2015-03-10, 16:48
Medlem
Har beslutsångest!

Ska välja operatör. Men vilken?

Telenor har telenor change, och jag är en riktig mobil freak, så varje år när det kommer ut nya mobiler, så blir jag galen.

Telia har spotify premium, som jag då brukar lyssna på ganska mycket. Väldigt jobbigt utan premium.

Dock lutar det sig mera åt telenor håller p.g.a just telenor change. Är det något jag borde tänka på? Om jag nu väljer telenor change?

Vilken av dessa två har bättre täckning? Telia eller Telenor?

Tackar för all hjälp!
Citera
2015-03-10, 17:06
Medlem
mrdrutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Har beslutsångest!

Telenor har telenor change, och jag är en riktig mobil freak, så varje år när det kommer ut nya mobiler, så blir jag galen.

Telia har spotify premium, som jag då brukar lyssna på ganska mycket. Väldigt jobbigt utan premium.

Dock lutar det sig mera åt telenor håller p.g.a just telenor change. Är det något jag borde tänka på? Om jag nu väljer telenor change?

Tackar för all hjälp!

Täckningen beror naturligtvis på var du bor och befinner dig. Jag bor i Stockholm och har Telenor Change där fria surfen nyss höjdes till 24Gb från 12.
4g Telenor här är som en dröm. Snabbt och sällan strul. Också bra att kunna byta efter ett år, riktigt bra tänkt då både kund och företag blir nöjda.
Är du ofta,eller bor, i Norrland funkar det sämre men åker jag uppåt så laddar jag Telia kontanter.
Kör på Telenor om du vet att 4g nätet är bra där du bor
Citera
2015-03-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrdrutt
Täckningen beror naturligtvis på var du bor och befinner dig. Jag bor i Stockholm och har Telenor Change där fria surfen nyss höjdes till 24Gb från 12.
4g Telenor här är som en dröm. Snabbt och sällan strul. Också bra att kunna byta efter ett år, riktigt bra tänkt då både kund och företag blir nöjda.
Är du ofta,eller bor, i Norrland funkar det sämre men åker jag uppåt så laddar jag Telia kontanter.
Kör på Telenor om du vet att 4g nätet är bra där du bor

Jag bor i Trollhättan. Ingen aning hur det fungerar här. Ska ta reda på lite mer..
Citera
2015-03-10, 17:53
Medlem
Citat:
Jag bor i Trollhättan. Ingen aning hur det fungerar här. Ska ta reda på lite mer..

Om du har en olåst mobil kan du köpa ett startpaket för kontantkort, dessa brukar vara förladdade med en eller två veckor. Så kan du prova täckningen där du bor.

Som Mrdrutt sa så har Telenors täckning i Norrland varit rätt dålig, men dom bygger ut där just nu.
Citera
2015-03-10, 18:48
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Har beslutsångest!

Tackar för all hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av hax1
Om du har en olåst mobil kan du köpa ett startpaket för kontantkort, dessa brukar vara förladdade med en eller två veckor. Så kan du prova täckningen där du bor.

Som Mrdrutt sa så har Telenors täckning i Norrland varit rätt dålig, men dom bygger ut där just nu.

Butikerna har test abb som fungerar temporärt. Be om ett sådant så du kan prova hemma.

Gällande change så kolla upp hur folk tycker det fungerar. Borde finnas trådar här på Fb
Citera
2015-03-10, 19:08
Medlem
Telia har bäst täckning, vistas du mycket i obskyra delar av norrland så är telia i princip ett måste. Telia är dock en jävla fittfirma som har kass kundtjänst och är dyrast av alla. Telenor är ok men har bristfällig täckning.
Citera
2015-03-10, 19:42
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:

Du behöver inte ha Telia för att ha Spotify premium, det löser du direkt med Spotify.

I övrigt så får du som nämns tidigare, kolla på täckningskartor tänk på att Telenor avser utomhus med sina kartor. Telia har för både inne och ute. Datamängd, etc.
Citera
2015-03-10, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Butikerna har test abb som fungerar temporärt. Be om ett sådant så du kan prova hemma.

Gällande change så kolla upp hur folk tycker det fungerar. Borde finnas trådar här på Fb

problemet som finns är att då Change inte funnits ett år en har extremt få till inga alls använt det än, skulle inte tro det finns så mycket info om vad folk tycker om det än.
Citera
2015-03-10, 23:54
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
problemet som finns är att då Change inte funnits ett år en har extremt få till inga alls använt det än, skulle inte tro det finns så mycket info om vad folk tycker om det än.

Där ser man, har ingen koll på deras tjänster. Är dock nyfiken på hur det kommer fungera när alla sedan vill byta sina telefoner. Hur petiga är dem? Står detta reglerat i deras användaravtal?

Vad jag har hört ifrån butiksmedarbetare så räknas inget utöver smårepor. Men detta är ju som sagt bara hörsägen.

En viktig punkt är att kolla så du får byta prisplan neråt om du vill gå ned i pris. Helst ska du ju inte låsa dig alls på 24 månader om du kan undvika det. Gör du det dock så kolla villkoren för att få byta ned/upp dig. Tre tillåter inte detta för kunder som vill byta ned sig för att ta en billig slutfaktura.

Deras winback kan dock ge dig rabatter om det är 6 månader kvar på bindningstiden
Citera
2015-03-12, 23:31
Medlem
Citat:
Konstigt. Trodde att de som hade 12 av 24 månader kvar på bindningstiden redan vid lanseringen av Telenor Change kunde byta. Fattigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in