Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Den som är mest känd för teorin att utomjordingar har besökt oss för flera tusen år sedan är Däniken och denne man har blivit avslöjad med många tvivelaktiga förehavanden angående bevis och liknande. Trots det finns det ju som du säger tecken (på krukor, grottmålningar etc) som inte går att förklaras bort som förfalskningar. Det finns ju alternativa förklaringar som är minst lika troliga men det är ändå en intressant teori, tycker jag.
Berättelser i bibeln där människor ser eldsprutande fågelliknande vidunder som låter som åska och som kommer ned från skyn låter i mina ögon som flygplan och för mig är det troligare att vi har haft besök av utomjordingar än att det var vår herres son Jesus som hälsade på för två tusen år sedan.
Om jag var en enkel herde på den tiden och upplevde utomjordingars nedkomst till jorden skulle jag mycket väl kunna gå med i en nystartad religonsrörelse.
Håller helt med på den punkten, finns mycket info om detta på internet, en ganska rolig bok i just som rör just detta är, Högteknologi hos forntida folk, en en norsk författare, något med Bo tror jag, riktigt roligt att läsa,
Här finns utdrag ur bibleln som får en att rysa till, alla hans teorier får man nog ta med en nypa salt, men det är en del av hans teorier som tål att tänkas på.
Flygande eldungnar et,c
En av hans teorier är bl,a att utomjordningar sysslade med konstbefruktning av oss jordbor på denna tid, en annan är att jungfru maria, jesu moder, jungfru=oskuld, skulle ha blivit konstbefruktad.
Lite andra teorier är att när moses drev judarna ut ur egypten var följt av ett rymdskepp som hjälpte till på vägen.
Sök på google på "ufos in the bible"
Om inte annat ganska rolig läsnig
Till exempel Hesekiel 1:4 och framåt;
och jag fick se en stormvind komma norrifrån, ett stort moln med flammande eld, och ett sken omgav det; och mitt däri, mitt i elden, syntes något som var såsom glänsande malm. Och mitt däri syntes något som liknade fyra väsenden, och dessa sågo ut på följande sätt: de liknade människor, men vart väsende hade fyra ansikten och vart och ett av dem hade fyra vingar, och deras ben voro raka och deras fötter såsom fötterna på en kalv, och de glimmade såsom glänsande koppar...
Ett alldeles lagom kryptiskt parti, som kan tolkas innehålla både flygande tefat och astronauter i rymddräkt. Alternativt helikoptrar eller någon form av flygutrustning: 1:24-25;
Och när de gingo, lät dånet av deras vingar i mina öron såsom dånet av stora vatten, såsom den allsmäktiges röst; ja, det var ett väldigt dån, likt dånet från en härskara. Men när de stodo stilla, höllo de sina vingar nedsänkta. Och ovan fästet, som vilade på deras huvuden, dånade det; när de då stodo stilla, höllo de sina vingar nedsänkta."
Måhända världslitteraturens första försök till science fiction? Det vittnar i varje fall om en imponerande förmåga till bildtänkande
Ezekiel 11:
22 Then did the cherubims lift up their wings, and the wheels beside them; and the glory of the God of Israel [was] over them above. 23 And the glory of the LORD went up from the midst of the city, and stood upon the mountain which [is] on the east side of the city.
Isaiah 66:
15 For, behold, the LORD will come with fire, and with his chariots like a whirlwind, to render his anger with fury, and his rebuke with flames of fire. 16 For by fire and by his sword will the LORD plead with all flesh: and the slain of the LORD shall be many.
Jeremiah 4:
13 Behold, he shall come up as clouds, and his chariots [shall be] as a whirlwind: his horses are swifter than eagles. Woe unto us! for we are spoiled.
Acts 2:
3 And there appeared unto them cloven tongues like as of fire (beams of electric light?), and it sat upon each of them. 4 And they were all filled with the Holy Ghost, and began to speak with other tongues, as the Spirit gave them utterance.
ALIEN GIANTS
Genesis 6:
4 There were giants in the earth in those days; and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bare [children] to them, the same [became] mighty men which [were] of old, men of renown.