2015-02-09, 18:07
  #49
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Lögner från Researchgruppens håll..

http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2013/01/2013-01-05-02-00-03_Researchgruppen_muta_50000kr_martin_fredriksson .jpg

Information från info14 och exponeras ska ju också tas med en nypa salt..
Citera
2015-02-09, 18:11
  #50
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Shit!!!
Det va alltså SANT de har hackat medlemsdatabasen.
ojojoj nu kommer huvuden att rulla

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20236955.ab


Hur fan kan flashback ha sådana brister i sin säkerhet de trodde jag inte.
Citera
2015-02-09, 18:11
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flenzostia
Vart bor Jan Helin?

Nu har han dock skaffat skyddade uppgifter för något år tillbaks. Han förstår nog att svinhugg går igen. Gardera sig.
Citera
2015-02-09, 18:11
  #52
Medlem
cunthunters avatar
Varning till alla som är rädda att bli uthängda (speciellt om du är en offentlig person, politker eller en anställd med förtroendeställning)

När Aftonbladet ringer dig och vill ha svar på varför du skriver dittan och dattan på nätet.
Ge dom inget, säg inte ett skit.

Säg att du vill ha bevis på att det var "jag" som skrev detta.
Säg att du har lånat ut din mail till flera gamla vänner som du knappt pratar med längre

Men framförallt. Du ska ha bevis på att det är du och inte någon annan. Allt annat än reka bevis är det bara att neka till.
Citera
2015-02-09, 18:11
  #53
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Fast han är väl inte mer uthängd för det?

I detta fall verkar ju uppgifterna hursomhelst ha stämmt, så förstår inte riktigt vart du vill komma?

Nej, men ifall det är någon som känns träffad av detta så kan han bli "mindre uthängd" p.ga trovärdigheten hos informationen, som inte är särskilt hög.
Hur ter sig uppgifterna korrekta för dig?
__________________
Senast redigerad av Harpy 2015-02-09 kl. 18:16.
Citera
2015-02-09, 18:14
  #54
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Shit!!!
Det va alltså SANT de har hackat medlemsdatabasen.
ojojoj nu kommer huvuden att rulla

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20236955.ab


Hur fan kan flashback ha sådana brister i sin säkerhet de trodde jag inte.


Det smutsigt av Aftonbladet. Tycker att folk ska vara lika fula tillbaka.. Folk måste för fan ha rätten att yttra sina åsikter.. Sedan så kan jag förstå att mobbare och folk som hotar/trakasserar tillkännages. Man har inte rätt att skada andra människor, varken fysiskt eller psykiskt.
__________________
Senast redigerad av panther1 2015-02-09 kl. 18:21.
Citera
2015-02-09, 18:16
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Man måste komma ihåg att vem som helst kan registrera vilket namn som helst (bara de inte är upptagna) i diverse e-posttjänster som efteråt kan "hackas" fram och sedermera hos vissa sensationsjournalister - kan framställa en falsk information som "hemlig" och således korrekt.
Researchgruppen kan med andra ord i teorin förfalska hur mycket som helst i vilket syfte som helst.
Researchgruppen har fullt upp med korrekta uppgifter och behöver inte förfalska ett enda dugg.
Citera
2015-02-09, 18:16
  #56
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
En bra tumregel är att aldrig skriva något du inte kan stå för.
Man är ju faktiskt tvungen att vara myndig för att få ha ett konto här på FB och som myndig förväntas man ta ansvar för vad man gör och säger.
Men nu har det ju varit så att det har räckt med att man varit kritisk mot invandringen så har man stämplats som rasist. 13% i valet ändrade dock på dagordningen så nu tävlas det i att göra pudlar.

Jag är i allmänhet inte kritisk mot invandring och röstar inte på SD. Men jag anser att ifrågasätter man invandrings- och integrationspolitiken så ska man få göra det.

Det finns en del rassepuckon här på forumet, men det finns säkerligen också en och annan som i affekt har vräkt ur sig saker som kanske inte låter så bra.
Men - vilket man aldrig får glömma - vi är inget annat än människor. Och den som är utan synd kastar första stenen.

Personligen uppfattar jag klappjakten på s k "rasister" som inget annat än ett sätt att sätta sig själv på höga hästar. Sverige är i mångt och mycket en ankdamm.
Citera
2015-02-09, 18:18
  #57
Medlem
Quinqqs avatar
Med 2 miljoner unika besökare per vecka och 1 miljon användare totalt gör man sig en stor otjänst att börja hänga ut folk hej vilt... Detta lär resulterar i ett uppvaknande för ännu fler människor och tillslut lär svensken befria sig från diktaturen a la DDR.
Citera
2015-02-09, 18:18
  #58
Medlem
panther1s avatar
En spontan tanke är: Tänk om en person på Flashback har utgett sig för att vara någon annan och använt dennes uppgifter när personen blivit medlem.. Namn och adress exempelvis.. Då är det oskyldiga människor som hängs ut som näthatare..
Citera
2015-02-09, 18:21
  #59
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men nu har det ju varit så att det har räckt med att man varit kritisk mot invandringen så har man stämplats som rasist. 13% i valet ändrade dock på dagordningen så nu tävlas det i att göra pudlar.

Jag är i allmänhet inte kritisk mot invandring och röstar inte på SD. Men jag anser att ifrågasätter man invandrings- och integrationspolitiken så ska man få göra det.

Det finns en del rassepuckon här på forumet, men det finns säkerligen också en och annan som i affekt har vräkt ur sig saker som kanske inte låter så bra.
Men - vilket man aldrig får glömma - vi är inget annat än människor. Och den som är utan synd kastar första stenen.

Personligen uppfattar jag klappjakten på s k "rasister" som inget annat än ett sätt att sätta sig själv på höga hästar. Sverige är i mångt och mycket en ankdamm.

Alla dom som blivit uthängda av RG har ju varit mer än bara kritiska mot invandringen utan har uppenbarligen haft problem med vissa etniciteter och hudfärger.

Jag menar det står dagligen om invandringskritik i Aftonbladet och Expressen. Problemet för dom är när användare är hatiska, rasistiska och uppviglar andra till hat och fortsatt rasism.
Citera
2015-02-09, 18:21
  #60
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasker
Researchgruppen har fullt upp med korrekta uppgifter och behöver inte förfalska ett enda dugg.

Varför inte då tala klarspråk? Lämna fram bevisen att det är människan de avser som satt bakom spakarna när det skrevs?
De finns inte? Vi skall bara tro på det rakt av?
Påminner om något...

Citat:
Ursprungligen postat av panther1
En spontan tanke är: Tänk om en person på Flashback har utgett sig för att vara någon annan och använt dennes uppgifter när personen blivit medlem.. Namn och adress exempelvis.. Då är det oskyldiga människor som hängs ut som näthatare..

Äntligen fler som inte köper allt rakt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in