här kostar alla pizzor 75-90 kr, 15 kr för en 33cl, 40 kr för en 2 litare om man ska ha det (40 jävla spänn!!) och kvaliten på pizzorna är oftast inte så bra heller. Det är sjukt hur det kan ha blivit så jävla dyrt med pizza och kebab!! Dåliga råvaror är det generellt också, någon som vet vad det är för jävla köttfärs dom använder som ser ut som brun pizza skinka?
Käkade en Kebabtallrik med pommes i helgen 75kr med läsk kommer ihåg att jag reflekterade över att priset var bra, alltså brukar det för det mesta kosta mer 80-90kr är nog mer standard i Stockholm.
För 10 år sen kommer jag ihåg att jag köpte Kebabtallrik för 50kr med läsk.
Var bättre förr...
Vilka priser jag läser, jag går till centrum och ska köpa en kebab med bröd och en läsk, det kostar mig bara 50 kr, det är rätt så billigt enligt mig.
Och kebaben är inte liten heller, väldigt mycket kött och grönt.
Nej detta stämmer inte. Möjligtvis på en liten kebab i bröd men knappast på kebabrulle/tallrik/pizza.
Sera pizzeria på Nansensgatan tar 69 för en kebabrulle som är lika grov som mitt underben.
Ok, det är inte innerstan men fortfarande stan.
På friggagatan kostar samma rulle 65 men personalen är otrevligare
På 12 år har alltså priset på snabbmat fördubblats. Det stämmer inte överens med den årliga inflationen. Priset borde ligga nånstans på 60 kr max. men idag lägger du ut en 100 lapp som standard. Anledning? Har snabbhaken gått i union om minimipris och hoppats på att kunderna inte tar illa vid sig?
Att gemensamt bestämma pris kallas för att skapa kartell och det är jätteolagligt. Känns otroligt att Sveriges samtliga kebabställen skulle kunna ingå i en sådan konspiration och komma undan med det