2015-03-08, 17:56
Medlem
Det är så här att min moster väldigt gärna vill testa på syra.
Hon har dock fått utskrivet och har dagligt brukat Saroten och Fluoxetin under 2014.
Därför undrar jag om hon bör vänta ett tag innan hon slänger i sig lappen för att uppleva någon effekt (ca 70-100µg)?
Mina kunskaper är rätt ringa i området men har för mig att Benso och antipsykotiska medel hämmar effekten.
Tänkte åka med på en tur för att göra henne sällskap men känns onödigt ifall hon inte upplever något.

Tacksam för svar.
Citera
2015-03-08, 17:58
Medlem
Burnhams avatar
Det finns en risk att hon får serotonergt syndrom (extremt dödligt) vänta 1-2 veckor för att vara helt säker.
Citera
2015-03-08, 18:02
Medlem
Taggmusens avatar
Vänta med syran i en månad så blir det trevligt

Happy tripping!
Citera
2015-03-08, 18:33
Medlem
Charlie-Whites avatar
Skulle väntat minst 3-4 veckor för att vara säker. Får man fråga hur gamal din moster är? Av ren nyfikenhet..
Citera
2015-03-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Det finns en risk att hon får serotonergt syndrom (extremt dödligt) vänta 1-2 veckor för att vara helt säker.

Tackar för detta
Citera
2015-03-08, 18:46
Medlem
Tackar så hjärtligt för svaren, kan dock inte garantera att jag orkar vänta på henne i 4 veckor
Citera
2015-03-08, 18:55
Medlem
Bulkninjas avatar
Om man hämmar nedbrytningen av serotonin samtidigt som man stimulerar utsöndringen.
Då kan man komma till en nivå där det ökar i mängd, alltså det utsöndras mer serotonin än vad det bryts ned.

Seratonergt syndrom. Då dör man. Inte allt för ovanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in