2015-01-18, 16:26
Medlem
Nu har killen klarat sig utan smärtisarna i 7dygn från att ha dragit i sig höga doser men tramadol, Citodon, oxynorm, oxycontin etc.. Allt han fått tag på vill säga.. Wiihoo.. Han har dock fått en sömntablett att sova på samt 4 sobril per dygn för att hålla sig någorlunda normal...
Nu till min fråga, för att han ska ha något att se framemot som något positivt i mörkret så tar jag med honom på en weekend till varmare breddgrader för avkoppling och bryt i vardagen... MEN kan han dricka något alkoholhaltigt eller är det jätte dumt? Vill inte förta detta enorma jobb han går igenom... Svettningarna har gett med sig men vad tror ni.. Är allt en jätte stor dum ide?
Citera
2015-01-18, 17:22
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missnajs
Nu har killen klarat sig utan smärtisarna i 7dygn från att ha dragit i sig höga doser men tramadol, Citodon, oxynorm, oxycontin etc.. Allt han fått tag på vill säga.. Wiihoo.. Han har dock fått en sömntablett att sova på samt 4 sobril per dygn för att hålla sig någorlunda normal...
Nu till min fråga, för att han ska ha något att se framemot som något positivt i mörkret så tar jag med honom på en weekend till varmare breddgrader för avkoppling och bryt i vardagen... MEN kan han dricka något alkoholhaltigt eller är det jätte dumt? Vill inte förta detta enorma jobb han går igenom... Svettningarna har gett med sig men vad tror ni.. Är allt en jätte stor dum ide?
Spontant som gammal alkis och narkoman: Ingen alkohol!!!

Sedan känns det alldeles för tidigt för en sådan resa. Han borde stabilisera sig först några månader minst. Då ska han varit helt drogfri dessa månader och alkohol är definitivt en drog. Eftersom han nu får benso och sömnpiller är han defacto inte drogfri nu.
Tycker att det är rätt att han fått dessa dock. Förhoppningsvis av läkare?

Ett åratals missbruk går inte över på en vecka, tro inte det.

OT: varför inte fortsätta på påbörjad tråd? Tror du har flera stycken nu...
Senast redigerad av Morfar-52 2015-01-18 kl. 17:24.
Citera
2015-01-18, 17:48
Medlem
Sätt det som ett mål om några månader så har han något att se fram emot. dock så tar opiatmissbruk extremt lång tid att återhämta sig ifrån. Heroin tex går knappt, iallafall inte utan substitut.
Citera
2015-01-18, 17:51
Medlem
Undvik alkoholen.
Citera
2015-01-18, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missnajs

Det är en kanske...en idé. Såvida han inte har haft problem innan. Ty annars kan trycket bli för mycket. Men det gäller att han stannar på att bli "lätt berusad", eller hyfsat. DE perioderna jag har haft av drogfrihet innan, så har jag lyckats att vara drogfri tack vare att jag kunna unnat mig några glas öl eller vin.

Problemet är bara att man blir så j-a törstig på alkohol när man är drogfri....
Citera
2015-01-18, 18:30
Medlem
Vitalrepuss avatar
Alkohol i kombination med de bensodiazepiner samt sömntabletter han får kan leda till diverse urspårningar, så jag avråder starkt ifrån detta.
Citera
2015-01-18, 20:18
Medlem
mjukosten78s avatar
Nej ingen alkohol. Förövrigt tycker jag ni ska söka hjälp. Ni behöver mer kunskap än vad du kan få här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in