2022-07-09, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Tack, Dr Phil!
:-)
Jag minns inte helt vad din teori var men jag minns iaf att jag själv drog slutsatsen att om min filmsamling består av ett par tusen filmer så kan det ju helt klart få finnas med iaf litegrann porr i den.

Posters bör man ju ej slänga.
Tröttnar man själv på filmen längre fram och vill sälja så är det ju bra om filmen är komplett.

Jag är inte lika cool och obrydd som dig så därför säljer jag inte filmer utan jag slänger dem. Jag har lite svårt för att handha med de människor som vill köpa begagnat. Många av dem, är min fördom, är nördar och i deras sällskap känner jag mig skrämd.

En gång i tiden fanns Recycle your stuff. Hade det forumet funnits kvar hade jag övervägt att skänka bort filmer kostnadsfritt. Men att gå in I en butik med en kasse och mötas av en socialt obekväm kassör gör jag helst inte. Har du tänkt på att det är skillnad på folk som jobbar på NK och folk som jobbar i en butik som köper.och säljer begagnade filmer? Det har jag och jag finner den ena personlighetstypen mycket mer medgörlig och charmerande.
Citera
2022-07-11, 02:48
Medlem
Gordon-Shumways avatar
BD:
Fisher King
Crawl
An American Werewolf In London
Rymdinvasion i Lappland
Gåsmamman - säsong 1

DVD:
Bible
Scooby-Doo! Return to Zombie Island
Citera
2022-07-11, 20:45
Medlem
Filmer inköpa under högsommaren.

Blu-ray
- Goliyon Ki Raasleela Ram-leela (2013) - (Indisk film om Romeo och Julia )
- Romeo and Juliet (1968) - (Europeisk film om Romeo och Julia)
- Robinson Crusoe on Mars (1964) - (Rymdäventyr)
- Aniara (2018) - (Rymdäventyr)
- The Exorcist (1973) - (Klassisk skräck)
- Rosemarys Baby (1968) - (Klassisk skräck)
- Vampyrernas natt (1967) - (Klassisk skräck)
- Cats (1998) - (Musikal)
- The Batman (2022)
Senast redigerad av Piratpartiet 2022-07-11 kl. 20:52.
Citera
2022-07-12, 18:00
Medlem
Rebali179s avatar
2 DVD
Boogie Nights
Bram Stokers Dracula, 2 Disc Deluxe Edition

10 kr st på Second Hand
Citera
2022-07-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jag är inte lika cool och obrydd som dig så därför säljer jag inte filmer utan jag slänger dem. Jag har lite svårt för att handha med de människor som vill köpa begagnat. Många av dem, är min fördom, är nördar och i deras sällskap känner jag mig skrämd.

En gång i tiden fanns Recycle your stuff. Hade det forumet funnits kvar hade jag övervägt att skänka bort filmer kostnadsfritt. Men att gå in I en butik med en kasse och mötas av en socialt obekväm kassör gör jag helst inte. Har du tänkt på att det är skillnad på folk som jobbar på NK och folk som jobbar i en butik som köper.och säljer begagnade filmer? Det har jag och jag finner den ena personlighetstypen mycket mer medgörlig och charmerande.

Förutom 2 olika bekanta som köper filmer av mig i princip regelbundet så säljer jag oftast iväg filmer till för mig okända personer via Tradera.
Det funkar oftast smidigt.

Jag är tyvärr inte rik så jag behöver få tillbaka pengar från filmer som jag inte vill ha kvar.
Att slänga dem finns oftast inte på kartan alls(bara ibland).
Byta in saker på secondhand kan jag göra ibland men får ju inte vara något för dyrbart då.

Sen fyndar jag ofta filmer på secondhandhand som jag säljer vidare dyrare på Tradera och så går dom där pengarna till filmkassan.
Man kan göra bra vinster på många filmer om man nu orkar leta grejer på secondhand.
Jag hade aldrig haft råd att göra (iaf för mig rätt så) dyra beställningar ifrån tex Vinegar Syndrome utan det där.

Jag är förövrigt en rätt så ocool person.
SadEyes tex är säkert en mycket häftigare och coolare person.
Citera
2022-07-12, 21:39
Avslutad
Citat:
Förutom 2 olika bekanta som köper filmer av mig i princip regelbundet så säljer jag oftast iväg filmer till för mig okända personer via Tradera.

Jag är tyvärr inte rik så jag behöver få tillbaka pengar från filmer som jag inte vill ha kvar.
Byta in saker på secondhand kan jag göra ibland men får ju inte vara något för dyrbart då.

Sen fyndar jag ofta filmer på secondhandhand som jag säljer vidare dyrare på Tradera och så går dom där pengarna till filmkassan.
Man kan göra bra vinster på många filmer om man nu orkar leta grejer på secondhand.
Jag hade aldrig haft råd att göra (iaf för mig rätt så) dyra beställningar ifrån tex Vinegar Syndrome utan det där.

Jag är inte heller rik eller cool. Groovy. ✌️
Citera
2022-07-12, 22:25
Medlem
SadEyess avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jag är inte heller rik eller cool. Groovy. ✌️

SadEyes är häftigt cool. Rik är han också.

Så är det faktiskt. Filmhyllan/filmsamlingen måste komponeras och presenteras med eftertanke. Brudarna blir alldeles våta i trosorna vid åsynen av alla sleaze:iga genrefilmer, medans mer normalt funtade personer, som min stackars mamma, lider hjärtinfarkt och undrar vad fan SadEyes håller på med. Ytterligheter mina kära vänner, ytteligheter är bra för både kropp och själ.
Citera
2022-07-13, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
SadEyes är häftigt cool. Rik är han också.

Så är det faktiskt. Filmhyllan/filmsamlingen måste komponeras och presenteras med eftertanke. Brudarna blir alldeles våta i trosorna vid åsynen av alla sleaze:iga genrefilmer, medans mer normalt funtade personer, som min stackars mamma, lider hjärtinfarkt och undrar vad fan SadEyes håller på med. Ytterligheter mina kära vänner, ytteligheter är bra för både kropp och själ.

Intressant verklighet du lever i.

OnT: Köpte bl a en Clintan-box där en av filmerna var Two mules for sister Sara. Köpte resterande som vanlig dvd och var då nära på att köpa Sierra Torrida. :S Tur att jag dubbelkollade

Ot: Var och kikade på filmtidningar förut. Satan vad dyrt det är med magasin nuförtiden. En av dem hetre SFX och hade mage stt ta ut en såpass dyr summa samtidigt som framsidan innehöll: 50 years of Pride. Hell seger! (Hell seger var mitt tillägg)

Även filmtidningar slänger jag efter att ha läst dem. Men de kan man nog skänka bort till antikvariat. Folk som jobbar med böcker verkar lite mindre asociala och mer intellektuella än begagnade filmmänniskor, så ett antikvariat skulle jag våga mig in i. Köpte två skräcktidningar eftersom att jag misstänkte att de var minst pk: Scream och The Dark Side. Speciellt den senare var dessutom snygg med en bild på Dracula Christopher Lee
Citera
2022-07-15, 13:20
Medlem
GormDenGamles avatar
Några bluray-filmer blev det idag:
Inferno Of Torture - https://www.youtube.com/watch?v=MbY4EHsu1VI - Arrow
Early Summer - https://www.dailymotion.com/video/x2bjcvy - BFI
Shogun's Joy of Torture - Arrow
Citera
2022-07-17, 11:27
Medlem
Nu kör Arrow snart stor sommar-REA.
Hoppas den blir bättre än Påsk-REAn men det känns tveksamt.
Blir spännande att se priserna när den börjar iaf eftersom det där till stor del är litegrann olika från gång till gång.
Citera
2022-07-17, 11:46
Avslutad
Citat:
Nu kör Arrow snart stor sommar-REA.
Hoppas den blir bättre än Påsk-REAn men det känns tveksamt.
Blir spännande att se priserna när den börjar iaf eftersom det där till stor del är litegrann olika från gång till gång.

Var är rean?
Citera
2022-07-18, 20:12
Medlem
GormDenGamles avatar
The Third Wife - https://youtu.be/6R0DHxKCrm0
The Painted Bird - https://youtu.be/ECUiSb2WEvU

Båda på bluray och direkt från Eureka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto