2015-05-14, 11:52
Medlem
langbradans avatar
Hej!
Är det bara jag som inte fått svar? KTH
Har kollat under fliken meddelande på antagning.se samt min mail.
Har även fått bekräftelse på att min hemuppgift är inskickad.

Har försökt kontakta arkitektprovet/skolan via info@arkitektprovet.se samt ringt ((Vänligen ring 08-790 85 37 eller 08-790 85 60, för att bli insläppt.))

Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2015-05-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langbradan
Hej!
Är det bara jag som inte fått svar? KTH
Har kollat under fliken meddelande på antagning.se samt min mail.
Har även fått bekräftelse på att min hemuppgift är inskickad.

Har försökt kontakta arkitektprovet/skolan via info@arkitektprovet.se samt ringt ((Vänligen ring 08-790 85 37 eller 08-790 85 60, för att bli insläppt.))

Någon som kan hjälpa mig?

Oj! Gud vad konstigt. Och jobbigt!! Hmm.. Dem kanske håller på att undersöker saken och därför inte hunnit svarat på ditt mail? Kanske finns något annat nummer till skolan där du kan prata med någon som kan vägleda dig därifrån?
Citera
2015-05-15, 17:25
Medlem
langbradans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazycatgal
Oj! Gud vad konstigt. Och jobbigt!! Hmm.. Dem kanske håller på att undersöker saken och därför inte hunnit svarat på ditt mail? Kanske finns något annat nummer till skolan där du kan prata med någon som kan vägleda dig därifrån?

Aa jättekonstigt.. och jobbigt! Måste ha blivit något fel. Har mailat Thomas Lejdegård nu också. Kom inte fram på KTH:s växel.

Bara att gilla läget.
Citera
2015-05-17, 09:41
Medlem
Hur har det gått langbradan? Håller tummarna!
Citera
2015-05-30, 21:19
Medlem
Hörni, vad tyst det är! Jag gick också vidare till provdagarna Förbeder ni er någonting inför provdagarna? I så fall hur?
Citera
2015-06-01, 11:01
Medlem
Yes,
många är väl skraja för att misslyckas ( iaf jag).

För mig är det här hur viktigt som helst, att få börja plugga igen, så provar egentligen förtränga hur mycket det faktiskt betyder. Jag har övat också, mest på att rita men också på att konstruera,
jag har researchat på arkitektur generellt,
och letat inspiration här och var.

Hur funderar ni kring materialen som vi ska ta med?

Jag menar, 4 rullar sytråd verkar rätt omfattande, så det är väl menat att vi ska linda in något?
Citera
2015-06-03, 11:57
Medlem
Jag har knappt hunnit tänka på provdagarna sen jag gick vidare. Har haft så sjukt mycket på jobbet och inser att egentligen är det nog rätt smart att "öva upp" kreativiteten och träna på att ta snabba beslut.

Men jag känner att det är så himla svårt att öva när vi inte har någon aning om vad det är vi kommer att bli testade på...
Citera
2015-06-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanlun
Jag har knappt hunnit tänka på provdagarna sen jag gick vidare. Har haft så sjukt mycket på jobbet och inser att egentligen är det nog rätt smart att "öva upp" kreativiteten och träna på att ta snabba beslut.

Men jag känner att det är så himla svårt att öva när vi inte har någon aning om vad det är vi kommer att bli testade på...

Känner exakt lika som dig! Och om man råkar få lite tid över att öva så vet man inte vart man ska börja..
Fyfaaan vad nervös jag är. Inte bra. Jag vill det här såå gärna. Men på ett vis är det ju också skönt att inte veta vad som komma skall, utan det är bara att ta det som det kommer och hoppas på att man är på sin kreativa sida när det väl gäller.

Vilka mer här är det som ska göra provet på KTH?
Citera
2015-06-03, 22:38
Medlem
En rulle tråd har ju varit på listan tidigare men fyra? Nålar också, var det med förut? Vad ska vi göra, sy en skjorta? Man kanske använder själva rullarna till något i och för sig.

Materialen är ju ganska basala men man kan ju förbereda sig lite med att sitta och göra något med allt, känna på lite vad man har för möjligheter. I slutändan gäller det nog att få bra idéer och ösa på i stunden.
Citera
2015-06-04, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazycatgal
Känner exakt lika som dig! Och om man råkar få lite tid över att öva så vet man inte vart man ska börja..
Fyfaaan vad nervös jag är. Inte bra. Jag vill det här såå gärna. Men på ett vis är det ju också skönt att inte veta vad som komma skall, utan det är bara att ta det som det kommer och hoppas på att man är på sin kreativa sida när det väl gäller.

Vilka mer här är det som ska göra provet på KTH?

Jag gör på KTH. Någon som vet hur många som blir antagna på KTHs arkitektutbildning ?
Citera
2015-06-06, 23:54
Medlem
Vad tar ni med er för kritor? Det finns ju massa olika typer av kritor som man använder för olika ändamål. Vax, kol, kalk, olja osv osv

Och dessutom står det "färg, s/v". Då antar jag att de menar att man ska ha med ett set som har olika kulörer + en svart och en vit, eller har ni tolkat det som att man har ett set i färg och ett set i svart/vitt (dvs gråskala)?

Och lite samma fråga angående färgpennorna; jag satsar nog på akvarellpennor men även där finns det ju en uppsjö av olika typer av färgpennor...
Citera
2015-06-07, 22:22
Medlem
Imorgon rullar bilen ned mot Stockholm med både pojkvän och mamma i bagaget som stöd! Är sjukt taggad

Konstig känsla det här.. Önskar er alla flashbackare lycka till samtidigt som jag hoppas att det skiter sig ordentligt för er. Hahaha. Vi är ju trots allt konkurrenter.. Men det bästa vore om vi alla blev en enda stor lycklig klass ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in