Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-02-15, 21:18
Bannlyst
Jag har en vän som vill bli medlem här. Och han undrar varför han inte kan registrera sig med ett mellanrum i sitt namn, han säger att han ser att många andra har det osv. Så han undrar varför detta inte fungerar, han vill även använda punkt osv. Så kan någon förklara varför det inte går?

Det kanske är så att det har gått, men att det inte gör det längre? Tråden är onödig I know!
Citera
2015-02-15, 21:21
Medlem
.Chloes avatar
Ja, det gick innan men fungerar inte längre. Endast a-z0-9.- är tillåtet nu.
Citera
2015-02-15, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Ja, det gick innan men fungerar inte längre. Endast a-z0-9.- är tillåtet nu.
Hm, så inte ens punkter och bindestreck är tillåtna? Vill vara hundra så jag kan förmedla ett bra svar.
Citera
2015-02-15, 21:46
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAF
Hm, så inte ens punkter och bindestreck är tillåtna? Vill vara hundra så jag kan förmedla ett bra svar.
Jag har punkt, så jo, det är tillåtet. a-z0-9.- är bokstäverna a till z, siffrorna 0 till 9 samt punkt och bindestreck.
Citera
2015-02-15, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Jag har punkt, så jo, det är tillåtet. a-z0-9.- är bokstäverna a till z, siffrorna 0 till 9 samt punkt och bindestreck.
Jag tänkte kanske eftersom mellanrums regeln
ändrades så kanske det gällde samma för punkt och bindesterck. Iaf, då vet jag. Men synd att man inte kan använda ÅÄÖ då, det som han vill registrera sig med.

Kort bara, varför togs åäö och mellanrum bort?
Citera
2015-02-15, 22:15
Medlem
A350s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAF
Jag tänkte kanske eftersom mellanrums regeln
ändrades så kanske det gällde samma för punkt och bindesterck. Iaf, då vet jag. Men synd att man inte kan använda ÅÄÖ då, det som han vill registrera sig med.

Kort bara, varför togs åäö och mellanrum bort?
ÅÄÖ togs bort eftersom om man har ett engelskt tangentbord går det inte att söka på användaren gissar jag på. Mellanrum vet jag dock inte varför de tog bort.
Citera
2015-02-16, 00:29
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A350
ÅÄÖ togs bort eftersom om man har ett engelskt tangentbord går det inte att söka på användaren gissar jag på. Mellanrum vet jag dock inte varför de tog bort.
Som jag förstår det så missar sökmotorn mellanrummen ibland som det är nu. Detta leder till att sökningar på "neger barn" och "negerbarn" som användarnamn kan ge samma resultat.
Citera
2015-02-16, 11:54
Bannlyst
xD Aja, okej. Men synd att det togs bort. Har i alla fall sagt det till honom nu.
Citera
2015-02-16, 12:14
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A350

Mellanslag är väl också till viss del för att undvika förväxling.

Någon skulle ju mycket väl kunna registrerat A350(Mellanslag) och det kunde ställt till tokigheter, både när du vill kolla dina citerade inlägg och om den användaren försökte anta din skepnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in