2015-01-16, 10:34
Medlem
Jag tycker det verkar jättekonstigt att MGM blev häktad endast som skäligen misstänkt.
Det borde finnas hur många vittnen som helst som sett vem det var som sköt. Tänker framförallt på killen i artikeln som sa att han stod bredvid. I kvp:s artikel var det något vittne som hört skottet samt en tjej som skrek hjärtskärande. Den tjejen kan man också tänka borde ha sett vem det var.

Är det ingen som vill eller vågar peka ut skytten!?

Detta förbryllar mig
Citera
2015-01-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFixx
Jag tycker det verkar jättekonstigt att MGM blev häktad endast som skäligen misstänkt.
Det borde finnas hur många vittnen som helst som sett vem det var som sköt. Tänker framförallt på killen i artikeln som sa att han stod bredvid. I kvp:s artikel var det något vittne som hört skottet samt en tjej som skrek hjärtskärande. Den tjejen kan man också tänka borde ha sett vem det var.

Är det ingen som vill eller vågar peka ut skytten!?

Detta förbryllar mig
Usch ja mig med !!
Jag är helt övertygad om att dem vet vem det är, killen i artikeln som du säger, är vän med den misstänkte ska bla ha åkt på semester med honom ett antal gånger.
Sen var han ju även vän med BO.
Och deras syn är ju att man absolut inte golar så jag är rädd för att detta blir ännu ett olöst fall !
Jag blir så upprörd och trött på dessa gäng och deras synsätt.
Men det är en sak till jag inte förstår varför gömde sig M*ttias om han nu inte är skyldig?,Och dem två som stoppades på bron...varför var dem där?, skulle dem gömma sig?,semester?
Citera
2015-01-16, 11:19
Medlem
Jag tror att jag läste tidigt i tråden eller i någon av de första artiklarna att JD varit påverkad och hotat någon i en bil med yxan (som påträffades sidan om honom) en stund innan han blev skjuten.

Det rör sig förmodligen om någon form av uppgörelse och ryktet om att JD utpressat MCs bror eller liknande kan nog stämma. Det bottnar säkert i något sådant i alla fall.

Jag hoppas att åklagaren får fram tillräckligt med bevis för att fälla rätt man så att JDs familj kan få ett avslut på detta. Annars är jag rädd att JDs lillebror T*d och deras "brushor" tar lagen i egna händer och hämnas med ännu mer blodspillan och lidande för alla inblandade.
Citera
2015-01-16, 12:14
Bannlyst
Citat:
Jag tror att jag läste tidigt i tråden eller i någon av de första artiklarna att JD varit påverkad och hotat någon i en bil med yxan (som påträffades sidan om honom) en stund innan han blev skjuten.

Det rör sig förmodligen om någon form av uppgörelse och ryktet om att JD utpressat MCs bror eller liknande kan nog stämma. Det bottnar säkert i något sådant i alla fall.

Jag hoppas att åklagaren får fram tillräckligt med bevis för att fälla rätt man så att JDs familj kan få ett avslut på detta. Annars är jag rädd att JDs lillebror T*d och deras "brushor" tar lagen i egna händer och hämnas med ännu mer blodspillan och lidande för alla inblandade.
Uppkomsten till det påståendet är mgm:s flickvän på sin facebook, så den ska nog tas med något kilo salt.
Citera
2015-01-16, 13:32
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Polisen körde med polishelikopter över eslövs centrum idag, ganska lågt ner. Om det har med brottet har jag ingen aning om men polishelikopter är ingen vanlig syn i Eslöv.
Citera
2015-01-16, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Polisen körde med polishelikopter över eslövs centrum idag, ganska lågt ner. Om det har med brottet har jag ingen aning om men polishelikopter är ingen vanlig syn i Eslöv.
De brukar flygfota brottsplatsen.
Citera
2015-01-16, 17:36
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om du är adopterad så är det kanske helt skilt. Dvs. då är det sociala arvet beroende på dina adoptivföräldrars gener. Medan dina egna gener kommer från annat hål.
Men om du växer upp med dina biologiska föräldrar så är det sociala & det genetiska arvet i princip samma sak.
Jag är nästan helt säker på att JD var adopterad. Förvånad att ingen har nämnt det i tråden.
Senast redigerad av David-Hume 2015-01-16 kl. 17:56.
Citera
2015-01-16, 19:13
Medlem
Nej han var inte adopterad
Citera
2015-01-16, 19:45
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Nej han var inte adopterad
Okej. Men han bodde hos fosterföräldrar en period? Vad jag minns så bodde han inte alltid hos sin biologiska mamma under sin uppväxt. Men om du kände honom under senare år så är jag beredd att backa, då jag kände honom för många år sen och minns inte så väl.
Citera
2015-01-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Okej. Men han bodde hos fosterföräldrar en period? Vad jag minns så bodde han inte alltid hos sin biologiska mamma under sin uppväxt. Men om du kände honom under senare år så är jag beredd att backa, då jag kände honom för många år sen och minns inte så väl.

Ja, det gjorde han.
Som jag skrivit tidigare i tråden har både J*m och T*d varit LVU:ade någon period under sin uppväxt pga familjens oordnade tillvaro.
Citera
2015-01-16, 20:23
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ja, det gjorde han.
Som jag skrivit tidigare i tråden har både J*m och T*d varit LVU:ade någon period under sin uppväxt pga familjens oordnade tillvaro.
Jaha okej. För jag minns att jag fick det förklarat för mig att kvinnan jag träffade inte var hans riktiga mamma. Men då har jag fått det klart för mig nu. Missade att du hade skrivit om LVU tidigare i tråden. Tack.
Citera
2015-01-17, 02:53
Medlem
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20174510.ab

Någon som vet vem denna 31-åring kan tänkas vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in