2020-11-25, 20:37
Medlem
SadEyess avatar
Lone Wolf and Cub Boxen (Criterion Collection) Bluray

Black Friday deal idag på Amazon.uk

450:- med frakt var ett jävla bra pris tycker jag. Av någon anledning kostar den 1200:- på svenska Amazon.
Citera
2020-11-25, 22:13
Medlem
Köpte The Essential Jacques Demy boxen någon vecka sedan. Cinemateket i Stockholm hade ett Demy-retrospektiv, som tyvärr blev inställt efter den tredje filmen. Han i alla fall se 3 av dem i 35mm. Blir att fortsätta med denna box.
Citera
2020-11-25, 23:00
Medlem
Ny stor REA hos Arrow Films på Fredag.

Beställde sista exet av deras släpp av Beyond The Valley Of The Dolls ifrån Discshop förut idag. Den är "Out Of Print" nu.
249 kr kändes egentligen för dyrt men jag orkar inte jaga den filmen på beg till min Arrow-samling och man ser den inte dyka upp så ofta heller.

Köpte även en Blu-Ray med El Mariachi och Desperado av Robert Rodriguez och en Studio S-DVD med Sömnen(baserad på en bok av en viss Ulf Lundell).
DVDn verkar rätt ovanlig såg jag när jag kollade efter lite på nätet.
Båda i fint skick hittade billigt i en secondhandaffär.
Senast redigerad av GoneForever 2020-11-25 kl. 23:26.
Citera
2020-11-27, 15:07
Medlem
Geomeisters avatar
DVD:

Aladdin (Disneys 90-tals klassiker)
A Beautiful Day in the Neighborhood (med Tom Hanks)
Roots (miniserie ifrån 1977).
Citera
2020-11-27, 18:17
Medlem
Kan ju tipsa om några av filmerna som finns på Blu-Ray för £5 just nu på Arrows REA:

Videodrome
Eaten Alive
Swinging Cheerleaders
The Raven
Island Of Death
+fler

Tycker den här REAn var lite sämre än dom andra större av dom tidigare.
Kändes som att det var fler filmer som inte hade nedsatt pris. Det brukar ju bara vara sånt som är särskilt nytt plus ett fåtal till som inte har nedsatt pris men var lite fler nu som inte ingick.
Jag hade kollat in ca 12 som jag var särskilt intresserad av och inte särskilt nya släpp.
Metparten av dessa hade normalt pris nu.
Trist men får ju såklart bli en beställning ändå.
Citera
2020-11-28, 00:05
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Kan ju tipsa om några av filmerna som finns på Blu-Ray för £5 just nu på Arrows REA:

Videodrome
Eaten Alive
Swinging Cheerleaders
The Raven
Island Of Death
+fler

Tycker den här REAn var lite sämre än dom andra större av dom tidigare.
Kändes som att det var fler filmer som inte hade nedsatt pris. Det brukar ju bara vara sånt som är särskilt nytt plus ett fåtal till som inte har nedsatt pris men var lite fler nu som inte ingick.
Jag hade kollat in ca 12 som jag var särskilt intresserad av och inte särskilt nya släpp.
Metparten av dessa hade normalt pris nu.
Trist men får ju såklart bli en beställning ändå.

Jag hittade faktiskt inget som direkt lockade på Arrow rean. Är inte helsåld på amerikanska 80-tals slashers. Synd att de inte har mer euro-horror i sin katalog.
Citera
2020-11-28, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag hittade faktiskt inget som direkt lockade på Arrow rean. Är inte helsåld på amerikanska 80-tals slashers. Synd att de inte har mer euro-horror i sin katalog.

Dom har ju en del Giallo och lite allt möjligt.
Rena Amerikanska slashers tycker jag faktiskt inte finns så jättemånga i deras sortiment nu.
Jag är på väg att skicka in en beställning med ca 20 filmer där med rätt varierat innehåll.
Allt ifrån Heathers(80-tals komedi) till 52 Pickup(crime-thriller) till JDs Revenge(blaxploitation-skräck) till House Of Usher(gammal skräck med Vincent Price) till Doom Asylum(80-tals B-skräck) till Robocop(sci-fi/action) till Phantom Of The Paradise(knäpp 70-tals skräck/komedi/musikal av De Palma).
Dom flesta tänker ju mest på skräckfilmer när dom hör "Arrow Films" men jag tycker deras sortiment faktiskt har ett rätt brett och varierat innehåll.
Men ja ser man inget där som känns lockande ja då finns det ju annat att lägga pengarna på.
Själv vill jag inte ha alla deras släpp men fortfarande rätt många fler än dom jag skaffat hittills. Känns ju väldigt prisvärt också när man kan köpa filmerna såpass billigt som man kan när dom kör REA. Synd att det där förmodligen i hög grad förstörs med importavgifter efter Nyår pga Brexit.

Jag kollade lite på Vinegar Syndromes REA men allt där är ju mycket dyrare så jag beställer några fler hos Arrow istället.

Kommer nog beställa några filmer ifrån svenska Amazon också nån gång närmaste månaden. Dom ändrar ju priserna på filmer hela tiden men vissa har ju bra pris där ibland.
Senast redigerad av GoneForever 2020-11-28 kl. 04:00.
Citera
2020-11-28, 06:41
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Dom har ju en del Giallo och lite allt möjligt.
Rena Amerikanska slashers tycker jag faktiskt inte finns så jättemånga i deras sortiment nu.
Jag är på väg att skicka in en beställning med ca 20 filmer där med rätt varierat innehåll.
Allt ifrån Heathers(80-tals komedi) till 52 Pickup(crime-thriller) till JDs Revenge(blaxploitation-skräck) till House Of Usher(gammal skräck med Vincent Price) till Doom Asylum(80-tals B-skräck) till Robocop(sci-fi/action) till Phantom Of The Paradise(knäpp 70-tals skräck/komedi/musikal av De Palma).
Dom flesta tänker ju mest på skräckfilmer när dom hör "Arrow Films" men jag tycker deras sortiment faktiskt har ett rätt brett och varierat innehåll.
Men ja ser man inget där som känns lockande ja då finns det ju annat att lägga pengarna på.
Själv vill jag inte ha alla deras släpp men fortfarande rätt många fler än dom jag skaffat hittills. Känns ju väldigt prisvärt också när man kan köpa filmerna såpass billigt som man kan när dom kör REA. Synd att det där förmodligen i hög grad förstörs med importavgifter efter Nyår pga Brexit.

Jag kollade lite på Vinegar Syndromes REA men allt där är ju mycket dyrare så jag beställer några fler hos Arrow istället.

Kommer nog beställa några filmer ifrån svenska Amazon också nån gång närmaste månaden. Dom ändrar ju priserna på filmer hela tiden men vissa har ju bra pris där ibland.

Jag skulle lagt till, inte så såld på amerikansk 80-tals skräck. Äger redan i princip alla giallos och euro-horror utgåvor.

Själv köpte jag boxarna Mai Zetterling - Samlade verk på DVD samt Akira Kurosawa Samurai collection på Bluray från Ginza.
Citera
2020-11-28, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen
Wag the Dog. Hittade den för 50:- på en marknad. Ruggigt bra bildkvalité visade det sig vara också.
50 spänn? En riktigt dyr film om man frågar mig som närmast varje vecka söker bland DVD-filmerna hos Erikshjälpen och röda korsets "kupan". På Kupan är det nu rabatt. FEM filmer och betala för tre! Har gått igenom hela sortimentet och ALDRIG har jag stött på en film som kostar 50! (FEMTIO) kronor! Är det personal som sett filmen och gillat den som sätter prisnivån? ALDRIG betalar jag det priset. Hejdå!
Citera
2020-11-28, 07:26
Medlem
Köpte lite filmer som julklappar, bland annat Bohemian Rhapsody.
Citera
2020-11-28, 18:39
Medlem
Blev en beställning från Arrow:
Crash - UHD Edition
The Cat o´nine tails Blu-ray
Island of death- Dual format
The Wind - Blu-ray
The Zero boys - Dual format
Hired to kill - Dual format
Khrustalyov my car! - Blu ray
Mohsen Mahkmalbaf: The Poetic Trilogy - Blu ray
The Climber - Dual format

Har inga direkt förväntningar på Nico Mastorakis filmer, förutom Island of death som jag sett förut, men lite hjärndöd 80-tals sunk kan vara skoj att se på ngn gång. Argento-rullen minns jag inte så mkt från men håller på att samla på mig alla hans verk så det var lika bra att slå till.
Crash UHD ska bli intressant, känns som en av Cronenbergs mest underskattade filmer, de resterande har jag ej sett men hoppas jag blir positivt överraskad.
Citera
2020-11-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farssbinder
Blev en beställning från Arrow:
Crash - UHD Edition
The Cat o´nine tails Blu-ray
Island of death- Dual format
The Wind - Blu-ray
The Zero boys - Dual format
Hired to kill - Dual format
Khrustalyov my car! - Blu ray
Mohsen Mahkmalbaf: The Poetic Trilogy - Blu ray
The Climber - Dual format

Har inga direkt förväntningar på Nico Mastorakis filmer, förutom Island of death som jag sett förut, men lite hjärndöd 80-tals sunk kan vara skoj att se på ngn gång. Argento-rullen minns jag inte så mkt från men håller på att samla på mig alla hans verk så det var lika bra att slå till.
Crash UHD ska bli intressant, känns som en av Cronenbergs mest underskattade filmer, de resterande har jag ej sett men hoppas jag blir positivt överraskad.

Jag köpte The Zero Boys på Shocktober-REAn för £5. Kollade på den hemma rätt nyligen. Den var underhållande men ingen direkt höjdarfilm sådär.
Tänkte ha med Island Of Death på min beställning nu.
Funderade på att ta The Wind eller Blood Tide också men väntar nog och skaffar dom eventuellt senare.
Inga av Vincent Price-filmerna som kändes lockande?
Jag tänkte ta House Of Usher
och förmodligen 1 till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in