2005-09-28, 12:37
Medlem
Hejsan!

Jag undrar om nån vet vad det kostar på ett ungefär att surfa med Laptop och mobil? Jag jobbar i Oslo under veckorna och har inte tillgång till internet där jag bor. Kvällarna är hur tråkiga som helst så jag vill kunna logga upp mig mot Empire via mobilen. Är detta svindyrt eller vad kan det kosta? Kommer lira ca 1-2h per kväll.
Citera
2005-09-28, 13:15
Medlem
Finns det inte internetkafeer i oslo ? Poker via mobilen kommer bli både dyrt och segt.
Citera
2005-09-28, 13:19
Medlem
Skulle aldrig vilja sitta uppkopplad via mobil, tänk dig att du lyckats få en monsterhand och har 2 med dig i potten, ena går allin och den andra synar och du kan inte förlora, och vips så dog din uppkoppling och din hand blir foldad. Det är dyrt att köpa mobiltelefoner och nästan hopplöst att laga dom efter att dom träffat väggen med redig fart

/Onlinechimp
Citera
2005-09-28, 13:19
Medlem
Samhains avatar
Det kostar väl inte mer än mobiltaxan. Däremot blir det segt och ostabilt.
Citera
2005-09-28, 13:54
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlineChimp
Skulle aldrig vilja sitta uppkopplad via mobil, tänk dig att du lyckats få en monsterhand och har 2 med dig i potten, ena går allin och den andra synar och du kan inte förlora, och vips så dog din uppkoppling och din hand blir foldad. Det är dyrt att köpa mobiltelefoner och nästan hopplöst att laga dom efter att dom träffat väggen med redig fart

/Onlinechimp

Många siter har väl all-in protection? Bara det att det är begränsat till max 2 ggr eller liknande.
Citera
2005-09-28, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Många siter har väl all-in protection? Bara det att det är begränsat till max 2 ggr eller liknande.

Kan du förklara det där lite? Vad inneäbr skyddet?
Citera
2005-09-28, 14:47
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flameboy_m
Kan du förklara det där lite? Vad inneäbr skyddet?

Att om du blir disconnected så blir du automatiskt all-in med det du hade lagt i potten fram tills dess. Du går inte in med några ytterligare pengar men får gå hela vägen till showdown med dina kort.
Citera
2005-09-28, 14:54
Medlem
Många siter har slutat med allin-protection pga missbruk. Jag spelar nästan enbart på Pokerstars och där är det inte många bord som har allin-protection, möjligtvis limitborden. Och personligen tycker jag det är bra eftersom det värsta som finns är när ngn med ett drag plötsligt blir disconnectad och kan freerolla sig fram till rivern för att se ifall hans färg satt. Blir galen på såna jävla bonntjyvar.

/Onlinechimp
Citera
2005-09-28, 15:02
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlineChimp
Många siter har slutat med allin-protection pga missbruk. Jag spelar nästan enbart på Pokerstars och där är det inte många bord som har allin-protection, möjligtvis limitborden. Och personligen tycker jag det är bra eftersom det värsta som finns är när ngn med ett drag plötsligt blir disconnectad och kan freerolla sig fram till rivern för att se ifall hans färg satt. Blir galen på såna jävla bonntjyvar.

/Onlinechimp

Det håller jag med dig om. Ruttet som fan. Får glädja sig åt att dom inte vinner lika mycket då i alla fall.
Citera
2005-09-28, 17:07
Medlem
eantrs avatar
Men vänta nu. OM frågan är poker via mobilens internetuppkoppling är det väl GPRS vi talar om. Då är alltså frågan vilken trafikmängd en strömmande kommunikation från ex. en sitngo genererar per timme för att kolla på priset via Mb. Det vet inte jag men kanske nån annan?
Citera
2005-09-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eantr
Men vänta nu. OM frågan är poker via mobilens internetuppkoppling är det väl GPRS vi talar om. Då är alltså frågan vilken trafikmängd en strömmande kommunikation från ex. en sitngo genererar per timme för att kolla på priset via Mb. Det vet inte jag men kanske nån annan?
Eller kanske 3G-teknik.

Det är lätt att kolla hur mycket trafik man genererar, antingen med ett speciellt program som mäter det, eller genom att kolla i anslutningsegenskapera i windows, där det står hur mycket data som skickats och tagits emot.
Citera
2005-09-29, 23:04
Medlem
Det är via GPRS som det är tänkt att det ska spelas. Internet cafe går bort då jag sammåker med andra till stället vi bor på. Jobbar 07:00-20:00 sen gör man inte ett skit tills man lägger sig typ. Bor en bit utanför Oslo ska tilläggas. Så jag vill som "eantr" skriver ha reda på vad det kostar ungefär per timme att lira på Empire via GPRS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in