Min gamla laptop har gått från att vara lätt imbecill, till att nu vara svårt förståndshandikappad och jag orkar nu inte längre med att använda den.
Jag kollade runt lite på prisjakt, hamrade slarvigt in lite specs och fick denna som förslag, och undrar om förståsigpåarna i denna forumsdel kan komma med smakråd.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2256356
Den ska väl användas främst till surfande, musiklyssnande, och en del filmtittande.
Själva filmtittandet gör jag via HDMI in i en TV, så nån superskärm är väl inte direkt nödvändigt.
Spelar jag dataspel, så är de väl i regel minst 10 år gamla, så inte heller där förväntar jag mig några stordåd, även om det kanske kunde vara kul att äntligen få testa det där GTA 4 nån jävla gång, men det är väl inget krav.
Touchscreen vill jag inte ha något med att göra, jag vill ju gärna ha en DVD-brännare, och eftersom den ska användas mest hemma så kan batteritiden vara 30 sekunder utan att det gör något.
Egentligen kanske jag kunde köpa en ännu billigare dator med tanke på vad jag ska använda den till, men det kanske ändå kan vara skönt att den inte känns totalt föråldrad inom bara något år.
Om ni har nåt tips på en billigare likvärdig maskin, eller helt enkelt bara vill avråda från detta, så är jag er evigt tacksam.