2019-03-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Död? För att hans mamma påstår det? Extremt oansvarigt av svensk media att publicera detta med tanke på att källan känns lika trovärdig som anonymt väggklotter på en offentlig toalett. Den här gången har SVT och våra kvällstidningar tappat det helt.
Håller med. Ingenstans finns det uppgifter om att han dött annat än från mamman.
Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley
Hellre det än mytomaten Jesper Söder i alla fall som tidigare bekräftat att Skråmo är tillfångatagen.
Det var inte bara Söder som kom med dessa uppgifter. SVT NYHETER sa sig ha egna källor som bekräftade att Skråmo blivit tillfångatagen.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svenske-is-rekryteraren-michael-skramo-gripen-i-syrien

Också detta.. Detaljer kring gripandet. Att det skett i en tunnel och att en Svensk kvinna uppges vara bland de gripna tillsammans med Skråmo.
Det stör mig att dessa detaljer presenteras och får mig att tänka att det därför är just så det gått till.

https://www.expressen.se/gt/kalla-svenska-is-mannen-michael-skramo-gripen/
Senast redigerad av Erzulie 2019-03-19 kl. 13:30.
Citera
2019-03-19, 13:40
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Håller med. Ingenstans finns det uppgifter om att han dött annat än från mamman.
Undras hur modern fick reda på det. Lite ologiskt egentligen, ska någon av Skråmos kamrater undkommit och hört av sig till mamman och berättat?
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Det var inte bara Söder som kom med dessa uppgifter. SVT NYHETER sa sig ha egna källor som bekräftade att Skråmo blivit tillfångatagen.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svenske-is-rekryteraren-michael-skramo-gripen-i-syrien

Också detta.. Detaljer kring gripandet. Att det skett i en tunnel och att en Svensk kvinna uppges vara bland de gripna tillsammans med Skråmo.
Det stör mig att dessa detaljer presenteras och får mig att tänka att det därför är just så det gått till.

https://www.expressen.se/gt/kalla-svenska-is-mannen-michael-skramo-gripen/
Eller så var Jesper Söder SVTs källa. Eller så var SVT Jesper Söders källa. Svårt att veta, det vi vet är att det inte går att lita på Jesper Söder.
Citera
2019-03-19, 21:34
Medlem
Kanske blir särdeles angeläget att få hem hans barn till Sverige nu om han officiellt anses vara död? Han kan ju alltid göra en Jesus och återuppstå när barnen väl är i säkerhet?
Citera
2019-03-20, 12:42
Medlem
pansarbrittas avatar
Haha.. Han var ju gripen av YPG. Jo, YPG och de andra grupperingarna där nere försöker ju bete sig lite proffsigt utåt.. Men de är lika vilda hela bunten. Har sett videos med avrättningar från båda sidor.

Det jag tror är att de helt enkelt inte går ut med infon att de avrättat honom, men att han egentligen fick en kula i pannan eller halsen avskuren. Därav förvirringen om att han inte skall ha varit gripen helt plötsligt.
Citera
2019-03-20, 12:45
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley
Undras hur modern fick reda på det. Lite ologiskt egentligen, ska någon av Skråmos kamrater undkommit och hört av sig till mamman och berättat?
Eller så var Jesper Söder SVTs källa. Eller så var SVT Jesper Söders källa. Svårt att veta, det vi vet är att det inte går att lita på Jesper Söder.
förmodligen har hon fått något jätte-glatt fb meddelande av en annan is-medlem som säger att han nu är hos Allah.. Tyvärr så är det ofta på det sättet som nära och kära får reda på att dem dött.
Citera
2019-03-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Aj, det där var väl för brutalt. Jag tycker det är politikerna som borde straffas för att ha bjudit hit dessa muslimer som förstör och rekryterar svaga i samhället.

I mitt tycke är det enkelt, förbjud all religonsutövning som uppmanar till våld och extremism offentligt. Kan dom inte utöva sin extrema form av religon så väljer dom andra länder att bosätta sig i och vi slipper se dom rekrytera unga människor till helvetet. Vi behöver varken korsriddare eller jihadsoldater i vår samhälle och dom som är intresserade kan ju åka till valfritt skitland. Michael Skråmo och andra gjorde ju det så valet är gjort, stanna där och slåss då för din religon och dröm. Det är som vanligt med dessa typer som gapar och skriker, våldtar, slåss eller vill döda, när dom förlorar eller upptäcks så ska dom fly med svansen mellan benen.

Jag tycker ändå synd om unga vilsna människor som Michael Skråmo på många sätt. Det borde finns bättre plats för dom i vårt samhälle, det borde finnas en väg för dom att hitta sin dröm och lycka här. Det är ju omöjligt numera då landet är splittrat på alla möjliga sätt och går under av trycket från massinvandringen. Lite konstigt att inte Norge som är så rikt kan göra bättre. Norskar är väl som många svenskar, dom låtsas bara vara goda, innerst inne är dom nationalister (konservativa, religösa osv) och rena rasister och låter allt skit bara pågå i någon sjuk form av förnekelse.

Jag tycker naturligtvis mer synd om alla offer i Syrien på alla sätt och vis. Svensk politiker är här medskyldiga anser jag. Dom skulle tydlig och tidigt sagt att dom som åker till dessa krig för att mörda och våldta är inte välkommen tillbaka någonsin och kommer dom tillbaka blir det livstids fängelse. Det är bara sätta sig ner och stifta lagar som hanterar denna typ av fol och utforma dom så att vi etniska svenskar inte blir lidande. Vi har redan en orättvis hantering i våra domstolar där "mörka män" får lägre straff så det kan knappast beskymra de juridisk lärda. Lite hårdare krav och lagar och vi ser nog inte så mycket av denna typ av våldsturism.

Skillnad mellan Muslimer Och Islamister.
ja det är hårt det jag sa, men alla deras offer då? deras familjer?

ni svenskar klagar på att det kommer mycket invandrare bla bla bla, gör något åt saken då?
börja rösta?

jag önskar verkligen att alla runt omkring "Skråmo" dör en väldigt smärtfull död
Citera
2019-03-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kanske blir särdeles angeläget att få hem hans barn till Sverige nu om han officiellt anses vara död? Han kan ju alltid göra en Jesus och återuppstå när barnen väl är i säkerhet?
Han har nog ingen livförsäkring som faller ut då han har deltagit i en väpnad konflikt. Så hans efterlevande har inget att hämta om inte Norge tar sig an konsekvenserna av hans misslyckade liv.
Citera
2019-03-20, 14:46
Medlem
Det är ju helt efterblivet egentligen att tidningen som varit i samtal med mamman samtidigt inte gick in på HUR hon kan veta att han är död. Så ja hela grejen är tveksam.
Citera
2019-03-20, 16:49
Medlem
Det kan också ha varit så oerhört tragiskt att han gjorde precis det som han sa att han skulle göra; nämligen ha ihjäl både sina barn och sig själv.
Antagligen hade han väl ihjäl frun också.
Citera
2019-03-20, 21:41
Medlem
b00b00s avatar
"Tre svenska kvinnor och deras barn har dödats i bombanfall mot IS sista fäste i Syrien, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Kvinnorna tillhörde en grupp terrorister som hållit ut längst och rörde sig tidigare i samma sällskap som Michael Skråmo."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/7lEbj4/uppgifter-svenska-kvinnor-och-barn-dodade-i-is-omrade

Där ser man. Där besparade vi en hel del skattepengar som kan göra nytta inom det rättskipande väsendet, sjukvården samt äldrevården.

Cyniskt? Javisst. Men se vad ni röstade på.
Citera
2019-03-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För att kräket är hennes son.. De som säger att de inte skulle sörja sina döda barn, oavsett vad barnen gjort i sina liv, har ALDRIG varit föräldrar. stort.

Finns många som struntar i att sörja om man är en riktig man och kvinna.Andras liv går före sitt eget välmående
Citera
2019-03-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
"Tre svenska kvinnor och deras barn har dödats i bombanfall mot IS sista fäste i Syrien, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Kvinnorna tillhörde en grupp terrorister som hållit ut längst och rörde sig tidigare i samma sällskap som Michael Skråmo."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/7lEbj4/uppgifter-svenska-kvinnor-och-barn-dodade-i-is-omrade

Där ser man. Där besparade vi en hel del skattepengar som kan göra nytta inom det rättskipande väsendet, sjukvården samt äldrevården.

Cyniskt? Javisst. Men se vad ni röstade på.

Skit bra, 3 sand negrer och 5 ungar mindre att bry sig om. Ingen av de är svenskar ändå så förstår inte varför media skriver svenskar när de är araber/somalier. Svenskt pass/medborgare är inte svenskt alls i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in