Citat:
Ursprungligen postat av
SadEyes
Jag hittade faktiskt inget som direkt lockade på Arrow rean. Är inte helsåld på amerikanska 80-tals slashers. Synd att de inte har mer euro-horror i sin katalog.
Dom har ju en del Giallo och lite allt möjligt.
Rena Amerikanska slashers tycker jag faktiskt inte finns så jättemånga i deras sortiment nu.
Jag är på väg att skicka in en beställning med ca 20 filmer där med rätt varierat innehåll.
Allt ifrån Heathers(80-tals komedi) till 52 Pickup(crime-thriller) till JDs Revenge(blaxploitation-skräck) till House Of Usher(gammal skräck med Vincent Price) till Doom Asylum(80-tals B-skräck) till Robocop(sci-fi/action) till Phantom Of The Paradise(knäpp 70-tals skräck/komedi/musikal av De Palma).
Dom flesta tänker ju mest på skräckfilmer när dom hör "Arrow Films" men jag tycker deras sortiment faktiskt har ett rätt brett och varierat innehåll.
Men ja ser man inget där som känns lockande ja då finns det ju annat att lägga pengarna på.
Själv vill jag inte ha alla deras släpp men fortfarande rätt många fler än dom jag skaffat hittills. Känns ju väldigt prisvärt också när man kan köpa filmerna såpass billigt som man kan när dom kör REA. Synd att det där förmodligen i hög grad förstörs med importavgifter efter Nyår pga Brexit.
Jag kollade lite på Vinegar Syndromes REA men allt där är ju mycket dyrare så jag beställer några fler hos Arrow istället.
Kommer nog beställa några filmer ifrån svenska Amazon också nån gång närmaste månaden. Dom ändrar ju priserna på filmer hela tiden men vissa har ju bra pris där ibland.