Citat:
Ursprungligen postat av
Kirk.Douglas
Jag tyckte också House on Straw Hill lät intressant. Var köpte du filmen, Amazon.co.uk? Tyckte dock den var lite i dyraste laget där för över 200 kr.
Det stämmer. Jag köpte den från all your music via amazon.co.uk. Håller med om att den var lite dyr (samma med
Corruption) men vill jag ha nånting så betalar jag
Citat:
Ursprungligen postat av
StefPhoenix
Samma här men delvis också för att jag halvt ogillar att Bluray-fixeringen även infiltrerat de mindre bolagen. Tycker att de verkar fokusera mer än innan på att uppgradera sina äldre titlar till Bluray än att släppa filmer på DVD/Bluray som tillförne inte funnits tillgängliga på DVD överhuvudtaget.
Håller delvis med. Det finns som du säger mycket som fortfarande inte givits ut på DVD men marknaden styrs ju av pengar och det är inte heller alltid lätt att få tag på bra källmaterial, speciellt inte när det gäller de mer obskyrare titlarna. Nya
House of Straw Hill utgåvan är tex en blandnig av tre olika 35mm'are pga detta (
bilder). Men jag tycker ändå det släpps en hel den nytt varje år men det är ju inte alltid man är intresserad eller lyckas hålla sig uppdaterad av allt som ges ut.