Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-10, 17:07
  #1
Medlem
Jellohs avatar
Då jag själv behöver en del av staten godkänt berusningsmedel för att så att säga kunna ta det skrivna ordet i min mun ber jag om överseende med följande inlägg:

Då jag själv varit tvungen sedan flera år att nyttja cannabis från den s.a.s. fria marknaden i stället för att framställa produkten jag önskar egenhändigt, har denna marknad enligt mej lämnat en del övrigt att önska vad gäller sortimentet och hur detta framställs för mej som slutkonsument. När jag konsulterar min lokale agent (som för övrigt är sakkunnig och kompetent) i syfte att hitta ett gräs som passar mina och mina gästers behov (t.ex. en vällagrad sativa åt softare hållet) så får jag oftast 4 val som mest. Allt från super-dunder-fett-skev-psykosvarninggräs (som i.o.f.s. är intressant) till dålig-ersättning-för-folkölsfyllastandardbrunt (har även sin plats). Detta som resultat av förbudspolitik.

7,2 öl för tolv spänn är inte "ölkultur" men har en funktion och plats och existerar för det är legalt att handla med olika alkoholdrycker. Men hade det funnits en sorts öl så tror jag tyvärr det varit den som funnits.

Vilka andra droger påverkas likartat och hur av nuvarande och eventuell framtida politik? Bra och dåligt? Rubrikens fråga helt enkelt. Diskutera!
__________________
Senast redigerad av Jelloh 2015-02-10 kl. 17:13. Anledning: satsfuckingbyggnad
Citera
2015-02-10, 18:00
  #2
Medlem
sgeddingagglis avatar
Självklart påverkas alla droger lika illa. När man köper amfetamin måste man ha en fast och stabil agent för att få det man betalt för. I annat fall får man vara nöjd om hen lämnar åtminstone några korn amfetamin kvar i druvsockret. I bästa fall. Ofta blandar folk i vad fan som helst, huvudvärksmedicin i bästa fall, antipsykosmedicin i sämsta.

Att IVA heroin av skitkvalitet och sen springa på dunderkvalitet och dosera det som skitkvaliteten man är van vid låter ju sådär bra.

Och självklart blir priserna därefter. Och vinsterna går uteslutande till de Harley Davidsonåkande, kriminella skinnbögarna med fåniga dödskalleemblém på sina jackor.

Priserna hade kanske inte påverkats positivt om den fria marknaden blev laglig, men kvaliteten hade ju blivit hundra, genom att de ovan nämnda skinnbögarna fått sund konkurrens och blivit av med sitt oligopol.Självklart med varukontroll av kunnig myndighet och åldersgräns.

EDIT: Jo,fan förresten visst hade priserna gått ner också.
__________________
Senast redigerad av sgeddingaggli 2015-02-10 kl. 18:10.
Citera
2015-02-10, 19:28
  #3
Medlem
Jellohs avatar
"Monopolet gynnar utbudet och mångfalden" brukar det ju heta om systemet. Samtidigt tror jag att regleringen av alkoholmarknaden gynnar å ena sidan de rena missbrukarprodukterna (billigt skit med högt YrselPerKrona-index) som kanhända hade haft svårt i en ren marknadskonkurans utan monopolbutiker. Samtidigt gynnas elitsortimentet lite kanske. En förbudsmarknad tar fram det värsta, dvs. det de tyngsta missbrukarna kan godta. Hade typ amfetamin varit oreglerat hade det ju funnits i energidrycker, men inte i mängder som fungerat för gemene äldre tjackis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback