2011-06-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Drog precis in en beställning på cdon

DVD

Reservoir Dogs (1992)
Fight Club (1999)
Kill Bill: Vol. 1 (2003)
Kill Bill: Vol. 2 (2004)
Lost in Translation (2003)
Little Miss Sunshine (2006) / Sideways (2004) (dubbel dvd)
Texas Chainsaw Massacre 4: The Next Generation (1994)
The Frighteners (1996)
Se7en (1995)
Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Sammanlagt: 573kr, totalt värt det enligt mig!

Tarantino rullarna kunde du fått för ett bra pris på BD men är förstås lika bra på DVD
Citera
2011-06-11, 23:13
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Tarantino rullarna kunde du fått för ett bra pris på BD men är förstås lika bra på DVD

Äger ingen BD-spelare och planerar heller inte att skaffa en, känns bara rent ut sagt onödigt enligt mig, varför vill jag se en film från 70-talet eller snarare sagt en stumfilm från 20-talet i high definition? är det inte lite charmigare att se det med lite sämre kvalité så man får den riktiga känslan som man hade när man såg filmerna på den tiden, men nu är ju detta bara min personliga åsikt!
Citera
2011-06-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Äger ingen BD-spelare och planerar heller inte att skaffa en, känns bara rent ut sagt onödigt enligt mig, varför vill jag se en film från 70-talet eller snarare sagt en stumfilm från 20-talet i high definition? är det inte lite charmigare att se det med lite sämre kvalité så man får den riktiga känslan som man hade när man såg filmerna på den tiden, men nu är ju detta bara min personliga åsikt!

Jo, men om jag får gissa så antar jag att du har en DVD spelare med HDMI-koppling till din platt-tv och då skalas filmen ändå upp till 720/1080 och blir automatiskt bättre än hur dom spelades på bio och bildrörs-tv med VHS på den gamla tiden.
Det är väldigt svårt att undvika att få det samma som förr om man inte gör det med flit dvs köper en gammal bioprojektor, lagom utslitna filmrullar och en gammal bioduk tex men hur lätt är det att fixa idag? Så att se filmerna idag som folket gjorde förr är lite svårt. Säger dock inte att det är omöjligt

Jag föredrar BD om priset inte är för högt då väljer jag DVD. Det beror på vilken film det är också förståss. Sen är det ju alltid gött när dom släpper gamla 70-tals filmer från fina original 35mm kopian. Se tex Anchor Bays utgåvor av flera Jess Francos filmer som Jack the Ripper tex. Eller Roger Corman Cult Classisc serien. Nice.
Citera
2011-06-12, 17:23
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Jo, men om jag får gissa så antar jag att du har en DVD spelare med HDMI-koppling till din platt-tv och då skalas filmen ändå upp till 720/1080 och blir automatiskt bättre än hur dom spelades på bio och bildrörs-tv med VHS på den gamla tiden.
Det är väldigt svårt att undvika att få det samma som förr om man inte gör det med flit dvs köper en gammal bioprojektor, lagom utslitna filmrullar och en gammal bioduk tex men hur lätt är det att fixa idag? Så att se filmerna idag som folket gjorde förr är lite svårt. Säger dock inte att det är omöjligt

Jag föredrar BD om priset inte är för högt då väljer jag DVD. Det beror på vilken film det är också förståss. Sen är det ju alltid gött när dom släpper gamla 70-tals filmer från fina original 35mm kopian. Se tex Anchor Bays utgåvor av flera Jess Francos filmer som Jack the Ripper tex. Eller Roger Corman Cult Classisc serien. Nice.

Står fortfarande kvar vid det jag skrev innan, ända filmen jag kan komma på man MÅSTE ha en BD-spelare är Avatar annars så tycker det känns meningslöst nu har jag en DVD och DVD-filmerna är billigare då bryr mig mig seriöst inte hur stor skillnad det är mellan bilden eller ljudet....
Citera
2011-06-14, 16:54
Medlem
Ozknybergs avatar
3 för 99:-
  • Bomb the system
  • Ginger Snaps
  • The Blair Witch Project
Citera
2011-06-14, 20:37
Medlem
Raudsepps avatar
Female Prisoner #701: Scorpion
Female Prisoner Scorpion: Jailhouse 41
Female Prisoner Scorpion: Beast Stable

i en box utgiven av Eureka! inhandlades på SFbokhandeln för någon vecka sedan
Citera
2011-06-14, 22:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Female Prisoner #701: Scorpion
Female Prisoner Scorpion: Jailhouse 41
Female Prisoner Scorpion: Beast Stable

i en box utgiven av Eureka! inhandlades på SFbokhandeln för någon vecka sedan

Grymt köp! Borde skaffa den själv i framtiden.
Citera
2011-06-16, 15:17
Medlem
NixYOs avatar
Fick just hem senaste beställningen från CDON:

DVD
  • Lost in Translation
  • Tjenare kungen!
  • Week End (Utflykt i det gröna)
  • The Untouchables (De omutbara)
  • Angel (Hennes envisa hjärta)

Blu-ray
  • The Shining
  • Reservoir Dogs (De hänsynslösa)
  • Requiem for a Dream
  • Jägarna
  • Zodiac - Director's Cut
Citera
2011-06-17, 01:57
Medlem
Kernbergs avatar
Senaste filmen som jag köpte var Matulda och Megasen på VHS.
Citera
2011-06-17, 14:18
Medlem
Gamblors avatar
Dodgeball
Life of Brian
2001
Citera
2011-06-17, 14:28
Medlem
Carelesss avatar
Har nu beställt hem en bunt krigsfilmer från cdon:
  • Full Metal Jacket
  • Saving Private Ryan
  • Platoon
  • We Were Soldiers
  • Black Hawk Down
  • Apocalypse Now (som jag visserligen redan sett)
  • Letters from Iwo Jima
Citera
2011-06-18, 13:33
Medlem
Dressed to Kill (DVD)
Werner Herzog/Klaus Kinski Collection (6-DVD)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in