Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-09, 21:45
  #13
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Hoppsan. WSJ:s betalvägg är dock inte så svår att överlista; gå in via Google efter att ha sökt på titeln "Swiss Account Tracked by U.S. In Terror Case Is Held by Saudi". Att googla URL:en funkar också.
Att det var så enkelt... Man kan ju lätt säga att jänkarna var lite stissiga efter 11/9 2001. Artikeln är från 2004 och det står bara om misstankar.

Jag googlade på gubbens namn+terrorism och hittade detta på en sida som verkar ha skrivit om sådana kopplingar tidigare men tagit tillbaka det:

"The following is a statement by Paul Thompson and the Center for Cooperative Research (the “Center”). Mr. Thompson is the author of a book entitled The Terror Timeline, as well as a publication entitled Complete 911 Timeline, which is available on the Center’s website at www.cooperativeresearch.org.

The book and website contain statements that Mohammed Hussein Al Amoudi has funded, supported, or is in some way associated with the terrorist activities of Osama bin Laden and the al Qaeda terrorist network.

[...]

The references in the book and website were based on previously published reports that were subsequently retracted. We are aware of no evidence to suggest that Mr. Al Amoudi has ever supported, advocated, financed, or has otherwise been linked to, Osama bin Laden, the Al Qaeda terrorist network, terrorism or terrorist groups. His name has been withdrawn as a defendant in the 9/11 litigation and the case against him dismissed."


Jag läste i o f s på Wikipedia att han sponsrat fotboll som jag ser som terrorism men det är ju inte specifikt jihadistiskt så det kan inte vara ett argument i just denna tråd.

Jag tror du får nog leta fram något lite mer substantiellt om jag ska undvika Preem.
Citera
2015-03-09, 22:00
  #14
Medlem
skunkjobbs avatar
Jag hittade en artikel How to Financially Starve ISIS. Den nämner mest bidrag från rika muslimer, oljeförsäljning, lite jordbruksprodukter (mest vete som vi ändå inte importerar därifrån till Sverige) och lösensummor för gisslan.

Det säljs ju knappt någon olja från de där länderna i Sverige, i princip inga jordbruksprodukter och lösensummor hade väl var och en märkt om de betalade. Jag tror helt enkelt inte det betalas nämnvärda pengar till ISIS för varor som säljs i Sverige.
Citera
2015-03-09, 22:39
  #15
Avstängd
TokenOfTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Somliga kanske men du vet inte va? Du vet egentligen inte om det är en enda djävla pizzeria i hela Sverige som skickar pengar till någon terrororganisation. Trådar med fria fantasier finns det så det räcker, här vore väl bra med fakta.

Så visst är det bra att låta bli att köpa droger, särskilt från islamistinfesterade länder (vilket då borde vara mest aktuellt med opium och cannabis samt dess derivat) men langarens etnicitet är inte det avgörande.


Vad är det avgörande då Skunk?
__________________
Senast redigerad av TokenOfTime 2015-03-09 kl. 22:46.
Citera
2015-03-09, 22:55
  #16
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Vad är det avgörande då Skunk?
Jag skrev ju det. Pengarna till terroristerna kommer inte från langaren på gatan, han vill bara ha pengar till sitt eget knark, horor och coolt bling-bling. Det är i tidigare led såsom odling och smuggling som terroristerna får sitt. Det hjälper alltså inte att köpa söndagsheroinet av ärlige Ärling, svensk pundare sedan generationer om heroinet ändå kommer från turbantalibanerna i Afghanistan.
Citera
2015-03-27, 10:21
  #17
Avstängd
-Lillebror-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Jag kallar Preems logga för IS-björnen. Förutom att vara en ökänd moské- och islamiseringssponsor, så har Al-Amoudi och hans pengar mer direkta kopplingar till väpnad jihadism.
Exempel: http://www.wsj.com/articles/SB109701847475237265

Tanka aldrig hos Preem.

Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Hoppsan. WSJ:s betalvägg är dock inte så svår att överlista; gå in via Google efter att ha sökt på titeln "Swiss Account Tracked by U.S. In Terror Case Is Held by Saudi". Att googla URL:en funkar också.


Jahopp, där ser man. Preem är rena jihadistsponsorn, där tom. männsikoliv går till spillo om man tankar på Preem då. Nåja, inte med mina pengar iaf.
Citera
2015-03-27, 10:34
  #18
Avstängd
-Lillebror-s avatar
Var fan skall jag köpa flygresan för att inte stödja islamsk terror?!

Var på semester till Thailand. Direktflyg från Stockholm minsann. På ditresan.
På hemresan tog man vägen runt UAE och landade i Abu Dhabi för tankning.
Vilket förstås är en omväg 8700 vs. 5000+4800=9800 => 1.100km.

Inte nog med att resebolaget såg till att vi förstörde miljön med 1.100 extra flygkilometrar.
Flygfotogen inhandlades direkt i ett islamskt land som är kända för sitt förtryck och både direkta och indirekta stöd till terrornätverk.

På toppen tvingades vi av planet och naturligtvis in i tax-freen där vatten, kaffe och godis motvilligt fick köpas av en påhejjande familj


Se upp med resorna och kräv att få veta vart eller om mellanlandning sker. Jag hade gladeligen betalt några hundringar extra för att spara miljö och undvika att pengar kommer till islamsk terror.
__________________
Senast redigerad av -Lillebror- 2015-03-27 kl. 10:59.
Citera
2015-03-27, 12:57
  #19
Avstängd
-Lillebror-s avatar
Skall tillägga att resebolaget var Apollo.
Flygbolaget var Thomas Cook Airlines.
Citera
2015-03-27, 13:00
  #20
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Köp Israeliska varor.
Citera
2015-03-27, 13:10
  #21
Avstängd
-Lillebror-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag hittade en artikel How to Financially Starve ISIS. Den nämner mest bidrag från rika muslimer, oljeförsäljning, lite jordbruksprodukter (mest vete som vi ändå inte importerar därifrån till Sverige) och lösensummor för gisslan.

Det säljs ju knappt någon olja från de där länderna i Sverige, i princip inga jordbruksprodukter och lösensummor hade väl var och en märkt om de betalade. Jag tror helt enkelt inte det betalas nämnvärda pengar till ISIS för varor som säljs i Sverige.


Fast nu finns det information som tyder på att Mohammed Al-Amoudi stödjer Al Quaida finansiellt. Och rik muslim är han.

Det betyder vinster från varor och tjänster i bolaget Midroc går till islamsk terror.
http://www.midroc.se/
PEAB oklart om han har ägarposter i fortfarande?
Citera
2015-03-27, 13:49
  #22
Medlem
NetOnNet har varit iblandade som köpare i ett par momsbedrägerihärvor, där säljarna/importörerna som fifflat undan momsen på goda grunder har misstänkts för att finansiera terrorism.

Nämns bland annat här:
(FB) Lerumspolitikern 64, Angeredspredikanten 30, och sju andra dömda för ekobrott 5/8 -13

NetOnNet klarar sig från straff men kan knappast varit omedvetna om att något inte stämmer, när de erbjuds handla partier av mobiltelefoner till underpris av islamistiska källarskägg från Göteborg.
Citera
2015-03-27, 15:48
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Köp Israeliska varor.
Aldrig i helvete. Bojkotta Israel.
Citera
2015-03-28, 03:10
  #24
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bxpnlt
Aldrig i helvete. Bojkotta Israel.

Ja det är ju vad ni islamist / nazist kräk vill göra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback