Nu är det iaf åtminstone en lättkränkt negro som har reagerat på nazist-halstabletten. Namnet får honom att tänka på slavhandeln och självklart har han ojat sig över rasismen genom ett Facebook-inlägg.
Passa på att bunkra era pastiller nu! Imorgon kan det vara för sent.
Citat:
Blizz Bugaddi reagerade starkt när han var och handlade på Ica i Mölndal med sin dotter.
I hyllorna såldes halstabletterna med namnet ”Negro”.
– Det var en vit man på bilden vid loggan. För mig symboliserade det: ”Köp en negro för 10,95 kronor”.
Det som fick mig att fastna var absolut namnet Negro men också att det var en vit man på bilden vid loggan. För mig symboliserade det: ”Köp en Negro för 10,95 kronor”. Det tog mig tillbaka så att ”Oh shit nu kan du köpa en slav fortfarande”, säger Blizz Bugaddi.
Han bestämde sig för att göra ett inlägg på Facebook där han skrev att han tycker att det handlar om ”normaliserad rasism”. Han säger att han vanligtvis inte brukar bry sig om den här typen av saker, men att det den här gången var annorlunda.
https://www.gp.se/nyheter/storgoteborg/blizz-bugaddi-reagerade-pa-produkten-pa-ica-normaliserad-rasism.945d85cd-5a77-4478-aa2e-8a374a09cf9e