Citat:
Ursprungligen postat av
SadEyes
Jag har också lagt en beställning via Ginza, lite smått och gott. Bl.a. Arrows LE-box för Demons 1 + 2. Man kan väl säga att den först nu blivit prisvärd i.o.m. att den blivit OOP. Så 450:- för den var helt ok.
Sedan var det också en delux edition box av Tinker Tailor Soldier Spy som såg festlig ut. Den var sänkt från 999:- till 199:-, så varför inte.
DVD:
The Grissom Gang (1971)
The Ring (2002)
The Ring Two (2005)
Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (2010)
A Respectable Family (2012)
Midsommar (2019)
Bluray:
The Ghoul (1933)
Demons 1+2 - Limited Edition
The Man Who Could Cheat Death (1959)
Cirkus (1928)
Tinker Tailor Soldier Spy (2011) Delux Edition
Jackie Chan - Vintage collection 3
Jackie Chan - Vintage collection 4
The Nightcomers (1971)
Några av mina senaste skräckfilmer som jag har köpt.
Jag köpte ganska nyligen bland annat "The Ghoul" ifrån året 1933 på Blue-Ray, filmen hade jag sedan tidigare på DVD vilken jag köpte av Fruugo.se.
Jag såg att Zavvi.se och Amazon.se hade "The Ghoul" (1933) och på Blue-Ray, den ena tog 109 kr. och den andra tog 79 kr, men sedan fick jag se att även Ginza.se också hade filmen "The Ghoul" ( 1933 ) på Blue-Ray för 79 kr.
Jag köpte 12 nya skräckfilmer från Ginza.se var av den ena var "The Ghoul" ( 1933 )
"The Ghoul" ( 1933 ) Det är en riktigt härlig gammal Brittisk skräck- och science fiction-film med den gode Boris Karloff 👍
Jag köpte nyligen även några skräckfilmer från Disclord.se och en av filmerna var en dubbel-disk-DVD, den ena filmen var "The Tell-Tail Heart" ifrån året 1960 och på den andra DVD-disken, var "Thé Oval Portrait" ifrån året 1972.
Jag kollade nyligen upp skräckfilmen "The Ghoul" (1933) på IMDb. och fick då se att betyget var 5.8/10
Skräckfilmen "The Tell-Tail Heart" ( 1960 ) har också fått betyget 5.8/10 på IMDb.
Enligt filmexperten @Junior Dahlen, så är skräckfilmen "The Ghoul" ( 1933 ) en riktigt urusel film på grund av betyget 5.8/10 enligt IMDb. Själv tycker jag att "The Ghoul" är en riktigt bra skräckfilm.
Jag läser ytterst sällan på IMDb eller leder mig av betygsättning från andra, jag tycker att man skall bedöma sina skräckfilmer själv som man köper.
Jag har inte sett "The Ghoul" än på Blue-Ray men har tänkt göra det nu till helgen.
Mvh/ @JokerMannen.