Citat:
Jag tror inte att man kan göra några renoveringsklipp längre på samma sätt som tidigare. Priserna har gått upp alldeles för mycket.
Citat:
Jag jämförde ett nyligen sålt objekt på henriksdalsringen i Nacka vs en nyproduktion på närliggande Kvarnholmen i ungefär samma storlek och avgiftsklass. Enda haken är att du måste vänta till 2017 innan det är dax för inflyttning.
Citat:
Det där är inte sant. Det är i förorten som priserna ökat mest i % räknat. http://www.dn.se/ekonomi/har-ar-stockholms-hetaste-omraden/
Citat:
Det blir lite som att jämföra en ny bil mot en gammal som går för ungefär samma pris. Vilken bil skulle du själv välja, den nya eller den gamla?Varför skulle det vara mer fördelaktigt? För att du har sett ett renoveringsobjekt som kostade lika mycket som din nyproduktion? Det finns massor med värden som spelar in (mer än yta och hyra). Sen får du inte lägenheten exakt som du vill oavsett om du får välja tillval.
Jo då du kan välja både det ena och det andra tillvalet hos de flesta byggbolag.
Citat:
Den ökade över 50% på två år. Den rabatten fick jag eftersom ingen bott i området tidigare och kan relatera till det.Har bott i ca ett år nu.
Citat:
Det finns inga säkra kort på bostadsmarknaden. Även äldre hus behöver renoveras förr eller senare. Men fördelen med ny BRF är att det är långt till stora renoveringar.Det säger sig självt. Om det är en gammal förening med bra ekonomi så har man en säkerhet att månadskostnaden aldrig kommer att gå upp och den kommer ligga konstant lågt. En nyproduktion måste buffra upp pengar. Det är mer osäkert. Och jo. Överlag så ligger de högre. Google it. Det finns självklart nyprod. som ligger lika med gamla föreningar.
Citat:
Nej jag jämför en lägenhet såld i dagarna mot en ny lägenhet med inflytt 2017.
Citat:
Man kan ju som sagt ha många bollar i luften. Nyproduktionen kräver inget speciellt arbete mer än att du bokar den och ligger ute med 100 k. Samtidigt kan du hålla på med renoveringar om du känner för det. Men med dagens priser blir det allt svårare och svårare att få någon lönsamhet i det.
Vissa renoveringsobjekt är det. Oftast gäller det att köpa de objekt som kanske inte anses som ett renoveringsobjekt och totalrenovera detta. Men det kräver att du har fingerkänsla för detta. Har man inte det så kan man lätt dra de slutsatser som du gör. Sen att man går och väntar i två år på att flytta är för mig galet. Men det är jag det.
Senast redigerad av kurt-sune 2015-02-03 kl. 13:41.
Senast redigerad av kurt-sune 2015-02-03 kl. 13:41.