Citat:
Ursprungligen postat av
D_V_S
Jag är inte lika cool och obrydd som dig så därför säljer jag inte filmer utan jag slänger dem. Jag har lite svårt för att handha med de människor som vill köpa begagnat. Många av dem, är min fördom, är nördar och i deras sällskap känner jag mig skrämd.
En gång i tiden fanns Recycle your stuff. Hade det forumet funnits kvar hade jag övervägt att skänka bort filmer kostnadsfritt. Men att gå in I en butik med en kasse och mötas av en socialt obekväm kassör gör jag helst inte. Har du tänkt på att det är skillnad på folk som jobbar på NK och folk som jobbar i en butik som köper.och säljer begagnade filmer? Det har jag och jag finner den ena personlighetstypen mycket mer medgörlig och charmerande.
Förutom 2 olika bekanta som köper filmer av mig i princip regelbundet så säljer jag oftast iväg filmer till för mig okända personer via Tradera.
Det funkar oftast smidigt.
Jag är tyvärr inte rik så jag behöver få tillbaka pengar från filmer som jag inte vill ha kvar.
Att slänga dem finns oftast inte på kartan alls(bara ibland).
Byta in saker på secondhand kan jag göra ibland men får ju inte vara något för dyrbart då.
Sen fyndar jag ofta filmer på secondhandhand som jag säljer vidare dyrare på Tradera och så går dom där pengarna till filmkassan.
Man kan göra bra vinster på många filmer om man nu orkar leta grejer på secondhand.
Jag hade aldrig haft råd att göra (iaf för mig rätt så) dyra beställningar ifrån tex Vinegar Syndrome utan det där.
Jag är förövrigt en rätt så ocool person.
SadEyes tex är säkert en mycket häftigare och coolare person.