2015-02-13, 19:07
Bannlyst
Känner några här på Flashback så ibland "Åh, jag orkar inte gå till jobbet, jag sjukanmäler mig"?
Hur mår ni efter ni har eventuellt "ljugit" om att ni är dåliga. Får ni skamkänslor eller sitter ni lungt och fortsätter och hänger på Flashback istället?

Jag har skärpt mig faktiskt, jag går till jobbet när jag ska göra det, men ibland så kommer luckor då jag inte vill gå och då säger jag att jag mår dåligt (vilket jag faktiskt gör ibland.)
Ibland vill jag göra annat helt enkelt som lockar mig mycket mera.

Ska jag få praktik får jag ju komma till jobbet oftare. Jag får tänka så.

Jag jobbar två dagar i veckan, vilket inte låter mycket, men det är just resan dit jag daltar med.
Citera
2015-02-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Känner några här på Flashback så ibland "Åh, jag orkar inte gå till jobbet, jag sjukanmäler mig"?
Hur mår ni efter ni har eventuellt "ljugit" om att ni är dåliga. Får ni skamkänslor eller sitter ni lungt och fortsätter och hänger på Flashback istället?

Jag har skärpt mig faktiskt, jag går till jobbet när jag ska göra det, men ibland så kommer luckor då jag inte vill gå och då säger jag att jag mår dåligt (vilket jag faktiskt gör ibland.)
Ibland vill jag göra annat helt enkelt som lockar mig mycket mera.

Ska jag få praktik får jag ju komma till jobbet oftare. Jag får tänka så.

Jag jobbar två dagar i veckan, vilket inte låter mycket, men det är just resan dit jag daltar med.

Du kommer få det sjukt jobbigt i livet om du inte ens orkar släpa dig på jobbet 2 dagar i veckan, du borde skämmas, ordentligt.
Citera
2015-02-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decubitus
Du kommer få det sjukt jobbigt i livet om du inte ens orkar släpa dig på jobbet 2 dagar i veckan, du borde skämmas, ordentligt.

Haha du värkar ju ha fallit in i systemet helt och hållet, Du borde skämmas som ens yttrar dig om vad en annan individ gör för val och prioriterar i sitt liv.
Citera
2015-02-13, 19:25
Bannlyst
Citat:
Jag prioriterat annat i livet som är enligt mig roligare. Visst är jobbet roligt ibland, men för mig är det inget måste.
Citera
2015-02-13, 19:37
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Jag anser att om man kan gå upp ur sängen, så kan man gå till jobbet. Hur vek får man vara egentligen? Visst om man har rännskita och det bara flödar ur stjärten, men migrän och liknande är inte giltigt att vara hemma.
Citera
2015-02-13, 19:37
Medlem
Citat:
Jag prioriterat annat i livet som är enligt mig roligare. Visst är jobbet roligt ibland, men för mig är det inget måste.

Det har jag all förståelse för, men då är det väl bättre att bara sluta jobba istället för att vara en eventuell belastning för en arbetsgivare? Eller har du ett jobb där du kan komma och gå som du vill bara?
Citera
2015-02-13, 19:41
Bannlyst
Citat:
Det har jag all förståelse för, men då är det väl bättre att bara sluta jobba istället för att vara en eventuell belastning för en arbetsgivare? Eller har du ett jobb där du kan komma och gå som du vill bara?
Jag kommer och går lite som jag vill, nästan. Men jag befinner mig på arbetet oftare nu förtiden.
Citera
2015-02-13, 19:43
Medlem
Zimows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Jag anser att om man kan gå upp ur sängen, så kan man gå till jobbet. Hur vek får man vara egentligen? Visst om man har rännskita och det bara flödar ur stjärten, men migrän och liknande är inte giltigt att vara hemma.

Du har inte haft riktig migrän då...
Citera
2015-02-13, 20:40
Medlem
franges avatar
Citat:

Så, hur försörjer ju dig då? Hur får du 64 (?) timmars avlönat (?) arbete i månaden att räcka till hyra, el, internet/telefon, mat, och allt annat som kostar pengar?

Eller, går du på bidrag och/eller bor hemma? Hur gammal är du (ungefär)?
Citera
2015-02-15, 13:11
Medlem
Om jag skulle vilja stanna hemma gör jag det och skiter blanka fan i vad min chef tycker.

Men jag vill ju förbli anställd så det är bara att kliva upp och åka dit...
Citera
2015-02-15, 13:31
Medlem
Daineas avatar
Citat:

Det händer inte! Någonsin.

Visst finns det väl dagar då jag i frustration när allt skiter sig kan utbrista att jag borde ha sjukanmält mig, men att faktiskt göra det existerar inte ens som en möjlighet; den dagen jag ringer in en sjukanmälan så är jag sjuk på riktigt. En mångårig historik med låg sjukfrånvaro var faktiskt en av anledningarna till att jag fick mitt nuvarande jobb (som lönar sig otroligt mycket bättre än mitt gamla). Jag försöker inte leka moralkärring här men tänk noga över din egen frånvarostatistik, för den kan bli din egen grav karriärmässigt i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in