2016-03-17, 05:24
Medlem
Dobbelss avatar
petaN: Life Aquatic och Ministry of Fear köpte jag på Amazon, Foreign Correspondent av en personlig kontakt och resten genom en annons på Minhembio.

Vad jag vet så gavs Chungking Express ursprungligen ut som digi (liksom De 400 slagen och Mannen utan ansikte) men ersattes därefter.
Citera
2016-03-17, 19:28
Medlem
Raudsepps avatar
Layer Cake / Snatch (dubbelpack)
Natural Born Killers
Crocodile Dundee
Crocodile Dundee II
American Psycho
Låt den rätte komma in
Dangerous Liaisons
Hot Shots 1 & 2 (dubbelpack)
The Last Action Hero
Firestarter
High Road to China

DVD, 65kr, loppis
Citera
2016-03-17, 22:44
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbels
Det har blivit några Criterion Blu-Rays under veckan. :P

http://i69.photobucket.com/albums/i74/nissling/DSC_0038%202_zpsbqsjwzoc.jpg

Liten nätt samling du fick ihop där!

Har jag frågat dig tidigare vilken BD-spelare du använder till importerade BD-skivor?
Citera
2016-03-17, 22:46
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Det har blivit några Criterion Blu-Rays under veckan. :P

http://i69.photobucket.com/albums/i74/nissling/DSC_0038%202_zpsbqsjwzoc.jpg
Bara den där bilden är ju ett konstverk i sin egen rätt. För att inte tala om innehållet.
Citera
2016-03-18, 02:49
Medlem
PetaNs avatar
Citat:
petaN: Life Aquatic och Ministry of Fear köpte jag på Amazon, Foreign Correspondent av en personlig kontakt och resten genom en annons på Minhembio.
Vad jag vet så gavs Chungking Express ursprungligen ut som digi (liksom De 400 slagen och Mannen utan ansikte) men ersattes därefter.
Ah, så pass. Tackar för svaret!
Citera
2016-03-18, 05:10
Medlem
Dobbelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Har jag frågat dig tidigare vilken BD-spelare du använder till importerade BD-skivor?
Har en Pioneer BDP-450K med regionmodd i huvudanläggningen, som kommer att bytas ut mot Oppos kommande UHD-BD spelare. Plus en amerikansk PS3:a i förrådet.
Citera
2016-03-19, 03:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Zavvi.com har Steelbook-rea och de hade t.o.m. steelbooks från Masters of Cinema på realisation. Det har jag aldrig sett. Så det blev följande köp:

Dr. Mabuse: Der Spieler (1922) Blu-ray Steelbook MoC 83 SEK

Two-Lane Blacktop (1971) Blu-ray Steelbook MoC 83 SEK

Prisvärt impulsköp. Dr. Mabuse-filmen ligger på 281 min, bannemig den längsta stumfilmen jag har sett i så fall.

Olive Films släpper även 80-talaren Making the Grade nästa vecka på blu-ray, men då den kostar över 300 kr att beställa från Amazon.com tror jag att jag väntar lite...
Citera
2016-03-19, 09:43
Medlem
bombaccis avatar
Barabbas (1961) med Antonhy Quinn

https://www.youtube.com/watch?v=6mTgi4QhFlU

Bra skådespelare och berättelsen är intressant. Han talar vackert och klart.

Cape Fear (1991)

https://en.wikipedia.org/wiki/Cape_Fear_(1991_film)

Robert de niro är grym här med. Sett den flera gånger innan men vill ha den i min dvd samling. Gillar scenen när han sitter o skrattar i biografen eller när han tränar i cellen.

Ingen läskig film men en klassiker som många ser ned på men jag gillar den.
Citera
2016-03-19, 23:46
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Cape Fear (1991)

https://en.wikipedia.org/wiki/Cape_Fear_(1991_film)

Robert de niro är grym här med. Sett den flera gånger innan men vill ha den i min dvd samling. Gillar scenen när han sitter o skrattar i biografen eller när han tränar i cellen.

Ingen läskig film men en klassiker som många ser ned på men jag gillar den.

En av mina absoluta favoriter av Scorsese & DeNiro. Älskar stilen den är gjord på och DeNiros prestation. Allt är så jävla fränt och fräckt, väldigt olikt det mesta annat som de har gjort. Vet inte hur det ser ut med extramaterialet på den DVD-utgåvan du köpte men vill minnas att det ska finnas en väldigt saftig Making-of dokumentär på hur de gjorde filmen. Väldigt intressant att se om man gillar långfilmen.
Citera
2016-03-20, 02:56
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Zavvi.com har Steelbook-rea och de hade t.o.m. steelbooks från Masters of Cinema på realisation. Det har jag aldrig sett. Så det blev följande köp:

Dr. Mabuse: Der Spieler (1922) Blu-ray Steelbook MoC 83 SEK

Two-Lane Blacktop (1971) Blu-ray Steelbook MoC 83 SEK

Prisvärt impulsköp. Dr. Mabuse-filmen ligger på 281 min, bannemig den längsta stumfilmen jag har sett i så fall.

Olive Films släpper även 80-talaren Making the Grade nästa vecka på blu-ray, men då den kostar över 300 kr att beställa från Amazon.com tror jag att jag väntar lite...
Citerar mig själv då jag gärna vill ha respons angående Dr. Mabuse: Der Spieler. Var köpet hiss eller diss, hurdan är filmen?
Citera
2016-03-20, 08:44
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Citerar mig själv då jag gärna vill ha respons angående Dr. Mabuse: Der Spieler. Var köpet hiss eller diss, hurdan är filmen?

Jag har sett den i mitt skräckfilms projekt jag hade i Oktober månad 2014. Jag äger den visserligen inte på Blu-Ray utan 2-Disc DVD. Men speltiden är densamma.

Här är min recension på den:
Citera
2016-03-20, 12:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Jag har sett den i mitt skräckfilms projekt jag hade i Oktober månad 2014. Jag äger den visserligen inte på Blu-Ray utan 2-Disc DVD. Men speltiden är densamma.

Här är min recension på den:
Tack! Så bra att du gillade den. Och låter vettigt att man kan dela upp filmen i två delar med tillhörande prolog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in