Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Äger ingen BD-spelare och planerar heller inte att skaffa en, känns bara rent ut sagt onödigt enligt mig, varför vill jag se en film från 70-talet eller snarare sagt en stumfilm från 20-talet i high definition? är det inte lite charmigare att se det med lite sämre kvalité så man får den riktiga känslan som man hade när man såg filmerna på den tiden, men nu är ju detta bara min personliga åsikt!
Jo, men om jag får
gissa så antar jag att du har en DVD spelare med HDMI-koppling till din platt-tv och då skalas filmen ändå upp till 720/1080 och blir automatiskt bättre än hur dom spelades på bio och bildrörs-tv med VHS på den gamla tiden.
Det är väldigt svårt att undvika att få det samma som förr om man inte gör det med flit dvs köper en gammal bioprojektor, lagom utslitna filmrullar och en gammal bioduk tex men hur lätt är det att fixa idag? Så att se filmerna idag som folket gjorde förr är lite svårt. Säger dock inte att det är omöjligt
Jag föredrar BD om priset inte är för högt då väljer jag DVD. Det beror på vilken film det är också förståss. Sen är det ju alltid gött när dom släpper gamla 70-tals filmer från fina original 35mm kopian. Se tex Anchor Bays utgåvor av flera Jess Francos filmer som
Jack the Ripper tex. Eller Roger Corman Cult Classisc serien. Nice.