2015-10-13, 19:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Lytet syftar visst på Estelle - ett högst olämpligt öknamn som bör avskaffas å det snaraste. I denna tråd ska dessutom endast prinsessan Leonore diskuteras.

Har ni några förslag på smeknamn vad beträffar yrvädret Leonore?
Ordet är fritt!

Tack. Väldigt konstigt val av smeknamn/öknamn.

Jag tycker inte att vuxna ska sätta öknamn på småbarn överhuvudtaget. Oavsett vilken familj de är födda i - det rår de ju inte för.
Citera
2015-10-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Jag tycker inte att vuxna ska sätta öknamn på småbarn överhuvudtaget. Oavsett vilken familj de är födda i - det rår de ju inte för.
Nä det är ju sant, men på Flashback råder lite andra regler - alla medlemmar i kungafamiljen har ju sina "smeknamn". Men jag håller med om att man bör avvakta till skolåldern med nytillkomlingarna, om inget anmärkningsvärt framkommer innan dess dvs. De kan ju knappast hjälpa sin kungliga börd. Man kan ju använda postiva smeknamn om prinsessbarnen tills dess - Estelle är det ju svårt att komma på något negativt att säga om öht!
Citera
2015-10-13, 20:29
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Nej, jag håller med dig! Varken Estelle eller Leonore förtjänar några hånande öknamn här på Flashback för dom är alldeles för små för att kunna läsa och förstå vad som händer i världen och inte minst om dem.
Citera
2015-10-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag får samma känsla av att något inte är helt riktigt som det ska. Men hon kanske bara är osäker och lite blyg?

Vad grundar du det på?
Citera
2015-10-13, 23:22
Medlem
Flor-Idas avatar
Och åter igen har ungen fingrarna i munnen:
http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-nya-bilden-pa-prinsessfamiljen/
Citera
2015-10-14, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Och åter igen har ungen fingrarna i munnen:
http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-nya-bilden-pa-prinsessfamiljen/
Småbarn stoppar fingrar, napp eller snuttefilt i munnen - somliga mer, somliga mindre. Det är inte något tecken på "mentalt handikapp". Vet många småttingar som haft snutteDJUR och liknande i käften de första tre-fyra åren, men som växt upp och blivit rätt normala.

Men det kan förstås inte uteslutas att det är ett symtom på stress, att ständigt och jämt "trösta sig oralt" så att säga (då småbarn upplever/utforskar sin värld väldigt mycket via munnen), då jag g i s s a r att viss disharmoni råder i Londonhemmet. Fast jag ser mer flickebarnets hyperaktivitet/bångstyrighet som ett eventuellt oroväckande tecken på inre stress. Knappast hennes fel, det oskyldiga lilla livet...
Citera
2016-02-12, 23:01
Medlem
Jag trodde också att det var något "underligt" med Leonore till en början. Jag minns när de visade "Kungafamiljens år"(eller vad det nu heter) och hon verkade helt lealös, trött och "inte vaken". Att jag kände som en gnutta av bekymran och sorg, för klart det kunde var upplyftande för dem som får barn som är "annorlunda" om även en i Kungafamiljen fick det. Men jag förfasade mig även för all smutskastning som skulle komma... Arma Madeleine och Chris, tänkte jag.

Men sen såg jag henne i inslag från lillebrorsans dop, och någon där hon glad i tratten, slickade asfalt, trots Madeleines försök att förhindra. Då slog jag ihop händerna av förtjusning, och tänkte att DEN DÄR UNGEN, den är så klockrent rätt så nu undrar jag tvärtom.
Citera
2016-03-03, 17:57
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trueless
Jag trodde också att det var något "underligt" med Leonore till en början. Jag minns när de visade "Kungafamiljens år"(eller vad det nu heter) och hon verkade helt lealös, trött och "inte vaken". Att jag kände som en gnutta av bekymran och sorg, för klart det kunde var upplyftande för dem som får barn som är "annorlunda" om även en i Kungafamiljen fick det. Men jag förfasade mig även för all smutskastning som skulle komma... Arma Madeleine och Chris, tänkte jag.

Men sen såg jag henne i inslag från lillebrorsans dop, och någon där hon glad i tratten, slickade asfalt, trots Madeleines försök att förhindra. Då slog jag ihop händerna av förtjusning, och tänkte att DEN DÄR UNGEN, den är så klockrent rätt så nu undrar jag tvärtom.

Jag är nog fortfarande lite undrande. När man såg de senaste bilderna från nåt kalas var hon inte så pigg i blicken som barn brukar vara.
Citera
2016-05-27, 14:44
Medlem
Efter ha sett rörliga bilder från det kungliga dopet får man det intrycket av att Leonore lida av någon form av bokstavsdiagnos.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22896021.ab

Typiska symptom för adhd är överaktivitet, impulsivitet och uppmärksamhet och man har ofta svårt för att sitta still under längre perioder.
Citera
2016-05-27, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Efter ha sett rörliga bilder från det kungliga dopet får man det intrycket av att Leonore lida av någon form av bokstavsdiagnos.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22896021.ab

Typiska symptom för adhd är överaktivitet, impulsivitet och uppmärksamhet och man har ofta svårt för att sitta still under längre perioder.
Har gissat på Leonore --> ADHD ända sen Nicolas dop. Men hennes uppenbart stressade/hyperaktiva beteende kan även bero på andra faktorer, såsom faderns frånvaro (utgår ifrån att han prioriterar jobbet) och mammans bristande sociala/psykologiska kompetens. Madde såg mycket stressad ut, närmast ilsken emellanåt i sin interaktion med dottern. Som i sin tur har "olyckliga ögonbryn"...

Skillnaden vad gäller "barnakompetens" mellan paret Madde/Chris samt Victoria/Daniel är himmelsvid! Om Leonore de facto har en bokstavskombo har de å andra sidan miljoner resurser till förfogande inom vård och skola etc.
Citera
2016-05-27, 19:04
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Bokstavsdiagnoser! Undantar vi de ingifta och småbarnen är tre av fyra knappt litterata. Vad väntar ni er?
Citera
2016-05-27, 20:11
Medlem
Ok, har faktiskt också tänkt samma tanke då jag såg henne på TV på de två dopen. Men, hon är dock ett litet barn.. Men, att springa fram och tillbaka vid dopfunten, dansa etc... Ja.. det är mycket s.k. spring i benen ...Estelle har aldrig varit sådan.. Vidare kan man aldrig jämföra barn.. Jag veet... Men, får en känsla av de foton man sett på Leonors lillebror Nicolas, att han ser trygg och vaken ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in