Citat:
Ursprungligen postat av
Nord88
Jag handlar aldrig på Dustin. Det är möjligt att jag köpte en skärm på rea därifrån för många år sedan, men de är sällan de ligger bland de lägsta på prisjakt när jag skall köpa något och absolut inte när det rör sig om ordinarie pris. Jag hör fan aldrig om bekanta som handlar på Dustin heller, så jag har undrat hur de lyckas gå runt i många år. De har uppenbarligen än så länge lyckats anpassa sig hyfsat till den prispressade elektronikmarknaden och jag har fått uppfattningen av att de är hyfsat inriktade mot företag genom att erbjuda helhetslösningar inom IT. Jag antar att det är viktigare för företag att saker faktiskt fungerar än att spara några procent i inköpspris, så de är förmodligen mer trogna kunder än vad privatpersoner är. Ingen sitter dock helt säker i elektronikbranschen och utan att kunna speciellt mycket om företaget så känns ju möjligheterna till kraftig expansion små och men risken för långsam kräftgång känns betydligt större.
Citat:
Ursprungligen postat av
mr_weed
Sen jag började med datorer och dylikt för 10+ år sedan så har jag aldrig riktigt gillat Dustin... Komplett är enligt mig bra mycket bättre och stiligare än Dustin. De har(haft) bättre priser och bättre komponenter och hela deras site är sexigare. Dessutom är det ibland riktigt fina timmes-reor/holiday-sales på Komplett som jag aldrig hört om ifrån Dustin..
Finns väl onekligen potential i Dustin men alla jag känner använder Komplett!
Finns Dustin i fler länder än Sverige? Komplett har Sverige, Norge och Danmark iaf....
Kanske något att tänka på innan köp.
Jesus, ni verkar inte förstått vad Dustin är för något företag överhuvudtaget.
Är ni experter för att ni sett dem på prisjakt när ni jämfört priset på er nya musmatta?
Dustin är ett företag inriktigade på B2B inte mot privatpersoner (90%-10% är fördelningen).
Att ni och era finniga kompisar inte köper era Razer möss på Dustin rör oss andra eller företaget inte i ryggen, då det inte finns några stora pengar i detta.
OnT. Intressant företag, tyvärr en aning övervärderade i sitt introduktionspris.. men så fort de tappar till rätt nivå så tankar jag på i min portfölj.