2025-01-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Tänkte ta och kommentera på denna då jag också kör prenumeration från Dermatica.
Tycker det är sjukt bra faktiskt, man kan enkelt bestämma själv exakt när man vill få leveranser, det är väldigt billigt jämfört med vad medicinen kostar i Sverige, har själv justerat i omgångar då en leverans i månaden är alldeles för mycket för mig då jag inte kan smörja in tretinoin varje dag, kör tre gånger/vecka under höst och vinter, två ggr/vecka under sommaren iom. solstrålningen när man är utomhus. Jag kör starkaste 0,1%

Angående andra inlägget så är jag rätt säker på att koncentrationen stämmer då jag kört 0,1% tidigare från Sverige dvs. Apoteket produktion och får exakt samma hudreaktion från Dermaticas blandning, så tror inte de snålar med aktiva ingrediensen.

Ang. vilken styrka man ska välja så om man haft finnig och "tjock" hud under tonåren så kan man antagligen börja med starkaste eller näst starkaste, min gamla hudläkare som skrev ut det till mig i Sverige sa att män med fet/oljig hy klarar starkaste utan problem då vi har mycket tåligare hy än kvinnor och dem med torr/tunn ansiktshud.

Hur lång tid tog er leverans? Nyfiken då man inte får någon spårning på beställningen
Citera
2025-01-14, 06:45
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duoverse
Hur lång tid tog er leverans? Nyfiken då man inte får någon spårning på beställningen

Det tar ungefär samma som inrikespost efter att man fått notifiering att försändelsen skickats. Men det år ju som med all post, ett lotteri.
Citera
2025-01-14, 14:19
Medlem
Citat:
Det tar ungefär samma som inrikespost efter att man fått notifiering att försändelsen skickats. Men det år ju som med all post, ett lotteri.

Förstår, tack. Fick bekräftelse 8 jan, håller tummarna
Citera
2025-01-14, 15:11
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duoverse
Förstår, tack. Fick bekräftelse 8 jan, håller tummarna

Ja, grejen är ju sen att det är olagligt att importera det egentligen för att England inte är med i EU, så risken finns ju alltid att tullen förverkat försändelsen. Jar dock inte hänt mig än.
Citera
2025-01-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ja, grejen är ju sen att det är olagligt att importera det egentligen för att England inte är med i EU, så risken finns ju alltid att tullen förverkat försändelsen. Jar dock inte hänt mig än.

När man beställer via Dermatica utfärdas väl ett recept på produkten? Är detta recept ej giltigt i Sverige? Det är alltså olagligt?
Såg i tidningen häromdagen att man kan få böter och/eller fängelse om man köper receptbelagda hudvårdsgrejer på nätet, om man inte har recept då.

Men jag tolkar det som sagt som att Dermatica skriver ut ett recept på exempelvis tretinoinkräm. Men jag kan ha fel.
Senast redigerad av seded 2025-01-14 kl. 23:04.
Citera
2025-01-15, 09:23
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seded
När man beställer via Dermatica utfärdas väl ett recept på produkten? Är detta recept ej giltigt i Sverige? Det är alltså olagligt?
Såg i tidningen häromdagen att man kan få böter och/eller fängelse om man köper receptbelagda hudvårdsgrejer på nätet, om man inte har recept då.

Men jag tolkar det som sagt som att Dermatica skriver ut ett recept på exempelvis tretinoinkräm. Men jag kan ha fel.

Ja, du berkar ha rätt där. Bra det då dylika mediciner är orimligt svåra att få i Sverige.
Citera
2025-01-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ja, du berkar ha rätt där. Bra det då dylika mediciner är orimligt svåra att få i Sverige.

Jag är fortsatt tveksam… någon annan som vet får gärna svara.
Citera
2025-01-28, 21:40
Medlem
Hur mycket kostar Tretinoin på dermatica.co.uk, ? Vilken styrka kör ni med ?
Har blivet erbjuden Tretinoin i Sverige men vet fan inte vad det skall kosta vill inte bli blåst
Senast redigerad av karlskronacity 2025-01-28 kl. 21:52.
Citera
2025-02-06, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlskronacity
Hur mycket kostar Tretinoin på dermatica.co.uk, ? Vilken styrka kör ni med ?
Har blivet erbjuden Tretinoin i Sverige men vet fan inte vad det skall kosta vill inte bli blåst

0.025 är att föredra i början och långsamt vänja in. Och läs på innan du använder är mitt tips.
Var har du blivit erbjuden det i Sverige? Så vitt jag vet finns endast tretinoin med antibiotika att få i Sverige. Skall ej användas mer än tre månader.
Citera
2025-03-20, 07:56
Medlem
Monerokungens avatar
Hur går ni tag i tretionin? Börjar bli dags för mig.
Citera
2025-03-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Hur går ni tag i tretionin? Börjar bli dags för mig.

Hej. Jag brukar beställa från tretinoin.eu. Det skickas från Nederländerna och brukar dyka upp efter 3-5 arbetsdagar. Köper du i bulk blir det billigare och snubben som driver det är reko. Hoppas det hjälper!
Citera
2025-03-20, 15:45
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvattenmelon
Hej. Jag brukar beställa från tretinoin.eu. Det skickas från Nederländerna och brukar dyka upp efter 3-5 arbetsdagar. Köper du i bulk blir det billigare och snubben som driver det är reko. Hoppas det hjälper!

Tusen tack. Ska kolla upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in