2013-11-14, 21:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
"Just before Dawn" är ball!

Verkligen, bra film!
Citera
2013-11-15, 10:53
Avslutad
Damp precis hem fyra filmer som jag har köpt på Tradera.
Alla i bluray och Criterion collection:
Pris: 781 kr. inkl. frakt.
Citera
2013-11-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag tyckte också House on Straw Hill lät intressant. Var köpte du filmen, Amazon.co.uk? Tyckte dock den var lite i dyraste laget där för över 200 kr.

Det stämmer. Jag köpte den från all your music via amazon.co.uk. Håller med om att den var lite dyr (samma med Corruption) men vill jag ha nånting så betalar jag

Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Samma här men delvis också för att jag halvt ogillar att Bluray-fixeringen även infiltrerat de mindre bolagen. Tycker att de verkar fokusera mer än innan på att uppgradera sina äldre titlar till Bluray än att släppa filmer på DVD/Bluray som tillförne inte funnits tillgängliga på DVD överhuvudtaget.

Håller delvis med. Det finns som du säger mycket som fortfarande inte givits ut på DVD men marknaden styrs ju av pengar och det är inte heller alltid lätt att få tag på bra källmaterial, speciellt inte när det gäller de mer obskyrare titlarna. Nya House of Straw Hill utgåvan är tex en blandnig av tre olika 35mm'are pga detta (bilder). Men jag tycker ändå det släpps en hel den nytt varje år men det är ju inte alltid man är intresserad eller lyckas hålla sig uppdaterad av allt som ges ut.
Citera
2013-11-15, 14:19
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Nya House of Straw Hill utgåvan är tex en blandnig av tre olika 35mm'are pga detta (bilder). Men jag tycker ändå det släpps en hel den nytt varje år men det är ju inte alltid man är intresserad eller lyckas hålla sig uppdaterad av allt som ges ut.
Men har du sett denna "version" tidigare? För Severins utgåva är den mest kompletta eller?

House on Straw Hill gavs även ut i Italien i år på DVD, under titeln Casa sulla collina di paglia.

http://www.amazon.co.uk/Casa-Sulla-Collina-Di-Paglia/dp/B00B2ZE8XW/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1384521266&sr=8-2&keywords=house+on+straw+hill

Lite bättre pris på € 9 (och även med engelskt tal), men enligt den italienska sidan nedan (översatt) är inte denna version komplett.

http://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=sv&js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.visioniproibite.it%2Fhomevide o-censura-italiana-al-cinema%2F28-la-casa-sulla-coll ina-di-paglia-1976-james-kenelm-clarke&act=url
Citera
2013-11-15, 14:41
Avslutad
Skall iväg och köpa 23 snart. Varför? Kalas, och brorsan blev 23 nu.
Citera
2013-11-15, 15:25
Medlem
Petterrors avatar
Beställde nyss den här Woody Allen-boxen:
http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B007W21JZO/ref=mp_s_a_1_1?qid=1384525455&sr=8-1&pi=AC_SX110_SY165

316 kr inkl. frakt
Citera
2013-11-15, 19:41
Medlem
T.H.F.C.s avatar
To Live & Die in L.A.
Hollywood Strangler Meets the Skidrow Slasher
Best Little Whorehouse in Texas

Alla från WOW HD.
Citera
2013-11-15, 20:07
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
To Live & Die in L.A.
Hollywood Strangler Meets the Skidrow Slasher
Best Little Whorehouse in Texas

Alla från WOW HD.
Hur lång leveranstid brukar de vara från Wow HD? Riktigt bra priser hade dem, billigare än Amazon på mycket.
Citera
2013-11-16, 10:08
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur lång leveranstid brukar de vara från Wow HD? Riktigt bra priser hade dem, billigare än Amazon på mycket.
Dom är inte så snabba, det brukar nog ta i snitt två veckor att få hem leveransen - men dom är som sagt billiga och jävligt pålitliga!
Citera
2013-11-17, 02:31
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Blev sugen på Fernando Di Leo-filmer efter att ha läst en artikel om honom i Film Comment så beställde följande:

Fernando Di Leo Crime Collection DVD
Milano Calibro 9
The Boss
The Italian Connection
Rulers of the City

Pris: 117 kr

Fernando Di Leo: The Italian Crime Collection Vol 2 DVD
Shoot First, Die Later
Kidnap Syndicate
Naked Violence

Pris: 132 kr

Beställde från Amazon i USA och även om frakten gick på 60 kr, var det över 100 kr billigare än om jag hade beställt från Amazon UK. Märkligt det där.

Har tidigare sett Milano Calibro 9 av Di Leo och försökt mig på Kidnap Syndicate (som ingick i box 2) men de pratade så sluddrigt så allt blev väldigt rörigt i versionen jag försökte se. Undertexter gör nog susen.

Och jag som skulle hålla i pengarna och inte köpa filmer...
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2013-11-17 kl. 02:39.
Citera
2013-11-17, 18:41
Medlem
Gamblors avatar
Delta Force med Chuck Norris och Lee Marvin. Lätt värt tio spänn!
Citera
2013-11-18, 01:45
Medlem
chessjamts avatar
Tänkte inte att jag skulle skriva i den här tråden då jag gett mig själv ett halvhjärtat löfte att inte köpa någon mer film (av ekonomiska anledningar) men här är jag och skriver. Kan fan inte hålla mig ifrån att köpa flera filmer, verkar det som.

Beställde igår natt hela Sagan om ringen trilogin - Extended version, på BluRay, i en sån där maffig box från Cdon.Com. Kostade 399 kr. Slängde även med JFK med Kevin Costner, också den på BluRay, för bara 79 spänn. Ser fram emot att få se Tolkien-filmatiseringarna i förlängda BluRay versioner. Har fått lite craving efter dem efter att ha sett Hobbit-filmen och GoT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in