Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-21, 02:30
Medlem
Hej..
Har nyligen ominstallerat datorn för att det behövdes. och för att testa om min fps skulle gå upp till det vanliga. Vilket det inte gjorde. Hade 200-300 fps förr. nu dippar den till 40 från 100 ungefär. Riktigt jobbigt. Det blir inte bättre om man ändrar resolution heller.

Men jag kan lira bf3 på ultra. Just cause 2 på högsta grafik o me motion blur. Men Cs är spelet som verkligen inte vill. Har rensat datorn från damm också.

På bf3 o just cause ligger jag 60+ stabilt..
Citera
2015-02-21, 02:55
Medlem
megascorchers avatar
Om det är en laptop, kolla att det inte är någon power saving option som begränsar t.ex.

Har du installerat drivrutiner till processorn? CS är väldigt processorkrävande och därför behöver den optimeras med hjälp av rätt drivisar.

Testa också att ta bort alla launch options / configs etc som finns just nu samt installera om hela spelet en gång till, se till att inget synkas från steamcloud.
Citera
2015-02-21, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megascorcher
Om det är en laptop, kolla att det inte är någon power saving option som begränsar t.ex.

Har du installerat drivrutiner till processorn? CS är väldigt processorkrävande och därför behöver den optimeras med hjälp av rätt drivisar.

Testa också att ta bort alla launch options / configs etc som finns just nu samt installera om hela spelet en gång till, se till att inget synkas från steamcloud.

Vart installerar man drivrutinerna till processorn?
Citera
2015-02-21, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frailhappyman
Vart installerar man drivrutinerna till processorn?

Använd google.
Citera
2015-02-22, 03:27
Medlem
:/
Citera
2015-02-22, 13:31
Citat:
:/

Börja med att ta reda på vilken processor du har. Sen går du till respektive tillverkares hemsida och läser. Står princip i punkt form hur du skall göra.
Citera
2015-02-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Börja med att ta reda på vilken processor du har. Sen går du till respektive tillverkares hemsida och läser. Står princip i punkt form hur du skall göra.

Har redan kollat, min processor är AMD Phenom II X4 970.
Citera
2015-02-22, 17:27
Citat:
Har redan kollat, min processor är AMD Phenom II X4 970.

Ja hittade du inga drivrutiner till den?
Citera
2015-02-23, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Ja hittade du inga drivrutiner till den?

Nej, datumet är från 2006 också
Citera
2015-03-23, 15:29
Medlem
Rixxoos avatar
Kolla v-sync etc i grafikkortet. Kan lätt glömmas bort ibland vid formatering av hårddisk
Citera
2015-04-10, 11:55
Medlem
Har du installerat http://www.filehippo.com/download_directx

Uppdatera alla windows updates.

Stäng av anti aliasing.

Blev det bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto