2022-05-14, 10:35
Medlem
SadEyess avatar
Jag har också lagt en beställning via Ginza, lite smått och gott. Bl.a. Arrows LE-box för Demons 1 + 2. Man kan väl säga att den först nu blivit prisvärd i.o.m. att den blivit OOP. Så 450:- för den var helt ok.
Sedan var det också en delux edition box av Tinker Tailor Soldier Spy som såg festlig ut. Den var sänkt från 999:- till 199:-, så varför inte.

DVD:

The Grissom Gang (1971)
The Ring (2002)
The Ring Two (2005)
Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (2010)
A Respectable Family (2012)
Midsommar (2019)

Bluray:

The Ghoul (1933)
Demons 1+2 - Limited Edition
The Man Who Could Cheat Death (1959)
Cirkus (1928)
Tinker Tailor Soldier Spy (2011) Delux Edition
Jackie Chan - Vintage collection 3
Jackie Chan - Vintage collection 4
The Nightcomers (1971)
Citera
2022-05-20, 10:17
Medlem
source code. Komplexa filmer oavsett genre fascinerar mig. Om det inte kan stimulera mitt sinne att tänka och fråga och vara väldigt förvirrad och överraska så gillar jag det inte. Det är därför jag ej gillar filmer som jag gillade som barn, för som vuxen känner jag mig för smart för de enkla filmerna. Så därför gillar jag source code och köpte den
Citera
2022-05-26, 18:54
Medlem
Vinegar Syndrome Halfway To Black Friday Sale börjar imorgon bitti.
Nån här som har bra koll på tidsskillnaden och vilken timme Svensk tid det blir?
www.vinegarsyndrome.com
Citera
2022-05-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag har också lagt en beställning via Ginza, lite smått och gott. Bl.a. Arrows LE-box för Demons 1 + 2. Man kan väl säga att den först nu blivit prisvärd i.o.m. att den blivit OOP. Så 450:- för den var helt ok.
Sedan var det också en delux edition box av Tinker Tailor Soldier Spy som såg festlig ut. Den var sänkt från 999:- till 199:-, så varför inte.

DVD:

The Grissom Gang (1971)
The Ring (2002)
The Ring Two (2005)
Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (2010)
A Respectable Family (2012)
Midsommar (2019)

Bluray:

The Ghoul (1933)
Demons 1+2 - Limited Edition
The Man Who Could Cheat Death (1959)
Cirkus (1928)
Tinker Tailor Soldier Spy (2011) Delux Edition
Jackie Chan - Vintage collection 3
Jackie Chan - Vintage collection 4
The Nightcomers (1971)

Några av mina senaste skräckfilmer som jag har köpt.

Jag köpte ganska nyligen bland annat "The Ghoul" ifrån året 1933 på Blue-Ray, filmen hade jag sedan tidigare på DVD vilken jag köpte av Fruugo.se.

Jag såg att Zavvi.se och Amazon.se hade "The Ghoul" (1933) och på Blue-Ray, den ena tog 109 kr. och den andra tog 79 kr, men sedan fick jag se att även Ginza.se också hade filmen "The Ghoul" ( 1933 ) på Blue-Ray för 79 kr.

Jag köpte 12 nya skräckfilmer från Ginza.se var av den ena var "The Ghoul" ( 1933 )

"The Ghoul" ( 1933 ) Det är en riktigt härlig gammal Brittisk skräck- och science fiction-film med den gode Boris Karloff 👍

Jag köpte nyligen även några skräckfilmer från Disclord.se och en av filmerna var en dubbel-disk-DVD, den ena filmen var "The Tell-Tail Heart" ifrån året 1960 och på den andra DVD-disken, var "Thé Oval Portrait" ifrån året 1972.

Jag kollade nyligen upp skräckfilmen "The Ghoul" (1933) på IMDb. och fick då se att betyget var 5.8/10

Skräckfilmen "The Tell-Tail Heart" ( 1960 ) har också fått betyget 5.8/10 på IMDb.

Enligt filmexperten @Junior Dahlen, så är skräckfilmen "The Ghoul" ( 1933 ) en riktigt urusel film på grund av betyget 5.8/10 enligt IMDb. Själv tycker jag att "The Ghoul" är en riktigt bra skräckfilm.

Jag läser ytterst sällan på IMDb eller leder mig av betygsättning från andra, jag tycker att man skall bedöma sina skräckfilmer själv som man köper.

Jag har inte sett "The Ghoul" än på Blue-Ray men har tänkt göra det nu till helgen.

Mvh/ @JokerMannen.
Senast redigerad av JokerMannen 2022-05-26 kl. 20:36.
Citera
2022-05-27, 09:00
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Vinegar Syndrome Halfway To Black Friday Sale börjar imorgon bitti.
Nån här som har bra koll på tidsskillnaden och vilken timme Svensk tid det blir?
www.vinegarsyndrome.com

Nu vet jag inte om VS fixat momsen? Annars är ju WowHD fortsatt billigare på flera titlar, de drar dessutom svensk moms och har fri frakt.
Citera
2022-05-27, 17:56
Avslutad
Köpte några titlar på Vinegar Syndromes rea. Trodde man undslapp internationell moms om man köpte för minst 175 USD men det gällde tydligen bara när det inte var rea. Köpte Shot, Dolemite, Hell Comes to Frogtown, Alien Private Eye, Death Promise, Whatever it takes.

Kostade 112 plus 17 för internationell spedition. Vågade inte köpa mer, gillar inte att betala för ordern innan den anlänt om jag kan undvika.
Citera
2022-05-27, 19:41
Medlem
Moms får man väl alltid betala?
Men att få betala dubbelt dvs först köpa saker inkl tex Amerikansk moms och sen även få betala Svensk moms när filmerna anländer vill man ju få slippa. Jag har aldrig haft det problemet med beställningar ifrån Vinegar iaf.

Jag beställde dessa 4 imorse bara en stund in i REAn:
Girlfriend From Hell, Tiger Claws, Alley Cat och Dixie Ray Hollywood Star.
Ska lägga till mer till min beställning innan det här är slut.
Deras "Add to my existing order"-funktion under REAn är guld.
Citera
2022-05-27, 20:47
Avslutad
Citat:
Moms får man väl alltid betala?
Men att få betala dubbelt dvs först köpa saker inkl tex Amerikansk moms och sen även få betala Svensk moms när filmerna anländer vill man ju få slippa. Jag har aldrig haft det problemet med beställningar ifrån Vinegar iaf.

Jag beställde dessa 4 imorse bara en stund in i REAn:
Girlfriend From Hell, Tiger Claws, Alley Cat och Dixie Ray Hollywood Star.
Ska lägga till mer till min beställning innan det här är slut.
Deras "Add to my existing order"-funktion under REAn är guld.

How much is International shipping?
We have a simple flat rate shipping option for International customers.

International = $17
…or if your order is over $175 it ships FREE *

* free shipping thresholds are disabled during sales events
Citera
2022-05-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Köpte några titlar på Vinegar Syndromes rea. Trodde man undslapp internationell moms om man köpte för minst 175 USD men det gällde tydligen bara när det inte var rea. Köpte Shot, Dolemite, Hell Comes to Frogtown, Alien Private Eye, Death Promise, Whatever it takes.

Kostade 112 plus 17 för internationell spedition. Vågade inte köpa mer, gillar inte att betala för ordern innan den anlänt om jag kan undvika.

Det är frakt du slipper om du köper för över $175 i normala fall(ej på REA som nu) inte moms.
Om du har gjort en beställning nu kan du fram till det att REAn tar slut lägga till mer saker till din beställning utan att det blir mer frakt.
Välj bara "add to my existing order" vid checkout.
Citera
2022-05-28, 14:42
Avslutad
Citat:
Det är frakt du slipper om du köper för över $175 i normala fall(ej på REA som nu) inte moms.
Om du har gjort en beställning nu kan du fram till det att REAn tar slut lägga till mer saker till din beställning utan att det blir mer frakt.
Välj bara "add to my existing order" vid checkout.

Jag har redan betalt en lax, det räcker gott nog. Finns inte så många filmer av deras som verkligen intresserar mig heller. Hade i och för sig varit trevligt med Thriller i 4K, men jag är inte beredd att betala 500 för en ynka film.

Ja, det var frakt och inte moms. Tur att du upptäckte det.
Citera
2022-05-28, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jag har redan betalt en lax, det räcker gott nog. Finns inte så många filmer av deras som verkligen intresserar mig heller. Hade i och för sig varit trevligt med Thriller i 4K, men jag är inte beredd att betala 500 för en ynka film.

Ja, det var frakt och inte moms. Tur att du upptäckte det.

Dom har lagt till två enklare släpp(4K+Blu respektive bara Blu) på sidan.

Jag är sugen på den här billigare men känns fortfarande dyrt.

Rättelse:
Man verkar få den här längre They Call Her One Eye med även på de här simplare släppen men då på Bluray och inte 4K.
Senast redigerad av GoneForever 2022-05-28 kl. 15:44.
Citera
2022-05-28, 23:22
Medlem
SadEyess avatar
Jag drog iväg en jävla beställning från VS rean. Allt på bluray.

I Start Counting (1969)
Thriller: A Cruel Picture (1973)
The Corruption of Chris Miller (1973)
The Undertaker (1988)
Satan's Blood (1978)

Camille Keaton in Italy - Box
- Madeleine: Anatomy of a Nightmare (1974)
- Tragic Ceremony (1972)
- Sex of the Witch (1973)

Forgotten Gialli: Volume Three - Box
- Autopsy (1975)
- The Murder Mansion (1972)
- Crazy Desires of a Murderer (1977)

Ganska exakt två lax.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto