2015-05-24, 04:07
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Samma här, och ungefär samma mängd frön. Dock la jag bara i fröna, förgrodde inget.

Vilken jävla pissvår/tidig sommar detta varit. Jag räknar inte alls med att få något bra överhuvudtaget.

Alltså, har du autos så är det ingen fara än så länge, har man inte fått upp något innan 15-20 juni så borde man kanske börja oroa sig lite.
Citera
2015-05-24, 13:42
Medlem
9mmGoBangs avatar
Jaha, var ut häromdagen och såg att 60-70% av enda bädden var ordentligt ombökad av vildsvin

Jag såg tidigare i tråden att nät hade hjälpt en kille vid tidigare odling, något som jag också funderat på att skaffa. Men det känns nästan som att ett mjukt nät inte ska vara några som helst problem för ett nyfiket svin på +100kg att riva. Är isåfall mer inne på att göra ett litet metallstängsel, alt. skrämma bort med dofter. Har vid varje besök pissat runt bäddarna, men det lilla som jag lyckats klämma ur mig verkade inte räcka.

Vilka mer har haft just vildsvinen som problem vid tidigare odlingar, och vad gjorde ni för att skydda era små damer?

Jag läste även på en tråd på Swecan från 2009 att någon tänkte testa med utfodring på annan plats. Alltså, att man ger svinen gott med mat på några 100 meters avstånd från odlingen. Vad kan tros om detta? Utan åtgärd får jag nog räkna med att båda bäddarna blir totalförstörda, med tanke på hur det såg ut senast
Citera
2015-05-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9mmGoBang
Jaha, var ut häromdagen och såg att 60-70% av enda bädden var ordentligt ombökad av vildsvin

Jag såg tidigare i tråden att nät hade hjälpt en kille vid tidigare odling, något som jag också funderat på att skaffa. Men det känns nästan som att ett mjukt nät inte ska vara några som helst problem för ett nyfiket svin på +100kg att riva. Är isåfall mer inne på att göra ett litet metallstängsel, alt. skrämma bort med dofter. Har vid varje besök pissat runt bäddarna, men det lilla som jag lyckats klämma ur mig verkade inte räcka.

Vilka mer har haft just vildsvinen som problem vid tidigare odlingar, och vad gjorde ni för att skydda era små damer?

Jag läste även på en tråd på Swecan från 2009 att någon tänkte testa med utfodring på annan plats. Alltså, att man ger svinen gott med mat på några 100 meters avstånd från odlingen. Vad kan tros om detta? Utan åtgärd får jag nog räkna med att båda bäddarna blir totalförstörda, med tanke på hur det såg ut senast

Fyfan vad tråkigt att höra!

Rör sig mycket vilt runt om min odling, funderar på vad jag kan göra åt det.. Väntar svar på denna fråga med!
Citera
2015-05-24, 13:58
Medlem
Vildsvin ja... jo, jag hade 3 plantor välta förra året, av dem.

Jättetråkigt att höra att det hänt er.. men fixa autos så kan ni vara back on track, igen!

Mina tips är att undvika saker som luktar!! Har man tex strött i blodmjöl, kompost, annan typ av mat som luktar, så är risken stor! Tråkig slutsats: man får ha "tråkigare" jord!

Hade ni "luktande saker" i jorden?

Man får/kan/bör i vildsvinsområden tillsätta näring i form av korn-näring (vad fasen heter det, har melt down?!), kanske små näringspinnar som sticks ner i jorden, eller näring i vattning.

Sätt pissflaska på plats - fyll nån flaska! Knyt nåt försumbart klädesplagg runt nån pinne!

Det pratades en del om detta i början av tråden. Men lycka till nu!!

Mer tips, någon?
Senast redigerad av Sunlightsweden 2015-05-24 kl. 14:52.
Citera
2015-05-24, 14:39
Medlem
Tänkte beställa 5stycken Auto White Russian eller Auto White Widow ska köra utomhus och undrar vilken strain som blir bäst i skörd och klarar av klimatet mest.

tacksam för svar MVH
Citera
2015-05-24, 14:54
Medlem
Tjena, funderar på å dra iväg en odling utav af white widow (http://bulkseedbank.org/index.php/cannabis-seeds/auto-feminized-seeds/cannabis-auto-white-widow.html) hade tänkt förvegga innan det sätts ut på en igenvuxen åkermark. det är myr omkring men tänker att det bör vara bra odlingsställe i och med att det varit en åker förut?

Lever i zon 6, kan plantan tänkas klara av detta kalla klimat?
Om ni inte tror denna strain klarar klimatet vad skulle ni då rekommendera?
Citera
2015-05-24, 16:00
Medlem
Jag tycker ni ska köpa autos från www.nordenseeds.com istället, det är mer anpassat för våra breddgraders utomhusodling! Tror ni får större skörd på tex auto NL.

- fröna skickas inifrån Sverige, ni får dem snabbare, bättre priser....stödjer ett svenskt företag i branschen.

(åkermarken är säkert bra).
Citera
2015-05-24, 16:05
Medlem
får man grejorna på posten om man beställer från nordenseeds?
Citera
2015-05-24, 17:12
Medlem
Nej, dom skickas väl hem i brevlådan i kuvert (har ej beställt därifrån själv ännu, vet bara andra som har), annars kolla på deras sida alternativt maila dom. Dom brukar svara snabbt! Det är ett helt diskret brev, iaf!
Citera
2015-05-24, 17:15
Medlem
men det är det, att jag fortfarande bor hemma tyvärr och brukar inte hämta posten som dumpar ner i brevlådan, så päronen lär ju säkert undra vad det är för något så det bästa är att beställa från en sida som man kan välja postförskott
Citera
2015-05-24, 17:23
Medlem
Jaså..ja, då jag inte vet om du är myndig vill jag inte hjälpa dig mer än vad jag redan gjort! mvh
Citera
2015-05-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mez0
får man grejorna på posten om man beställer från nordenseeds?

Jag fick hämta ut mitt paket på ICA. RoyalQueenSeeds däremot kom direkt i brevlådan :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in