Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-02-10, 01:28
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Hej! Har aldrig varit rasist, dock stolt nationalist! Är väldigt stolt och tacksam över det våra förfäder byggt upp åt oss. Samma land som nu 7-klövern totalt raserar med den mest isiotiska invandringspolitik..

Jag är själv emot svenskarnas partis ock liknandes politik. Men har SD en chans att rädda vårt kära fosterland? Vill inte se hela vår kultur och vårt sätt att leva/vara mot varandra rasa ihop! Vill inte leva i nåt jävla multikulti skit!

Stoppa ALL invandring ett tag, sedan släpp bara in flyktingar mot att dessa accepterar våra lagar! Dela inte ut medborgarskap åt höger och vänster!!

Kan vi vända detta på ett civiliserat sätt tror ni?

Du måste förstå att många av oss som bor i Sverige ser det som positivt att svensk kultur blandas med andra kulturer i en ny och spännande blandning.

Vi är många som är uppväxta i Sverige som gärna ser att Sverige påverkas av omgivningen, att vi influeras av andra kulturer som blandas i mångkultur.

Att vi är många födda i Sverige som ser Somalisk och Syrisk kultur som precis lika viktiga i vårt samhälle som vår egen kultur.

Att vi är många som önskar mångkultur, öppenhet, mottagande och solidaritet med sämre lottade.
Citera
2015-02-10, 01:47
  #26
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Du måste förstå att många av oss som bor i Sverige ser det som positivt att svensk kultur blandas med andra kulturer i en ny och spännande blandning.

Vi är många som är uppväxta i Sverige som gärna ser att Sverige påverkas av omgivningen, att vi influeras av andra kulturer som blandas i mångkultur.

Att vi är många födda i Sverige som ser Somalisk och Syrisk kultur som precis lika viktiga i vårt samhälle som vår egen kultur.

Att vi är många som önskar mångkultur, öppenhet, mottagande och solidaritet med sämre lottade.
Det är väl ingen som missat att Sverige hyser många kulturmarxister och kulturrelativister som dig? Herregud, som folket matas med propaganda via media och utbildningsväsende i det här landet är det inte konstigt att det finns människor som, likt dig själv, har ett sådant destruktivt tankesätt.
Citera
2015-02-10, 09:38
  #27
Medlem
Ironwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Du måste förstå att många av oss som bor i Sverige ser det som positivt att svensk kultur blandas med andra kulturer i en ny och spännande blandning.

Vi är många som är uppväxta i Sverige som gärna ser att Sverige påverkas av omgivningen, att vi influeras av andra kulturer som blandas i mångkultur.

Att vi är många födda i Sverige som ser Somalisk och Syrisk kultur som precis lika viktiga i vårt samhälle som vår egen kultur.

Att vi är många som önskar mångkultur, öppenhet, mottagande och solidaritet med sämre lottade.

Nämen, är du tillbaka igen..

Du måste förstå att det är inte så många som du påstår som tycker som du gör. De allra flesta mångkulturalister är människor som helt enkelt vill hjälpa dem de tror är i nöd. Tyvärr är det naturligtvis inte så i förkrossande många fall, och istället för att hjälpa de som befinner sig i verklig nöd så tar vi av de resurserna för att finansiera välfärd åt de som hade pengar nog att ta sig in i Sverige. Regeringens och Medias indoktrinering hjälper dessa mångkulturalister att klamra sig fast vid illusionen om att detta skulle vara "den goda saken" att göra. Djävulen skrockar i helvetet.

Att det skulle finnas någon majoritet i landet som tycker att utländsk kultur, tradition, seder och bruk skulle vara lika viktiga -i Sverige- som våra egna, är i bästa fall begränsat till en liten skränig extremistfalang inom PK-kretsar. Det vore nog inte en dum idé för dig att vid tillfälle röra dig utanför densamma och prata med normala människor...

Och ja, det är säkert många som önskar "mångkultur, öppenhet, mottagande och solidaritet med sämre lottade". Ännu fler sunda människor förstår också att det är just önsketänkande och inser att vi inte kan bistå varenda "sämre lottad" människa i världen med husrum och resurser i Sverige.

Eller ja, det är nog inte så många som du tror som faktiskt "önskar sig" mångkultur...däremot kan säkert många acceptera det, så länge det inte har negativa konsekvenser...Och det har det ju som varenda människa i landet är plågsamt medvetna om idag, vare sig man vill erkänna det eller inte.
Citera
2015-02-10, 10:02
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Du måste förstå att många av oss som bor i Sverige ser det som positivt att svensk kultur blandas med andra kulturer i en ny och spännande blandning.

Vi är många som är uppväxta i Sverige som gärna ser att Sverige påverkas av omgivningen, att vi influeras av andra kulturer som blandas i mångkultur.

Att vi är många födda i Sverige som ser Somalisk och Syrisk kultur som precis lika viktiga i vårt samhälle som vår egen kultur.

Att vi är många som önskar mångkultur, öppenhet, mottagande och solidaritet med sämre lottade.

Tycker du betraktar invandrare som något slags exotiskt husdjur som ska piffa upp vår tråkiga tillvaro här i norr. Nästan så att dom inte ska integreras bara för att det ska bli lite mer spännande för "oss".

Sverige har väl nästan alltid varit och kommer säkert framöver vara ett mångkulturellt land.
Problemet är väl snarare att många som kommer hit inte vill vara mångkulturella utan lever i sina etniska enklaver.
Citera
2015-02-10, 22:56
  #29
Medlem
Jag tror vissa här måste inse att den såkallade nationalstaten aldrig kommer tillbaka. Den kanske fyllde sin funktion under 1800-talet, men inte fan i 2000-talet, när folk rör sig mellan gränserna på ett helt annat sätt.
Citera
2015-02-11, 08:58
  #30
Medlem
Ironwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordkorean
Jag tror vissa här måste inse att den såkallade nationalstaten aldrig kommer tillbaka. Den kanske fyllde sin funktion under 1800-talet, men inte fan i 2000-talet, när folk rör sig mellan gränserna på ett helt annat sätt.

Nä Nationalstaten kanske inte kommer tillbaka i sin ursprungliga bemärkelse, men det betyder inte heller att vi inte bör värna om våra egna traditioner, seder och bruk i första hand. Det betyder inte att vi bör låta utländska kulturer och religioner föra oss bakåt i tiden. Det betyder inte att vi inte bör sätta hårda krav för att få bosätta sig här permanent, och än mer så för att ha rätt till bidrag.

Det är konstigt det där, att det bara är Europa som ska tillhöra alla, i globalisters ögon.
Citera
2015-02-11, 09:28
  #31
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Du måste förstå att många av oss som bor i Sverige ser det som positivt att svensk kultur blandas med andra kulturer i en ny och spännande blandning.
Men det blandas ju bara med arabisk kultur, massinvandringen är monokulturell. Och hur det går för högkulturer som invaderas av araber och islam ser vi ju i dagens tyranniska fattiga intoleranta evigt inbördeskrigande länder i Mellanöstern och Nordafrika, där före islam världsledande högkulturer som Bysans, Egypten, Grekland fanns.

Den arapiska kulturen att tvångsgifta bort barn som sen tvingas avla så många barn de bara kan, leder till kärlekslösa familjer och psykopatiska barn som växer upp med diverse bokstavskombinationer som ADHD och ARAB. Hur "spännande" är det? Det finns bra kulturer och det finns dåliga kulturer. Arabisk kultur är den sämsta i hela världen. Det är mycket viktigt att förstå detta, kultur är så som man lever sitt liv, det är det viktigaste av allt. Om man inte förstår skillnaden mellan bra och dålig kultur så har man ingen chans i livet.
Citera
2015-02-11, 11:48
  #32
Medlem
Västkustskts avatar
Nej, det går inte att rädda Sverige. Mitt råd är att börja söka jobb utomlands.
Citera
2015-02-12, 11:48
  #33
Avstängd
Plaguetongues avatar
Sverige är ett sjunkande skepp, hade jag haft makten att göra det skulle jag släpa ut och avrätta dessa idioter till politiker på öppen gata för deras svek mot folket. dock har jag inte det så jag pyser över gränsen och ger fingret åt dom. Dom har sabbat sveriges framtid och verkar inte ens fatta det själva..
Citera
2015-02-12, 13:08
  #34
Medlem
http://avpixlat.info/2015/02/06/samt...ka-medborgare/

såg att många från vänstern har förklarat varför dom går till sd
Citera
2015-02-12, 14:18
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Sverige är ett sjunkande skepp, hade jag haft makten att göra det skulle jag släpa ut och avrätta dessa idioter till politiker på öppen gata för deras svek mot folket. dock har jag inte det så jag pyser över gränsen och ger fingret åt dom. Dom har sabbat sveriges framtid och verkar inte ens fatta det själva..

Det kan ju iof vara precis vad de är ute efter? Vissa iaf. Att de vill förstöra Sverige totalt för att sedan bygga upp sitt nya mångkulturella paradis? Fågel fenix ur askan typ? Då kan man ju tycka att de borde vara ärliga med det också men de är finurliga av sig de små liven.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback