2012-10-17, 18:38
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Frågan är ju: Vill du ha filmen inom en halvtimme helt gratis eller vill du hellre lägga ner energi och pengar på att se den. Jag vet vad jag väljer
Fast oftast köpar jag nu för tiden filmer jag redan har sett och tycker är bra. Just för att man inte vill lägga ut på något man tycker är skit.
Citera
2012-10-17, 19:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Frågan är ju: Vill du ha filmen inom en halvtimme helt gratis eller vill du hellre lägga ner energi och pengar på att se den. Jag vet vad jag väljer

Så mycket energi och pengar så att det blir ett projekt i sig är det inte om man väljer att köpa filmer, bara surfa runt och jämföra priser lite innan och sen slår man till. DVD:er är inte alls dyrt längre och kostar oftast mindre än dagens lunch om man äter ute med jobbet varje dag, sedan är jag på Bazingas spår med att man gärna stöttar mindre bolag eller filmskapare genom att köpa deras filmer. Väljer jag att ladda ner obskyra filmer som jag gör ibland och inte köpa dom efteråt så får jag oftast dåligt samvete för att jag inte gynnar filmskaparna för arbetet dom lagt ned på någonting som jag uppskattat och för en genre som jag älskar.
Citera
2012-10-17, 21:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Så mycket energi och pengar så att det blir ett projekt i sig är det inte om man väljer att köpa filmer, bara surfa runt och jämföra priser lite innan och sen slår man till. DVD:er är inte alls dyrt längre och kostar oftast mindre än dagens lunch om man äter ute med jobbet varje dag, sedan är jag på Bazingas spår med att man gärna stöttar mindre bolag eller filmskapare genom att köpa deras filmer. Väljer jag att ladda ner obskyra filmer som jag gör ibland och inte köpa dom efteråt så får jag oftast dåligt samvete för att jag inte gynnar filmskaparna för arbetet dom lagt ned på någonting som jag uppskattat och för en genre som jag älskar.
I längden så blir det nog en hel del pengar beroende på hur mycket man nu köper. Är medveten om att det inte är dyrt med DVD:er men det är en extra utgift och personligen så köper man ej filmer längre pga av att det helt enkelt är mycket bekvämare att ladda ner framför datorn och filmen blir klar på en kvart istället för att röra sej till en butik och pröjsa för rullen och sedan gå hem igen alternativt att beställa hem filmer och kanske vänta i tre dagar. Sen så kan man ju oftast välja kvalité via nedladdning vilket iofs inte är så viktigt men det kan uppskattas, det kan man säkert via köp också men om det påverkar priset är jag osäker på.

Som sagt så har jag förståelse att man köper filmer för att man är en samlare och vill stötta filmskapare men det var dom där 800 kronorna jag reagerade lite på, men nu förstår man meningen och det var de jag var ute efter
Citera
2012-10-18, 08:59
Medlem
Rocket-Queens avatar
Ja, för åh vad jobbigt att behöva gå ut eller behöva vänta i några dagar...
Varför känns just film som en extra utgift? För att man kan ladda ner det gratis? Tekniken för att få andra saker gratis som inte "känns som onödiga utgifter" finns ju också?
Förstår inte varför folk gnäller, film är fan billigt och om man har det som stort intresse förstår jag inte varför man inte skulle vilja ha filmer i fysisk form...
Citera
2012-10-18, 10:36
Medlem
Dobbelss avatar
Citat:
Måste bara fråga, varför beställa filmer för 800 spänn när man kan få det gratis på internet? Snabbare och effektivare, inte för att verka snål men tycker att hela grejen känns onödig.

Ifall du vill fördjupa dig i ämnet om varför folk köper filmer kan du starta en tråd om det istället för att skriva åt oss i en tråd där vi som är nöjda med att köpa våra filmer fortsätter att göra det. Jag ser f.ö. inget värde i en nerladdad film och tycker att seriösa filmregissörer samt filmbolag förtjänar bättre än illegal fildelning. Jag äcklas av alla pirater som oftast också är puckon...

Hur som helst så fick jag hem Criterions Dreyet-box igår på Dvd. Har en del förhoppningar på Ordet, men vill även se den svenska versionen.
Citera
2012-10-18, 11:05
Medlem
Rokushikis avatar
Film är ett roligt intresse. Och som sagt, det kostar inte så mycket. Och man vill ju stödja filmskaparna!

Iallafall, fick hem min sista film nu. Köpt från sisådär 4 olika ställen, men jag är nöjd! Lite skräck och sci-fi, aldrig fel. Alla filmerna gick på ungefär 250 spänn sammanlagt, ursäktar för halvtaskig mobilkvalitet på bilden!

http://i.imgur.com/RsXKS.jpg
Citera
2012-10-18, 13:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Som sagt så har jag förståelse att man köper filmer för att man är en samlare och vill stötta filmskapare men det var dom där 800 kronorna jag reagerade lite på, men nu förstår man meningen och det var de jag var ute efter

800 kronor för den mängden film som Bazinga90 köpte är inte dyrt, inte i mina ögon och han fick med sig en stor drös med guldkorn för en billig summa. Själv har jag köpt DVD-boxar med tre filmer för samma pris, men det var lite av rariteter också och jag ser inget fel i att betala för filmer som jag gillar eller ser om mer än en gång.
Citera
2012-10-18, 14:02
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
800 kronor för den mängden film som Bazinga90 köpte är inte dyrt, inte i mina ögon och han fick med sig en stor drös med guldkorn för en billig summa. Själv har jag köpt DVD-boxar med tre filmer för samma pris, men det var lite av rariteter också och jag ser inget fel i att betala för filmer som jag gillar eller ser om mer än en gång.

Nej, 800 kr för alla de titlarna är ingenting och då har jag sett nästan alla filmerna sedan tidigare men jag ville helt enkelt ha dem i samlingen eller uppgradera från VHS till DVD. Jag kan bifoga lite priser som jag betalade, för jag såg igår att vissa av priserna hade höjts en aning.

Jag ser det snarare som att hemmakväll nästintill ger bort filmerna för de summorna!
Citera
2012-10-18, 16:02
Medlem
Rocket-Queens avatar
25 spänn för en film som It's a Wonderful Life är ingenting
Citera
2012-10-18, 16:32
Medlem
ConjureMes avatar
Antingen så fattar man varför man vill ha sina favoritfilmer i VHS/Laserdisc/DVD/Blågrej annars får man helt enkelt nöja sig med att ha dem som filer på en dator och kanske kanske försöka håna oss som köper film som lurade, skinnade och förtappade själar.
Citera
2012-10-18, 16:43
Medlem
Bret-Harts avatar
Människan är av naturen bekväm av sig,det är därför nedladdning finns och alla andra "hjälpmedel"
Citera
2012-10-18, 17:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Antingen så fattar man varför man vill ha sina favoritfilmer i VHS/Laserdisc/DVD/Blågrej annars får man helt enkelt nöja sig med att ha dem som filer på en dator och kanske kanske försöka håna oss som köper film som lurade, skinnade och förtappade själar.

Precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in