2015-02-17, 23:06
Medlem
Började på ett nytt jobb den 13 januari och har timlön, visstidsanställning. Nu när lönen kommer i februari för jag för den tiden jag jobbade i januari samt för det jag jobbat nu i februari eller hur är det? Är det bara för halva januari så blir det ju inte så stor lön :/
Citera
2015-02-17, 23:23
Medlem
Argrashs avatar
Man brukar ju ha en innestående så du får bara lön för det du jobbat i januari.
Citera
2015-02-17, 23:24
Medlem
Om du inte fick någon lön vid det datum ni får lön i januari så lär du få enbart lön för dom dagarna du arbetade i januari nu. Dvs att lönen förskjuts en månad, inte helt ovanligt. Men jag skulle föreslå att du frågar din arbetsgivare under morgondagen. Han borde vete bättre än någon på flashback.
Citera
2015-02-17, 23:32
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 999987
Började på ett nytt jobb den 13 januari och har timlön, visstidsanställning. Nu när lönen kommer i februari för jag för den tiden jag jobbade i januari samt för det jag jobbat nu i februari eller hur är det? Är det bara för halva januari så blir det ju inte så stor lön :/
Det beror på brytdatumet för löneperioderna. Vanligast är månadsskiftet, då får du bara januarilönen men många med timlön har brytdatum runt 10:e och isf får du nästan en hel månadslön.

Som sagts tidigare i tråden, fråga din AG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in