Citat:
Jag får intrycket att du har lätt för att bli stressad och är känslig som person, stämmer detta? Gymnasiet, högskolan och ännu längre upp i yrkeslivet och vuxenlivet kommer det ställas krav på en. Kraven ökar och ansvaret ökar. Detta är en naturlig utveckling som man förväntas anpassa sig till successivt. Det finns även mycket vackert i detta också nämligen att när man märker hur man lyckas hantera all press och förväntningar som läggs på ens axlar så växer man som människa och inser att man kan hantera utmaningar och besegra dem. Jag tycker inte heller att du bör fokusera så mycket på dina föräldrar och deras ingångspunkt i problemet eftersom de ser allting med helt andra glasögon. Kuratorer kan vara bra för att snacka med och dessa brukar vara bra på att lyssna, men de besitter inte samma kompetens som en psykolog.
Sedan bör det tilläggas att ibland bör man undvika att tala med dessa kuratorer, psykologer etc. då det bara blir en enda röra med att älta negativitet och problem istället för att blicka framåt och släppa allt skit som varit. Dessa brukar också tendera att vara oerhört daltande och många gånger vara extremt långrandiga i sina svar och ineffektiva i att slå fast med en läkares precision hur man skall agera. Jag tycker att meditation kan vara ett alternativ här.
Sedan bör det tilläggas att ibland bör man undvika att tala med dessa kuratorer, psykologer etc. då det bara blir en enda röra med att älta negativitet och problem istället för att blicka framåt och släppa allt skit som varit. Dessa brukar också tendera att vara oerhört daltande och många gånger vara extremt långrandiga i sina svar och ineffektiva i att slå fast med en läkares precision hur man skall agera. Jag tycker att meditation kan vara ett alternativ här.
Jag har pratat med skolkuratorn om hur jag kände och berättade om att jag ville läsa på distans, men han tog bara upp hela tiden att jag skulle ta en dag i taget och stanna kvar i skolan och lät nästan som han sa att jag skulle glömma det med distans psyk har jag också pratat med men deras metoder fungerar inte.
Ja jag är väldigt känslosam men gillar inte att visa det, jag vill bara hoppa av men jag vill inte slösa bort ett halvår av utbildning som jag måste göra om i såna fall

jag har beslut ångest