar du om?
Citera
2015-03-13, 06:28
Medlem
micro113s avatar
Kommunikation och samtycke ses alltså som "ett skämt", "avtändande", osv ...

Det är inte filmen det är fel på - det är småpojkar som inte förstår att sex bygger på samtycke och kommunikation som det är något vridet med.
Citera
2015-03-13, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Det är inte filmen det är fel på - det är småpojkar som inte förstår att sex bygger på samtycke och kommunikation som det är något vridet med.

håller med dig där, även om det kanske kan kännas lite fånigt att hela tiden "is it okay if i put my hand there?"... jag menar, har man lite social kompetens kan man ställa en sådan fråga genom att tyst fråga... varje gång jag vill eskalera lite hångel till sex så börjar jag visa det i mitt beteende. om hon svarar på det, samtycke. om hon ligger som en död fisk och fryser upp så blir man ju inte direkt sugen på att ta fram kuken. om man sedan, som vissa här på FB, vill pröva på något lite mer avancerat (tex analsex) så är det nog en bra idé att inte förlita sig på några underförstådda signaler utan att bara tala om vad man vill göra rakt ut. måste ju inte fråga som en liten pojke "får jag lov", man kan formulera det lite mer manligt som t.ex. "när jag ser dig vill jag bara göra xyz med dig...". funkar ju inte om man i ett försök att nå samtycke jagar bort tjejen med en drös osäkerhet och annat omanligt. (ja, feministerna vill också ligga med män, inte halvflickor med kuk)

men du slår huvudet på spiken, det är fan bara småpojkar som inte fattar att det bygger på kommunikation och samtycke.
Citera
2015-03-13, 06:56
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:

Nu har jag inte sett filmen men jag var helt 100 på att just du Micro skulle skriva det du just skrev. Du är en så fruktansvärt sorglig människa. Du tror inte på hälften av det du skriver själv, du är hög på din egen inbillade godhet.

Menar du på riktigt att sex bygger på kommunikation? Inte attraktion då? Närhet? Lust?

Att man sedan visar varandra tillbörlig respekt i sexakten är väl självklart för alla människor.

Mvh
Citera
2015-03-13, 09:09
Medlem
FlamingBacons avatar
Jag tycker att offentligt finansierade CUTV bör följa sitt egna råd, och fråga skattebetalarna "Can I have your money now?".

Jag tycker inte att det finns något fel med samtycke, däremot vågar jag hävda att det är tämligen ovanligt att något sex alls går till på sättet som de beskriver.

Citat:

Brukar du själv explicit be om samtycke för samtliga handlingar du ägnar dig åt med män? Jag menar, ärligt talat, hur många sexuella interaktioner ser ut som det som beskrivs i videon. Tycker du att samtliga människor som inte följer sagda tema ska dömas för våldtäkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in